Psychologia społeczna i wychowawcza
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3F-PSW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia społeczna i wychowawcza |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Przedmiot zainteresowania psychologii społecznej i psychologii wychowawczej. Tożsamość jako źródło stereotypizacji. Prawidłowości poznania społecznego i ich związek z motywacja osiągnięć uczniów. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacja interpersonalna. Empatia. Zachowania asertywne i uległe. Stres i radzenie sobie z nim. Geneza postaw i ich związek z zachowaniem. Agresja interpersonalna w ujęciu trzech głównych paradygmatów teoretycznych. Sytuacyjne i osobowe korelaty zachowań prospołecznych. Socjalizacja w rodzinie a psychospołeczna adaptacja jednostki. Klasa szkolna jako środowisko społeczne i wychowawcze. Stres i radzenie sobie z nim. Wypalenie za¬ zawodowe i strategie zaradcze. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Zna wybrane koncepcje dotyczące funkcjonowania jednostki w relacjach społecznych, teorie spostrzegania społecznego i komunikacji. - Ma wiedzę z zakresu zachowań społecznych i ich uwarunkowań; empatii; zachowań asertywnych, agresywnych i uległych; opisuje mechanizm agresji i konformizmu oraz prawidłowości poznania społecznego postawy, stereotypy, uprzedzenia; stres i radzenie sobie z nim; porozumiewanie się ludzi w instytucjach; reguły współdziałania; bariery w komunikowaniu się; media i ich wpływ wychowawczy. - Ma wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich typowych wzorów i zaburzeń; style komunikowania się wychowanków i wychowawców/uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie. Umiejętności - Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii społecznej i wychowawczej w celu analizowania i interpretowania pro-ble¬mów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. - Potrafi, na podstawie wybranych ujęć teoretycznych, wskazać odpowiedni sposób wywołania zmiany w zakresie dezadaptacyjnych po-staw społecznych. - Potrafi określić możliwe skutki (krótko- i długoterminowe) proponowanych rozwiązań problemów wychowawczych dla funkcjonowania jednostki na poziomie behawioralnym, emocjonalnym i poznawczym. - Potrafi komunikować się w sytuacji konfliktowej, radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami. Kompetencje społeczne - Przygotowuje się do swojej pracy w sposób odpowiedzialny, mając świadomość znaczenia wiedzy o funkcjonowaniu społecznym człowieka dla kształtowania prawidłowych relacji w rodzinie i szkole. - Jest gotów do wykorzystywania wiedzy psychologicznej do analiz zdarzeń pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT WYK
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Marta Chojnacka, Monika Dominiak-Kochanek, Karolina Konopka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
test jednokrotnego wyboru, zadania w grupach |
|
Pełny opis: |
Treści wykładów: 1. Czym zajmuje się psychologia społeczna i wychowawcza- wprowadzenie do przedmiotu 2. Socjalizacja w środowisku rodzinnym: postawy rodzicielskie, style wychowania, metody wychowawcze a psychospołeczna adaptacja dziecka 3. Style przywiązania a jakość relacji interpersonalnych w różnych okresach rozwojowych 4. Regulacyjne funkcje tożsamość społecznej i osobistej 5. Agresja interpersonalna w środowisku szkolnym 6. Rodzinne uwarunkowania dezadaptacyjnych zachowań człowieka Treści ćwiczeń: 1. Obszar zainteresowań psychologii społecznej i wychowawczej. Uwarunkowania procesów psychicznych i zachowań jednostki w ujęciu psychologii społecznej 2. Metody badawcze wykorzystywane w psychologii społecznej i wychowawczej 3. Rodzaje i funkcje schematów poznawczych i heurystyk wydawania sądów. 4. Prawidłowości spostrzegania społecznego 5. Stereotypy i uprzedzenia: źródła i metody ich zmiany 6. Psychologiczne mechanizmy kształtowania i zmiany postaw 7. Teoria dysonansu poznawczego, wpływ dysonansu na zachowania i postawy człowieka 8. Autoprezentacja jako źródło formowania tożsamości osobistej 9. Wyznaczniki atrakcyjności interpersonalnej 10. Wpływ społeczny i jego przejawy w środowisku szkolnym 11. Czynniki stymulujące i hamujące chęć niesienia pomocy innym 12. Zadaniowe funkcjonowanie małej grupy społecznej 13. Kulturowe uwarunkowania procesów psychicznych, zachowań i relacji społecznych człowieka |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E. Wilson, T.D., Akert, R.M. (2006). Psychologia społeczna. Serce I umysł. Poznań: Zysk i S-ka (wybrane rozdziały) Wojciszke, B. (2019). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (wybrane rozdziały) Plopa, M. (2008). Psychologia rodziny. Teoria i badania (rozdz. 3) Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Janicka, I., Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. (rozdz. 2, 5) Warszawa: PWN Piegat-Kaczmarczyk, M., Rejmer, Z. (2010). Psychologiczne skutki uchodźctwa. W: "Inny w polskiej szkole" Wydawnictwo: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Crisp, R.J., Turner, R.N. (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacja multimedialna, metody waloryzacyjne, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe: wykład i ćwiczenia- 45 Przygotowanie się do zajęć, przeczytanie lektury- 30 Przygotowanie się do kolokwiów śródsemestralnych- 25 Przygotowanie się do egzaminu- 35 Sumaryczna liczba punktów ECTS- 5 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a58f0d6ff18b64c5cab14179cd90be53b%40thread.tacv2/conversations?groupId=78c6c3d8-8ad6-42ce-83a8-eb4bd8a466ca&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
WYK
N CW
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Adam Krasnosielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
test jednokrotnego wyboru, zadania w grupach |
|
Pełny opis: |
Treści wykładów: 1. Czym zajmuje się psychologia społeczna i wychowawcza- wprowadzenie do przedmiotu 2. Socjalizacja w środowisku rodzinnym: postawy rodzicielskie, style wychowania, metody wychowawcze a psychospołeczna adaptacja dziecka 3. Style przywiązania a jakość relacji interpersonalnych w różnych okresach rozwojowych 4. Regulacyjne funkcje tożsamość społecznej i osobistej 5. Agresja interpersonalna w środowisku szkolnym Treści ćwiczeń: 1. Rodzaje i funkcje schematów poznawczych i heurystyk wydawania sądów. 2. Prawidłowości spostrzegania społecznego 3. Stereotypy i uprzedzenia: źródła i metody ich zmiany 4. Psychologiczne mechanizmy kształtowania i zmiany postaw 5. Teoria dysonansu poznawczego, wpływ dysonansu na zachowania i postawy człowieka 6. Czynniki stymulujące i hamujące chęć niesienia pomocy innym |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E. Wilson, T.D., Akert, R.M. (2006). Psychologia społeczna. Serce I umysł. Poznań: Zysk i S-ka (wybrane rozdziały) Wojciszke, B. (2019). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (wybrane rozdziały) Plopa, M. (2008). Psychologia rodziny. Teoria i badania (rozdz. 3) Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Janicka, I., Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. (rozdz. 2, 5) Warszawa: PWN Piegat-Kaczmarczyk, M., Rejmer, Z. (2010). Psychologiczne skutki uchodźctwa. W: "Inny w polskiej szkole" Wydawnictwo: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Crisp, R.J., Turner, R.N. (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacja multimedialna, metody waloryzacyjne, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe: wykład i ćwiczenia- 27 Przygotowanie się do zajęć, przeczytanie lektury- 30 Przygotowanie się do kolokwiów śródsemestralnych- 30 Przygotowanie się do egzaminu- 40 Sumaryczna liczba punktów ECTS- 5 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2f1c3d94141c4dcbb0a33595c02f6245%40thread.tacv2/conversations?groupId=cd75d8b0-ce32-4ee7-841c-f2e04ac77df6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT ŚR CW
CW
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Marta Bodecka-Zych, Marta Chojnacka, Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
test jednokrotnego wyboru, zadania w grupach |
|
Pełny opis: |
Treści wykładów: 1. Czym zajmuje się psychologia społeczna i wychowawcza- wprowadzenie do przedmiotu 2. Socjalizacja w środowisku rodzinnym: postawy rodzicielskie, style wychowania, metody wychowawcze a psychospołeczna adaptacja dziecka 3. Style przywiązania a jakość relacji interpersonalnych w różnych okresach rozwojowych 4. Regulacyjne funkcje tożsamość społecznej i osobistej 5. Agresja interpersonalna w środowisku szkolnym 6. Rodzinne uwarunkowania dezadaptacyjnych zachowań człowieka Treści ćwiczeń: 1. Obszar zainteresowań psychologii społecznej i wychowawczej. Uwarunkowania procesów psychicznych i zachowań jednostki w ujęciu psychologii społecznej 2. Metody badawcze wykorzystywane w psychologii społecznej i wychowawczej 3. Rodzaje i funkcje schematów poznawczych i heurystyk wydawania sądów. 