Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informatyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-INF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Informatyka
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 3 sem. PE, pedagogika informatyki i ped. zdolności, (3-l) stacj. I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Budowa komputera osobistego. Historia rozwoju komputera osobistego. Bariery w dostępie do komputera i usług internetowych. Oprogramowanie open source. Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo oparte na wiedzy. Nowe media źródłem podziału społecznego. Niewłaściwe wykorzystanie komputera i sposoby zapobiegania ich skutkom. Negatywne skutki upowszechnienia dostępu do Internetu. TI a prawa autorskie.

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Zna zagadnienia teoretyczne związane z informatyką (jej historią współczesnymi rozwiązaniami.

- Zna tendencje rozwojowe technologii informatyki.

- Zna wpływ ewoluujących wykorzystywanych rozwiązań informatycznych na szeroko pojęta aktywność człowieka.

- Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego w obszarze zastosowań TI.

Umiejętności

- Wykorzystując zdobytą podczas zajęć wiedze potrafi zaprojektować zajęcia, przekazujące uczniom wiedzę teoretyczną z zakresu informatyki.

- Potrafi rozpoznać typowe nieprawidłowości podczas pracy z komputerem i wykorzystać je w procesie dydaktycznym.

Kompetencje społeczne

- Pracując w zespole potrafi zaprojektować zajęcia, przekazujące uczniom wiedzę teoretyczną z zakresu informatyki w sposób ciekawy i zrozumiały dla każdej grupy wiekowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Obecność i aktywność na zajęciach.

Ocena projektów.

Test wiadomości.

Pełny opis:

Budowa komputera osobistego.

Historia rozwoju komputera osobistego.

Bariery w dostępie do komputera i usług internetowych.

Oprogramowanie open source.

Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo oparte na wiedzy.

Nowe media źródłem podziału społecznego.

Niewłaściwe wykorzystanie komputera i sposoby zapobiegania ich skutkom. Negatywne skutki upowszechnienia dostępu do Internetu.

TI a prawa autorskie.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Ryszard Tadeusiewicz. Krótka historia informatyki. Wydawnictwo RM, 2019.

M Tanaś, M Kamola, R Lange, M Fila. Big Data w edukacji. CONTENT 1.0 - prototyp aplikacji do analizy treści internetu. Warszawa: Wydawnictwo APS, 2019.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Marek Pudełko. Prawdziwa Historia Internetu na Świecie - wydanie 4 rozszerzone (ebook). ITStart, 2020.

Simson L Garfinkel, Rachel H. Grunspan. The Computer Book: From the Abacus to Artificial Intelligence, 250 Milestones in the History of Computer Science. Sterling, 2018.

Uwagi:

Metody kształcenia:

Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące.

Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS.

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10

Przygotowanie prezentacji - 20

Sumaryczna liczba punktów ECTS -

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Obecność i aktywność na zajęciach.

Ocena projektów.

Test wiadomości.

Pełny opis:

Definicje informatyki.

Sposoby kodowania informacji.

Budowa komputera osobistego.

Historia rozwoju komputera osobistego.

Bariery w dostępie do komputera i usług internetowych.

Oprogramowanie open source.

Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo oparte na wiedzy.

Nowe media źródłem podziału społecznego.

Niewłaściwe wykorzystanie komputera i sposoby zapobiegania ich skutkom. Negatywne skutki upowszechnienia dostępu do Internetu.

TI a prawa autorskie.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Ryszard Tadeusiewicz. Krótka historia informatyki. Wydawnictwo RM, 2019.

M Tanaś, M Kamola, R Lange, M Fila. Big Data w edukacji. CONTENT 1.0 - prototyp aplikacji do analizy treści internetu. Warszawa: Wydawnictwo APS, 2019.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Marek Pudełko. Prawdziwa Historia Internetu na Świecie - wydanie 4 rozszerzone (ebook). ITStart, 2020.

Simson L Garfinkel, Rachel H. Grunspan. The Computer Book: From the Abacus to Artificial Intelligence, 250 Milestones in the History of Computer Science. Sterling, 2018.

Uwagi:

Metody kształcenia:

Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące.

Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS.

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20

Przygotowanie prezentacji - 20

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)