Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy socjologii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3F-PSO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy socjologii
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Przedmiot socjologii, socjologia jako dyscyplina naukowa. Klasyczna myśl socjologiczna. Instytucje i

organizacje społeczne. Mechanizmy kontroli społecznej. Teoria ról społecznych oraz tożsamość

społeczna. Dynamika procesów socjalizacji. Stratyfikacja społeczna i jej reprodukcja. Procesy

legitymizacji władzy. Porządek społeczny a zmiana społeczna. Metody socjologiczne. Współczesne

problemy socjologiczne na przykładzie wybranych socjologii szczegółowych.

Literatura:

1) A. Giddens, Socjologia, PWN Warszawa 2004

2) N. Goodman, Wstęp do socjologii, Warszawa 1997

3) B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2003

Literatura uzupełniająca:

1) E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 1995, s. 494-522

2) P.L.Berger, T. Luckmann, Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa 1983, s.202-227

3) E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1998, r.I

4) G. Le Bon, Psychologia tłumu, Warszawa 1994, r.I

5) St. Ossowski, Konflikt niewspółmiernych skal wartości, Dzieła, t.III, Warszawa 1967

6) D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Warszawa 1998, r.I

7) J. Turowski, Socjologia. Małe struktury społeczne, Lublin 1993, r. VII

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna koncepcje człowieka wywodzące się z teorii socjologicznych.

Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.

Umiejętności

Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności człowieka oraz proponuje rozwiązania dla identyfikowanych problemów.

Potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, dyskutować o nich oraz czynnie uczestniczyć w debacie.

Kompetencje społeczne

Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności.

Jest przekonany/a o znaczeniu wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez zaliczenie na ocenę w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mateusz Grodecki
Prowadzący grup: Mateusz Grodecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań oraz metodami badawczymi socjologii. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu pisemnego.

Metody pomiaru:

Egzamin pisemny

Metody pomiaru na czas nauczania zdalnego:

Egzamin pisemny przeprowadzony za pomocą platformy MS Forms.

Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań oraz metodami badawczymi socjologii.

Sposób organizacji zajęć w trakcie nauczania zdalnego.

Do 7.04

W każdy wtorek okresu objętego nauczaniem zdalnym będą udostępnione materiały z danego wykładu (tekst źródłowy lub prezentacja). Obowiązkiem słuchaczy jest zapoznać się z ich treścią. Istnieje możliwość konsultacji wątpliwości i pytań wobec treści z prowadzącym. Starosta roku zbiera pytania od uczestników kursu i przesyła je prowadzącemu na adres mailowy APS w jednym pliku do terminu następnego wykładu. Prowadzący przygotowuje odpowiedź na pytania. Zbiorcze odpowiedzi na pytania znajdą się w pliku, który umieszczony zostanie pod tym samym linkiem co materiały wykładowe.

Wszystkie pliki będą udostępniane pod poniższym linkiem:

https://apsedupl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/mgrodecki_aps_edu_pl/EhcLOJ3VN5FNv2laG-NKoJkBBUoRhmRZNY5geD3fDRaL0g?e=o3VgZH

Spis wykładów:

24.03 - Społeczeństwo jako dramat - udostępniono literaturę (P. Berger 'Zaproszenie do socjologii', rozdz. VI) wraz z listą zagadnień;

31.03 - Solidarność społeczna i fakty społeczne. E. Durkheim - udostępniono prezentację dot. najważniejszych koncepcji E. Durkheima wraz z ćwiczeniami analitycznymi;

7.04 - Sport jako barometr społeczeństwa - udostępniono prezentację wraz z komentarzem głosowym

Od 21.04 Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów (za pomocą platformy MS Teams). Link przesyłany przed każdymi zajęciami za pomocą USOS (poczty APS). Plan zajęć:

21.04 - Teorie konfliktowe – Karol Marks

28.04 - Kulturalizm i osobowość – Florian Znaniecki

04.05 - Metody socjologii: Badania jakościowe i etnograficzne

11.05 - Metody socjologii: Badania ilościowe i sondaże

18.05 - Naród w ujęciu socjologicznym

25.05 - Socjologia rodziny – co nauki społeczne mówią o miłości

02.06 - Panika moralna: media i społeczeństwo

09.06 - Egzamin

Literatura:

