Podstawy socjologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3F-PSO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy socjologii |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Przedmiot socjologii, socjologia jako dyscyplina naukowa. Klasyczna myśl socjologiczna. Instytucje i organizacje społeczne. Mechanizmy kontroli społecznej. Teoria ról społecznych oraz tożsamość społeczna. Dynamika procesów socjalizacji. Stratyfikacja społeczna i jej reprodukcja. Procesy legitymizacji władzy. Porządek społeczny a zmiana społeczna. Metody socjologiczne. Współczesne problemy socjologiczne na przykładzie wybranych socjologii szczegółowych. |
Literatura: |
1) A. Giddens, Socjologia, PWN Warszawa 2004 2) N. Goodman, Wstęp do socjologii, Warszawa 1997 3) B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca: 1) E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 1995, s. 494-522 2) P.L.Berger, T. Luckmann, Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa 1983, s.202-227 3) E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1998, r.I 4) G. Le Bon, Psychologia tłumu, Warszawa 1994, r.I 5) St. Ossowski, Konflikt niewspółmiernych skal wartości, Dzieła, t.III, Warszawa 1967 6) D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Warszawa 1998, r.I 7) J. Turowski, Socjologia. Małe struktury społeczne, Lublin 1993, r. VII |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna koncepcje człowieka wywodzące się z teorii socjologicznych. Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Umiejętności Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności człowieka oraz proponuje rozwiązania dla identyfikowanych problemów. Potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, dyskutować o nich oraz czynnie uczestniczyć w debacie. Kompetencje społeczne Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności. Jest przekonany/a o znaczeniu wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez zaliczenie na ocenę w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Grodecki | |
Prowadzący grup: | Mateusz Grodecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań oraz metodami badawczymi socjologii. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu pisemnego. Metody pomiaru: Egzamin pisemny Metody pomiaru na czas nauczania zdalnego: Egzamin pisemny przeprowadzony za pomocą platformy MS Forms. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań oraz metodami badawczymi socjologii. Sposób organizacji zajęć w trakcie nauczania zdalnego. Do 7.04 W każdy wtorek okresu objętego nauczaniem zdalnym będą udostępnione materiały z danego wykładu (tekst źródłowy lub prezentacja). Obowiązkiem słuchaczy jest zapoznać się z ich treścią. Istnieje możliwość konsultacji wątpliwości i pytań wobec treści z prowadzącym. Starosta roku zbiera pytania od uczestników kursu i przesyła je prowadzącemu na adres mailowy APS w jednym pliku do terminu następnego wykładu. Prowadzący przygotowuje odpowiedź na pytania. Zbiorcze odpowiedzi na pytania znajdą się w pliku, który umieszczony zostanie pod tym samym linkiem co materiały wykładowe. Wszystkie pliki będą udostępniane pod poniższym linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/mgrodecki_aps_edu_pl/EhcLOJ3VN5FNv2laG-NKoJkBBUoRhmRZNY5geD3fDRaL0g?e=o3VgZH Spis wykładów: 24.03 - Społeczeństwo jako dramat - udostępniono literaturę (P. Berger 'Zaproszenie do socjologii', rozdz. VI) wraz z listą zagadnień; 31.03 - Solidarność społeczna i fakty społeczne. E. Durkheim - udostępniono prezentację dot. najważniejszych koncepcji E. Durkheima wraz z ćwiczeniami analitycznymi; 7.04 - Sport jako barometr społeczeństwa - udostępniono prezentację wraz z komentarzem głosowym Od 21.04 Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów (za pomocą platformy MS Teams). Link przesyłany przed każdymi zajęciami za pomocą USOS (poczty APS). Plan zajęć: 21.04 - Teorie konfliktowe – Karol Marks 28.04 - Kulturalizm i osobowość – Florian Znaniecki 04.05 - Metody socjologii: Badania jakościowe i etnograficzne 11.05 - Metody socjologii: Badania ilościowe i sondaże 18.05 - Naród w ujęciu socjologicznym 25.05 - Socjologia rodziny – co nauki społeczne mówią o miłości 02.06 - Panika moralna: media i społeczeństwo 09.06 - Egzamin |
|
Literatura: |