4. Prawidłowości spostrzegania społecznego 5. Stereotypy i uprzedzenia: źródła i metody ich zmiany 6. Psychologiczne mechanizmy kształtowania i zmiany postaw 7. Teoria dysonansu poznawczego, wpływ dysonansu na zachowania i postawy człowieka 8. Autoprezentacja jako źródło formowania tożsamości osobistej 9. Wyznaczniki atrakcyjności interpersonalnej 10. Wpływ społeczny i jego przejawy w środowisku szkolnym 11. Czynniki stymulujące i hamujące chęć niesienia pomocy innym 12. Zadaniowe funkcjonowanie małej grupy społecznej 13. Kulturowe uwarunkowania procesów psychicznych, zachowań i relacji społecznych człowieka |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E. Wilson, T.D., Akert, R.M. (2006). Psychologia społeczna. Serce I umysł. Poznań: Zysk i S-ka (wybrane rozdziały) Wojciszke, B. (2019). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (wybrane rozdziały) Plopa, M. (2008). Psychologia rodziny. Teoria i badania (rozdz. 3) Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Janicka, I., Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. (rozdz. 2, 5) Warszawa: PWN Piegat-Kaczmarczyk, M., Rejmer, Z. (2010). Psychologiczne skutki uchodźctwa. W: "Inny w polskiej szkole" Wydawnictwo: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Crisp, R.J., Turner, R.N. (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
etody kształcenia: wykład, prezentacja multimedialna, metody waloryzacyjne, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe: wykład i ćwiczenia- 45 Przygotowanie się do zajęć, przeczytanie lektury- 30 Przygotowanie się do kolokwiów śródsemestralnych- 25 Przygotowanie się do egzaminu- 35 Sumaryczna liczba punktów ECTS- 5 Materiały dla studentów zostaną umieszczone w plikach na platformie Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abpfzw79x3OAZF3HmjeefzhBPuiGqZRtGbE7LKGSugLQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=75e12f2b-4efd-4109-8253-70bb7b5f5f08&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
WYK
N WYK
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Adam Krasnosielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
test jednokrotnego wyboru, zadania w grupach |
|
Pełny opis: |
Treści wykładów: 1. Czym zajmuje się psychologia społeczna i wychowawcza- wprowadzenie do przedmiotu 2. Socjalizacja w środowisku rodzinnym: postawy rodzicielskie, style wychowania, metody wychowawcze a psychospołeczna adaptacja dziecka 3. Style przywiązania a jakość relacji interpersonalnych w różnych okresach rozwojowych 4. Regulacyjne funkcje tożsamość społecznej i osobistej 5. Agresja interpersonalna w środowisku szkolnym Treści ćwiczeń: 1. Rodzaje i funkcje schematów poznawczych i heurystyk wydawania sądów. 2. Prawidłowości spostrzegania społecznego 3. Stereotypy i uprzedzenia: źródła i metody ich zmiany 4. Psychologiczne mechanizmy kształtowania i zmiany postaw 5. Teoria dysonansu poznawczego, wpływ dysonansu na zachowania i postawy człowieka 6. Czynniki stymulujące i hamujące chęć niesienia pomocy innym |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E. Wilson, T.D., Akert, R.M. (2006). Psychologia społeczna. Serce I umysł. Poznań: Zysk i S-ka (wybrane rozdziały) Wojciszke, B. (2019). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (wybrane rozdziały) Plopa, M. (2008). Psychologia rodziny. Teoria i badania (rozdz. 3) Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Janicka, I., Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. (rozdz. 2, 5) Warszawa: PWN Piegat-Kaczmarczyk, M., Rejmer, Z. (2010). Psychologiczne skutki uchodźctwa. W: "Inny w polskiej szkole" Wydawnictwo: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Crisp, R.J., Turner, R.N. (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacja multimedialna, metody waloryzacyjne, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe: wykład i ćwiczenia- 27 Przygotowanie się do zajęć, przeczytanie lektury- 30 Przygotowanie się do kolokwiów śródsemestralnych- 30 Przygotowanie się do egzaminu- 40 Sumaryczna liczba punktów ECTS- 5 materiały dla studentów zostaną zamieszczone plikach na platformie Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aaqZ618Uqiu5ggZmQ--Qm9AORUlyFPIYmCEYuNXaPuLs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=061fb73e-3454-4182-a389-627254e3df5d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
CW
CW
CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Krzysztof Grala, Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
test jednokrotnego wyboru, zadania w grupach |
|
Pełny opis: |