Jerzy Szacki, Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Peter Berger, Zaproszenie do socjologii, Wydawnictwo Szkolne PWN

Babbie, E. (2004) Badania społeczne w praktyce, Warszawa:

Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9)

Tomasz, Szlendak (2002) Architektonika romansu. Warszawa: Oficyna Naukowa

Uwagi:

Metody dydaktyczne na czas nauczania zdalnego:

wykład online (za pomocą platformy MS Teams), prezentacja multimedialna z komentarzem głosowym, praca własna z materiałami na podstawie listy zagadnień; konsultacja mailowa z prowadzącym.

Metody dydaktyczne:

Wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja

Nakład pracy studenta:

Wykład 30h; Praca własna z literaturą 45h

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mateusz Grodecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mateusz Grodecki
Prowadzący grup: Mateusz Grodecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Sposób pomiaru na czas nauczania zdalnego: egzamin pisemny za pomocą plarformy MS Forms;

Pełny opis:

Celem kursu jest przedstawienie studentom z innych kierunków niż socjologia, podstawowych pojęć, paradygmatów oraz problemów jakie podejmowane są we współczesnej socjologii oraz głównych metod jakimi socjologowie posługują się w swoich badaniach.

Literatura:

Aronson, Elliot (2001) Człowiek istota społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (Rozdział 5).

Babbie, Earl (2004). Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9).

Berger, Peter (2007). Zaproszenie do socjologii, Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN.

Jerzy Szacki (2002). Historia myśli socjologicznej, Warszawa: Wydawnictwo

Uwagi:

Link do zespołu w MS Teams (dołączenie do zespołu odbywa się za pomocą kodu przesłanego przez koordynatora na pocztę APS):

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4e9638c5dc6443dbb991c3307dcc0652%40thread.tacv2/conversations?groupId=1388ed40-64f3-486c-bed3-8c49caf41d65&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody dydaktyczne na czas nauczania zdalnego:

Wykład online, analiza case study, dyskusja na żywo.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jowita Bartczak
Prowadzący grup: Jowita Bartczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Podstawowe pojęcia i teorie socjologiczne dotyczące struktury społecznej i zasady strukturalizacji życia społecznego, zasady funkcjonowania podstawowych instytucji, w tym instytucji oświatowych i ich roli w kształtowaniu i normowaniu rzeczywistości społecznej; wybrane teorie dotyczące interakcji społecznych ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji społecznej. Obserwowanie i analizowanie zjawisk społecznych, szczególnie w obszarach działalności pedagogicznej.

I. Przedmiot socjologii. Przedsocjologiczna wiedza o społeczeństwie. Wiedza potoczna i naukowa. Socjologia jako dyscyplina naukowa. Socjologia wśród innych nauk. Rozwój socjologii. Czołowi przedstawiciele socjologii myśli socjologicznej. Współczesne teorie socjologiczne.

II. Metody i narzędzia badań socjologicznych. Zmienne i korelacje. Proces badawczy i jego etapy. Metody badawcze. Obserwacja. Badania sondażowe. Eksperymenty. Analizy dokumentów i danych zastanych. Problemy i dylematy socjologa w procesie badawczym.

III. Społeczny wymiar kultury. Kultura jako wyróżnik człowieka. Definicje kultury. Cechy kultury. Kultura materialna i niematerialna. Typy kultury. Kultura symboliczna i jej społeczne funkcje. Trywializacja symboli. Wartości i normy (rodzaje). Etnocentryzm i relatywizm kulturowy. Kultura masowa i jej społeczne znaczenie w świecie współczesnym. Rola telewizji i internetu. Społeczne oddziaływanie reklamy.

IV. Interakcje i struktura społeczna. Pojęcie interakcji. Interakcje jako: wymiana, gra i komunikacja. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Mowa ciała. Status społeczny i jego rodzaje. Role społeczne – podejście dramaturgiczne (teoria E. Goffmana).

