Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy programowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-PGR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy programowania
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. PE, pedagogika informatyki i ped. zdolności, (3-l) stacj. I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności programistycznych studentów.

Pełny opis:

Algorytmizacja działań podczas rozwiązywania problemów programistycznych. Obsługa kompilatora języka Python: definiowanie zmiennych, stosowanie operatorów, operacje na napisach, stosowanie instrukcji warunkowych, pętli, funkcji, list, tablic podczas opracowania własnych projektów programistycznych. Analiza i doskonalenie własnych programów, optymalizacja działań. Uczenie się w oparciu o różne źródła informacji, uczenie się na błędach, jako narzędzie kształtowania motywacji i samodzielności programistycznej.

Literatura:

Lutz, M. (2011) Python. Wprowadzenie. Wydawnictwo Helion

Matthes, E. (2016) Python. Instrukcje dla programisty. Wydawnictwo Helion

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Ma podstawową wiedzę z zakresu programowania w języku strukturalnym.

- Zna procedury i funkcje stosowane w strukturalnych językach programowania.

- Rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, a także logicznego i krytycznego myślenia; potrzebę kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu; potrzebę kształtowania nawyków systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy.

Umiejętności

- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia.

- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) oraz analizować własne działania i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji.

Kompetencje społeczne

- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

- Jest przekonany o znaczeniu wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, stąd poszukuje wiedzy, a w przypadku problemów - zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega rodzaj programów przygotowanych przez studenta oraz jakość ich przedstawienia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Miłosz Romaniuk
Prowadzący grup: Miłosz Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Założenia programowe przedmiotu obejmują naukę obsługi kompilatora języka Python oraz opanowanie podstawowych umiejętności programowania w tym języku.

Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych.

Pełny opis:

Kurs programowania w Pythonie obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera.

Literatura:

Lutz, M. (2011) Python. Wprowadzenie. Wydawnictwo Helion

Matthes, E. (2016) Python. Instrukcje dla programisty. Wydawnictwo Helion

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 30 h.

Przygotowanie się do zaliczenia: 10 h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10 h

Przygotowanie się do zajęć: 10 h

Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć odbywa się zdalnie.

Kształcenie synchroniczne oraz asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), zdalna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne z wykorzystaniem poczty elektronicznej w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Instrukcje wykonania zadań są wysyłane mailem zgodnie z terminarzem zajęć.

Studenci nadsyłają wykonane prace do sprawdzenia mailem.

Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a80463258975f4644bc0156aea7b9174c%40thread.tacv2/conversations?groupId=3456626f-83a4-4527-907b-843f7465fb4e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Miłosz Romaniuk
Prowadzący grup: Miłosz Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Założenia programowe przedmiotu obejmują naukę obsługi kompilatora języka Python oraz opanowanie podstawowych umiejętności programowania w tym języku.

Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych.

Pełny opis:

Kurs programowania w Pythonie obejmuje podstawy języka programowania, sposoby algorytmizacji postępowania, rozwój umiejętności dostrzegania i analizy problemów oraz ich twórczego rozwiązywania za pomocą komputera.

Literatura:

Lutz, M. (2011) Python. Wprowadzenie. Wydawnictwo Helion

Matthes, E. (2016) Python. Instrukcje dla programisty. Wydawnictwo Helion

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 30 h.

Przygotowanie się do zaliczenia: 10 h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10 h

Przygotowanie się do zajęć: 10 h

Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć może odbywać się zdalnie.

Kształcenie synchroniczne oraz asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), zdalna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne z wykorzystaniem poczty elektronicznej w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Instrukcje wykonania zadań są wysyłane mailem zgodnie z terminarzem zajęć.

Studenci nadsyłają wykonane prace do sprawdzenia mailem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)