Podstawy programowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-PGR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy programowania |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. PE, pedagogika informatyki i ped. zdolności, (3-l) stacj. I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności programistycznych studentów. |
Pełny opis: |
Algorytmizacja działań podczas rozwiązywania problemów programistycznych. Obsługa kompilatora języka Python: definiowanie zmiennych, stosowanie operatorów, operacje na napisach, stosowanie instrukcji warunkowych, pętli, funkcji, list, tablic podczas opracowania własnych projektów programistycznych. Analiza i doskonalenie własnych programów, optymalizacja działań. Uczenie się w oparciu o różne źródła informacji, uczenie się na błędach, jako narzędzie kształtowania motywacji i samodzielności programistycznej. |
Literatura: |
Lutz, M. (2011) Python. Wprowadzenie. Wydawnictwo Helion Matthes, E. (2016) Python. Instrukcje dla programisty. Wydawnictwo Helion |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Ma podstawową wiedzę z zakresu programowania w języku strukturalnym. - Zna procedury i funkcje stosowane w strukturalnych językach programowania. - Rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, a także logicznego i krytycznego myślenia; potrzebę kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu; potrzebę kształtowania nawyków systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. Umiejętności - Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia. - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) oraz analizować własne działania i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji. Kompetencje społeczne - Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. - Jest przekonany o znaczeniu wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, stąd poszukuje wiedzy, a w przypadku problemów - zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega rodzaj programów przygotowanych przez studenta oraz jakość ich przedstawienia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Założenia programowe przedmiotu obejmują naukę obsługi kompilatora języka Python oraz opanowanie podstawowych umiejętności programowania w tym języku. Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs programowania w Pythonie obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
|
Literatura: |
Lutz, M. (2011) Python. Wprowadzenie. Wydawnictwo Helion Matthes, E. (2016) Python. Instrukcje dla programisty. Wydawnictwo Helion |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 30 h. Przygotowanie się do zaliczenia: 10 h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10 h Przygotowanie się do zajęć: 10 h Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć odbywa się zdalnie. Kształcenie synchroniczne oraz asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), zdalna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne z wykorzystaniem poczty elektronicznej w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Instrukcje wykonania zadań są wysyłane mailem zgodnie z terminarzem zajęć. Studenci nadsyłają wykonane prace do sprawdzenia mailem. Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a80463258975f4644bc0156aea7b9174c%40thread.tacv2/conversations?groupId=3456626f-83a4-4527-907b-843f7465fb4e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Założenia programowe przedmiotu obejmują naukę obsługi kompilatora języka Python oraz opanowanie podstawowych umiejętności programowania w tym języku. Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs programowania w Pythonie obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera. |
|
Literatura: |
Lutz, M. (2011) Python. Wprowadzenie. Wydawnictwo Helion Matthes, E. (2016) Python. Instrukcje dla programisty. Wydawnictwo Helion |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 30 h. Przygotowanie się do zaliczenia: 10 h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10 h Przygotowanie się do zajęć: 10 h Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć może odbywać się zdalnie. Kształcenie synchroniczne oraz asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), zdalna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne z wykorzystaniem poczty elektronicznej w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Instrukcje wykonania zadań są wysyłane mailem zgodnie z terminarzem zajęć. Studenci nadsyłają wykonane prace do sprawdzenia mailem. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.