V. Zbiorowości społeczne. Pojęcie grupy społecznej. Cechy grupy społecznej. Typologia grup. Normy grupowe. Struktura grupy. Procesy grupowe. Komunikacja w grupie. Typy przywództwa. Spójność grupy. Konformizm grupowy. Mechanizm kontroli społecznej. Grupy odniesienia porównawczego i normatywnego. Organizacje społeczne. Typ idealny biurokracji Maxa Webera. Instytucje społeczne. Społeczność lokalna i zbiorowość terytorialna. Naród.

VI. Proces socjalizacji. Socjalizacja i wychowanie a natura. „Dzikie dzieci”. Osobowość społeczna. Dynamika socjalizacji – różne ujęcia. Socjalizacja pierwotna i jej znaczenie. Rozwój „jaźni” wg G.H.Meada. Socjalizacja wtórna. Resocjalizacja.

VII. Stratyfikacja społeczna. Pojęcie nierówności społecznych. Systemy stratyfikacji. Teorie stratyfikacji: funkcjonalna, teoria konfliktu, wielowymiarowe ujęcie M.Webera. Utrzymywanie systemu stratyfikacji społecznej. Klasy i warstwy. Zróżnicowanie społeczno-zawodowe. Ruchliwość społeczna i jej rodzaje. Klasa średnia. Underclass i marginalizacja społeczna. Bezrobocie (typy i skutki) i ubóstwo w Polsce.

Literatura:

1) A. Giddens, Socjologia, PWN Warszawa 2004

2) N. Goodman, Wstęp do socjologii, Warszawa 1997

3) B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2003

Literatura uzupełniająca:

1) E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 1995, s. 494-522

2) P.L.Berger, T. Luckmann, Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa 1983, s.202-227

3) E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1998, r.I

4) G. Le Bon, Psychologia tłumu, Warszawa 1994, r.I

5) St. Ossowski, Konflikt niewspółmiernych skal wartości, Dzieła, t.III, Warszawa 1967

6) D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Warszawa 1998, r.I

7) J. Turowski, Socjologia. Małe struktury społeczne, Lublin 1993, r. VII

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mateusz Grodecki
Prowadzący grup: Mateusz Grodecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej.

Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań, metodami badawczymi socjologii oraz współczesnymi polami zainteresowań socjologii. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu pisemnego.

Plan zajęć

1. Zajęcia organizacyjno-wprowadzające

2. Historia socjologii - wykład

3. Człowiek w społeczeństwie

4. Społeczeństwo w człowieku

5. Społeczeństwo jako dramat

6. Interpretowanie społeczeństwa – Emile Durkheim

7. Teorie konfliktowe w socjologii

8. Kultura i osobowość – Florian Znaniecki

9. O metodzie socjologii: badania jakościowe i etnograficzne

10. O metodzie socjologii: badania ilościowe i sondaże

11. Pierre Bourdieu i socjologia edukacji

12. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm I

13. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm II

14. Socjologia komunikacji: panika moralna

15. Egzamin

Literatura:

Jerzy Szacki, Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Peter Berger, Zaproszenie do socjologii, Wydawnictwo Szkolne PWN

Babbie, E. (2004) Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9)

Uwagi:

Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jowita Bartczak
Prowadzący grup: Jowita Bartczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Podstawowe pojęcia i teorie socjologiczne dotyczące struktury społecznej i zasady strukturalizacji życia społecznego, zasady funkcjonowania podstawowych instytucji, w tym instytucji oświatowych i ich roli w kształtowaniu i normowaniu rzeczywistości społecznej; wybrane teorie dotyczące interakcji społecznych ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji społecznej. Obserwowanie i analizowanie zjawisk społecznych, szczególnie w obszarach działalności pedagogicznej.

I. Przedmiot socjologii. Przedsocjologiczna wiedza o społeczeństwie. Wiedza potoczna i naukowa. Socjologia jako dyscyplina naukowa. Socjologia wśród innych nauk. Rozwój socjologii. Czołowi przedstawiciele socjologii myśli socjologicznej. Współczesne teorie socjologiczne.

