Zrównoważone życie w zrównoważonym środowisku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-FF-ZZZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zrównoważone życie w zrównoważonym środowisku |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe, wybierane EZR, dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe, wybierane EZR, dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: · Koncepcja zrównoważonego rozwoju - paradygmaty, cele. · Problemy zrównoważonego rozwoju w środowisku społeczno-przyrodniczym · Życie codzienne - synergia troski o człowieka i troski o środowisko. · Równowaga praca-życie prywatne (work-life balanse), dobrostan i dobre samopoczucie (welfare, well-being), szacunek dla środowiska: edukacyjno-zawodowe trendy, czy oczywista przyszłość · Kariera w zgodzie z wartościami - równoważenie celów własnych z celami społecznymi (zawodowymi) i środowiskowymi · Zrównoważony człowiek w zrównoważonym środowisku - międzypokoleniowe dobre praktyki |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA:
UZUPEŁNIAJĄCA: - rekomendowane przez wykładowcę filmy i materiały multimedialne |
|
Uwagi: |
WARUNKI ZALICZENIA (zaliczenie na ocenę): · aktywność na zajęciach · obecność · wykonanie pracy zaliczeniowej (projekt) METODY KSZTAŁCENIA: - wykład aktywizujący - dyskusja dydaktyczna - praca w zespołach FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI): Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę – 15 godz. Lektura zaleconych tekstów i filmów – 20 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 (50 godz.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac prac cząstkowych wykonywanych podczas zajęć KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: · Koncepcja zrównoważonego rozwoju - paradygmaty, cele. · Problemy zrównoważonego rozwoju w środowisku społeczno-przyrodniczym · Życie codzienne - synergia troski o człowieka i troski o środowisko. · Równowaga praca-życie prywatne (work-life balanse), dobrostan i dobre samopoczucie (welfare, well-being), szacunek dla środowiska: edukacyjno-zawodowe trendy, czy oczywista przyszłość · Kariera w zgodzie z wartościami - równoważenie celów własnych z celami społecznymi (zawodowymi) i środowiskowymi · Zrównoważony człowiek w zrównoważonym środowisku - międzypokoleniowe dobre praktyki |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA:
UZUPEŁNIAJĄCA: - rekomendowane przez wykładowcę filmy i materiały multimedialne |
|
Uwagi: |
WARUNKI ZALICZENIA (zaliczenie na ocenę): · aktywność na zajęciach · obecność · wykonanie pracy zaliczeniowej (projekt) METODY KSZTAŁCENIA: - wykład aktywizujący - dyskusja dydaktyczna - praca w zespołach FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI): Godziny kontaktowe (wykład): 9 godz. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę – 19 godz. Lektura zaleconych tekstów i filmów – 22 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 (50 godz.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin, 36 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.