Informatyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-INF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Informatyka |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. PE, pedagogika informatyki i ped. zdolności, (3-l) stacj. I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Budowa komputera osobistego. Historia rozwoju komputera osobistego. Bariery w dostępie do komputera i usług internetowych. Oprogramowanie open source. Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo oparte na wiedzy. Nowe media źródłem podziału społecznego. Niewłaściwe wykorzystanie komputera i sposoby zapobiegania ich skutkom. Negatywne skutki upowszechnienia dostępu do Internetu. TI a prawa autorskie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Zna zagadnienia teoretyczne związane z informatyką (jej historią współczesnymi rozwiązaniami. - Zna tendencje rozwojowe technologii informatyki. - Zna wpływ ewoluujących wykorzystywanych rozwiązań informatycznych na szeroko pojęta aktywność człowieka. - Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego w obszarze zastosowań TI. Umiejętności - Wykorzystując zdobytą podczas zajęć wiedze potrafi zaprojektować zajęcia, przekazujące uczniom wiedzę teoretyczną z zakresu informatyki. - Potrafi rozpoznać typowe nieprawidłowości podczas pracy z komputerem i wykorzystać je w procesie dydaktycznym. Kompetencje społeczne - Pracując w zespole potrafi zaprojektować zajęcia, przekazujące uczniom wiedzę teoretyczną z zakresu informatyki w sposób ciekawy i zrozumiały dla każdej grupy wiekowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Obecność i aktywność na zajęciach. Ocena projektów. Test wiadomości. |
|
Pełny opis: |
Budowa komputera osobistego. Historia rozwoju komputera osobistego. Bariery w dostępie do komputera i usług internetowych. Oprogramowanie open source. Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo oparte na wiedzy. Nowe media źródłem podziału społecznego. Niewłaściwe wykorzystanie komputera i sposoby zapobiegania ich skutkom. Negatywne skutki upowszechnienia dostępu do Internetu. TI a prawa autorskie. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Ryszard Tadeusiewicz. Krótka historia informatyki. Wydawnictwo RM, 2019. M Tanaś, M Kamola, R Lange, M Fila. Big Data w edukacji. CONTENT 1.0 - prototyp aplikacji do analizy treści internetu. Warszawa: Wydawnictwo APS, 2019. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Marek Pudełko. Prawdziwa Historia Internetu na Świecie - wydanie 4 rozszerzone (ebook). ITStart, 2020. Simson L Garfinkel, Rachel H. Grunspan. The Computer Book: From the Abacus to Artificial Intelligence, 250 Milestones in the History of Computer Science. Sterling, 2018. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS. Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 Przygotowanie prezentacji - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS - |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Obecność i aktywność na zajęciach. Ocena projektów. Test wiadomości. |
|
Pełny opis: |
Definicje informatyki. Sposoby kodowania informacji. Budowa komputera osobistego. Historia rozwoju komputera osobistego. Bariery w dostępie do komputera i usług internetowych. Oprogramowanie open source. Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo oparte na wiedzy. Nowe media źródłem podziału społecznego. Niewłaściwe wykorzystanie komputera i sposoby zapobiegania ich skutkom. Negatywne skutki upowszechnienia dostępu do Internetu. TI a prawa autorskie. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Ryszard Tadeusiewicz. Krótka historia informatyki. Wydawnictwo RM, 2019. M Tanaś, M Kamola, R Lange, M Fila. Big Data w edukacji. CONTENT 1.0 - prototyp aplikacji do analizy treści internetu. Warszawa: Wydawnictwo APS, 2019. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Marek Pudełko. Prawdziwa Historia Internetu na Świecie - wydanie 4 rozszerzone (ebook). ITStart, 2020. Simson L Garfinkel, Rachel H. Grunspan. The Computer Book: From the Abacus to Artificial Intelligence, 250 Milestones in the History of Computer Science. Sterling, 2018. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS. Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20 Przygotowanie prezentacji - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.