II. Metody i narzędzia badań socjologicznych. Zmienne i korelacje. Proces badawczy i jego etapy. Metody badawcze. Obserwacja. Badania sondażowe. Eksperymenty. Analizy dokumentów i danych zastanych. Problemy i dylematy socjologa w procesie badawczym.

III. Społeczny wymiar kultury. Kultura jako wyróżnik człowieka. Definicje kultury. Cechy kultury. Kultura materialna i niematerialna. Typy kultury. Kultura symboliczna i jej społeczne funkcje. Trywializacja symboli. Wartości i normy (rodzaje). Etnocentryzm i relatywizm kulturowy. Kultura masowa i jej społeczne znaczenie w świecie współczesnym. Rola telewizji i internetu. Społeczne oddziaływanie reklamy.

IV. Interakcje i struktura społeczna. Pojęcie interakcji. Interakcje jako: wymiana, gra i komunikacja. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Mowa ciała. Status społeczny i jego rodzaje. Role społeczne – podejście dramaturgiczne (teoria E. Goffmana).

V. Zbiorowości społeczne. Pojęcie grupy społecznej. Cechy grupy społecznej. Typologia grup. Normy grupowe. Struktura grupy. Procesy grupowe. Komunikacja w grupie. Typy przywództwa. Spójność grupy. Konformizm grupowy. Mechanizm kontroli społecznej. Grupy odniesienia porównawczego i normatywnego. Organizacje społeczne. Typ idealny biurokracji Maxa Webera. Instytucje społeczne. Społeczność lokalna i zbiorowość terytorialna. Naród.

VI. Proces socjalizacji. Socjalizacja i wychowanie a natura. „Dzikie dzieci”. Osobowość społeczna. Dynamika socjalizacji – różne ujęcia. Socjalizacja pierwotna i jej znaczenie. Rozwój „jaźni” wg G.H.Meada. Socjalizacja wtórna. Resocjalizacja.

VII. Stratyfikacja społeczna. Pojęcie nierówności społecznych. Systemy stratyfikacji. Teorie stratyfikacji: funkcjonalna, teoria konfliktu, wielowymiarowe ujęcie M.Webera. Utrzymywanie systemu stratyfikacji społecznej. Klasy i warstwy. Zróżnicowanie społeczno-zawodowe. Ruchliwość społeczna i jej rodzaje. Klasa średnia. Underclass i marginalizacja społeczna. Bezrobocie (typy i skutki) i ubóstwo w Polsce.

Literatura:

1) A. Giddens, Socjologia, PWN Warszawa 2004

2) N. Goodman, Wstęp do socjologii, Warszawa 1997

3) B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2003

Literatura uzupełniająca:

1) E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 1995, s. 494-522

2) P.L.Berger, T. Luckmann, Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa 1983, s.202-227

3) E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1998, r.I

4) G. Le Bon, Psychologia tłumu, Warszawa 1994, r.I

5) St. Ossowski, Konflikt niewspółmiernych skal wartości, Dzieła, t.III, Warszawa 1967

6) D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Warszawa 1998, r.I

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mateusz Grodecki
Prowadzący grup: Mateusz Grodecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej.

Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań, metodami badawczymi socjologii oraz współczesnymi polami zainteresowań socjologii. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu pisemnego.

Plan zajęć

1. Zajęcia organizacyjno-wprowadzające

2. Historia socjologii - wykład

3. Człowiek w społeczeństwie

4. Społeczeństwo w człowieku

5. Społeczeństwo jako dramat

6. Interpretowanie społeczeństwa – Emile Durkheim

7. Kultura i osobowość – Florian Znaniecki

8. Teorie konfliktowe w socjologii

9. Pierre Bourdieu i socjologia edukacji

10. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm I

11. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm II

12. Socjologia komunikacji: panika moralna

13. O metodzie socjologii: badania jakościowe i etnograficzne

14. O metodzie socjologii: badania ilościowe i sondaże

15. Egzamin

Literatura:

Jerzy Szacki, Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Peter Berger, Zaproszenie do socjologii, Wydawnictwo Szkolne PWN

Babbie, E. (2004) Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9)

Uwagi:

Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jowita Bartczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mateusz Grodecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)