Treści wykładów: 1. Czym zajmuje się psychologia społeczna i wychowawcza- wprowadzenie do przedmiotu 2. Socjalizacja w środowisku rodzinnym: postawy rodzicielskie, style wychowania, metody wychowawcze a psychospołeczna adaptacja dziecka 3. Style przywiązania a jakość relacji interpersonalnych w różnych okresach rozwojowych 4. Regulacyjne funkcje tożsamość społecznej i osobistej 5. Agresja interpersonalna w środowisku szkolnym 6. Rodzinne uwarunkowania dezadaptacyjnych zachowań człowieka Treści ćwiczeń: 1. Obszar zainteresowań psychologii społecznej i wychowawczej. Uwarunkowania procesów psychicznych i zachowań jednostki w ujęciu psychologii społecznej 2. Metody badawcze wykorzystywane w psychologii społecznej i wychowawczej 3. Rodzaje i funkcje schematów poznawczych i heurystyk wydawania sądów. 4. Prawidłowości spostrzegania społecznego 5. Stereotypy i uprzedzenia: źródła i metody ich zmiany 6. Psychologiczne mechanizmy kształtowania i zmiany postaw 7. Teoria dysonansu poznawczego, wpływ dysonansu na zachowania i postawy człowieka 8. Autoprezentacja jako źródło formowania tożsamości osobistej 9. Wyznaczniki atrakcyjności interpersonalnej 10. Wpływ społeczny i jego przejawy w środowisku szkolnym 11. Czynniki stymulujące i hamujące chęć niesienia pomocy innym 12. Zadaniowe funkcjonowanie małej grupy społecznej 13. Kulturowe uwarunkowania procesów psychicznych, zachowań i relacji społecznych człowieka |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E. Wilson, T.D., Akert, R.M. (2006). Psychologia społeczna. Serce I umysł. Poznań: Zysk i S-ka (wybrane rozdziały) Wojciszke, B. (2019). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (wybrane rozdziały) Plopa, M. (2008). Psychologia rodziny. Teoria i badania (rozdz. 3) Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Janicka, I., Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. (rozdz. 2, 5) Warszawa: PWN Piegat-Kaczmarczyk, M., Rejmer, Z. (2010). Psychologiczne skutki uchodźctwa. W: "Inny w polskiej szkole" Wydawnictwo: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Crisp, R.J., Turner, R.N. (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
etody kształcenia: wykład, prezentacja multimedialna, metody waloryzacyjne, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe: wykład i ćwiczenia- 45 Przygotowanie się do zajęć, przeczytanie lektury- 30 Przygotowanie się do kolokwiów śródsemestralnych- 25 Przygotowanie się do egzaminu- 35 Sumaryczna liczba punktów ECTS- 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
N WYK
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Krzysztof Grala | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
test jednokrotnego wyboru, zadania w grupach |
|
Pełny opis: |
Treści wykładów: 1. Czym zajmuje się psychologia społeczna i wychowawcza- wprowadzenie do przedmiotu 2. Socjalizacja w środowisku rodzinnym: postawy rodzicielskie, style wychowania, metody wychowawcze a psychospołeczna adaptacja dziecka 3. Style przywiązania a jakość relacji interpersonalnych w różnych okresach rozwojowych 4. Regulacyjne funkcje tożsamość społecznej i osobistej 5. Agresja interpersonalna w środowisku szkolnym Treści ćwiczeń: 1. Rodzaje i funkcje schematów poznawczych i heurystyk wydawania sądów. 2. Prawidłowości spostrzegania społecznego 3. Stereotypy i uprzedzenia: źródła i metody ich zmiany 4. Psychologiczne mechanizmy kształtowania i zmiany postaw 5. Teoria dysonansu poznawczego, wpływ dysonansu na zachowania i postawy człowieka 6. Czynniki stymulujące i hamujące chęć niesienia pomocy innym |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E. Wilson, T.D., Akert, R.M. (2006). Psychologia społeczna. Serce I umysł. Poznań: Zysk i S-ka (wybrane rozdziały) Wojciszke, B. (2019). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (wybrane rozdziały) Plopa, M. (2008). Psychologia rodziny. Teoria i badania (rozdz. 3) Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Janicka, I., Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. (rozdz. 2, 5) Warszawa: PWN Piegat-Kaczmarczyk, M., Rejmer, Z. (2010). Psychologiczne skutki uchodźctwa. W: "Inny w polskiej szkole" Wydawnictwo: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Crisp, R.J., Turner, R.N. (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacja multimedialna, metody waloryzacyjne, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe: wykład i ćwiczenia- 27 Przygotowanie się do zajęć, przeczytanie lektury- 30 Przygotowanie się do kolokwiów śródsemestralnych- 30 Przygotowanie się do egzaminu- 40 Sumaryczna liczba punktów ECTS- 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Krzysztof Grala | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.