Jerzy Szacki, Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN. Peter Berger, Zaproszenie do socjologii, Wydawnictwo Szkolne PWN Babbie, E. (2004) Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9) Tomasz, Szlendak (2002) Architektonika romansu. Warszawa: Oficyna Naukowa |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne na czas nauczania zdalnego: wykład online (za pomocą platformy MS Teams), prezentacja multimedialna z komentarzem głosowym, praca własna z materiałami na podstawie listy zagadnień; konsultacja mailowa z prowadzącym. Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja Nakład pracy studenta: Wykład 30h; Praca własna z literaturą 45h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mateusz Grodecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Grodecki | |
Prowadzący grup: | Mateusz Grodecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru na czas nauczania zdalnego: egzamin pisemny za pomocą plarformy MS Forms; |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest przedstawienie studentom z innych kierunków niż socjologia, podstawowych pojęć, paradygmatów oraz problemów jakie podejmowane są we współczesnej socjologii oraz głównych metod jakimi socjologowie posługują się w swoich badaniach. |
|
Literatura: |
Aronson, Elliot (2001) Człowiek istota społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (Rozdział 5). Babbie, Earl (2004). Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9). Berger, Peter (2007). Zaproszenie do socjologii, Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN. Jerzy Szacki (2002). Historia myśli socjologicznej, Warszawa: Wydawnictwo |
|
Uwagi: |
Link do zespołu w MS Teams (dołączenie do zespołu odbywa się za pomocą kodu przesłanego przez koordynatora na pocztę APS): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4e9638c5dc6443dbb991c3307dcc0652%40thread.tacv2/conversations?groupId=1388ed40-64f3-486c-bed3-8c49caf41d65&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody dydaktyczne na czas nauczania zdalnego: Wykład online, analiza case study, dyskusja na żywo. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jowita Bartczak | |
Prowadzący grup: | Jowita Bartczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Podstawowe pojęcia i teorie socjologiczne dotyczące struktury społecznej i zasady strukturalizacji życia społecznego, zasady funkcjonowania podstawowych instytucji, w tym instytucji oświatowych i ich roli w kształtowaniu i normowaniu rzeczywistości społecznej; wybrane teorie dotyczące interakcji społecznych ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji społecznej. Obserwowanie i analizowanie zjawisk społecznych, szczególnie w obszarach działalności pedagogicznej. I. Przedmiot socjologii. Przedsocjologiczna wiedza o społeczeństwie. Wiedza potoczna i naukowa. Socjologia jako dyscyplina naukowa. Socjologia wśród innych nauk. Rozwój socjologii. Czołowi przedstawiciele socjologii myśli socjologicznej. Współczesne teorie socjologiczne. II. Metody i narzędzia badań socjologicznych. Zmienne i korelacje. Proces badawczy i jego etapy. Metody badawcze. Obserwacja. Badania sondażowe. Eksperymenty. Analizy dokumentów i danych zastanych. Problemy i dylematy socjologa w procesie badawczym. III. Społeczny wymiar kultury. Kultura jako wyróżnik człowieka. Definicje kultury. Cechy kultury. Kultura materialna i niematerialna. Typy kultury. Kultura symboliczna i jej społeczne funkcje. Trywializacja symboli. Wartości i normy (rodzaje). Etnocentryzm i relatywizm kulturowy. Kultura masowa i jej społeczne znaczenie w świecie współczesnym. Rola telewizji i internetu. Społeczne oddziaływanie reklamy. IV. Interakcje i struktura społeczna. Pojęcie interakcji. Interakcje jako: wymiana, gra i komunikacja. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Mowa ciała. Status społeczny i jego rodzaje. Role społeczne – podejście dramaturgiczne (teoria E. Goffmana). V. Zbiorowości społeczne. Pojęcie grupy społecznej. Cechy grupy społecznej. Typologia grup. Normy grupowe. Struktura grupy. Procesy grupowe. Komunikacja w grupie. Typy przywództwa. Spójność grupy. Konformizm grupowy. Mechanizm kontroli społecznej. Grupy odniesienia porównawczego i normatywnego. Organizacje społeczne. Typ idealny biurokracji Maxa Webera. Instytucje społeczne. Społeczność lokalna i zbiorowość terytorialna. Naród. VI. Proces socjalizacji. Socjalizacja i wychowanie a natura. „Dzikie dzieci”. Osobowość społeczna. Dynamika socjalizacji – różne ujęcia. Socjalizacja pierwotna i jej znaczenie. Rozwój „jaźni” wg G.H.Meada. Socjalizacja wtórna. Resocjalizacja. VII. Stratyfikacja społeczna. Pojęcie nierówności społecznych. Systemy stratyfikacji. Teorie stratyfikacji: funkcjonalna, teoria konfliktu, wielowymiarowe ujęcie M.Webera. Utrzymywanie systemu stratyfikacji społecznej. Klasy i warstwy. Zróżnicowanie społeczno-zawodowe. Ruchliwość społeczna i jej rodzaje. Klasa średnia. Underclass i marginalizacja społeczna. Bezrobocie (typy i skutki) i ubóstwo w Polsce. |
|
Literatura: |
1) A. Giddens, Socjologia, PWN Warszawa 2004 2) N. Goodman, Wstęp do socjologii, Warszawa 1997 3) B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca: 1) E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 1995, s. 494-522 2) P.L.Berger, T. Luckmann, Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa 1983, s.202-227 3) E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1998, r.I 4) G. Le Bon, Psychologia tłumu, Warszawa 1994, r.I 5) St. Ossowski, Konflikt niewspółmiernych skal wartości, Dzieła, t.III, Warszawa 1967 6) D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Warszawa 1998, r.I 7) J. Turowski, Socjologia. Małe struktury społeczne, Lublin 1993, r. VII |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Grodecki | |
Prowadzący grup: | Mateusz Grodecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań, metodami badawczymi socjologii oraz współczesnymi polami zainteresowań socjologii. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu pisemnego. Plan zajęć 1. Zajęcia organizacyjno-wprowadzające 2. Historia socjologii - wykład 3. Człowiek w społeczeństwie 4. Społeczeństwo w człowieku 5. Społeczeństwo jako dramat 6. Interpretowanie społeczeństwa – Emile Durkheim 7. Teorie konfliktowe w socjologii 8. Kultura i osobowość – Florian Znaniecki 9. O metodzie socjologii: badania jakościowe i etnograficzne 10. O metodzie socjologii: badania ilościowe i sondaże 11. Pierre Bourdieu i socjologia edukacji 12. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm I 13. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm II 14. Socjologia komunikacji: panika moralna 15. Egzamin |
|
Literatura: |
Jerzy Szacki, Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN. Peter Berger, Zaproszenie do socjologii, Wydawnictwo Szkolne PWN Babbie, E. (2004) Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9) |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jowita Bartczak | |
Prowadzący grup: | Jowita Bartczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej w aplikacji MS Forms, albo w formie pisemnej na uczelni - w zależności od sytuacji epidemicznej - w sesji egzaminacyjnej. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Podstawowe pojęcia i teorie socjologiczne dotyczące struktury społecznej i zasady strukturalizacji życia społecznego, zasady funkcjonowania podstawowych instytucji, w tym instytucji oświatowych i ich roli w kształtowaniu i normowaniu rzeczywistości społecznej; wybrane teorie dotyczące interakcji społecznych ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji społecznej. Obserwowanie i analizowanie zjawisk społecznych, szczególnie w obszarach działalności pedagogicznej. I. Przedmiot socjologii. Przedsocjologiczna wiedza o społeczeństwie. Wiedza potoczna i naukowa. Socjologia jako dyscyplina naukowa. Socjologia wśród innych nauk. Rozwój socjologii. Czołowi przedstawiciele socjologii myśli socjologicznej. Współczesne teorie socjologiczne. II. Metody i narzędzia badań socjologicznych. Zmienne i korelacje. Proces badawczy i jego etapy. Metody badawcze. Obserwacja. Badania sondażowe. Eksperymenty. Analizy dokumentów i danych zastanych. Problemy i dylematy socjologa w procesie badawczym. III. Społeczny wymiar kultury. Kultura jako wyróżnik człowieka. Definicje kultury. Cechy kultury. Kultura materialna i niematerialna. Typy kultury. Kultura symboliczna i jej społeczne funkcje. Trywializacja symboli. Wartości i normy (rodzaje). Etnocentryzm i relatywizm kulturowy. Kultura masowa i jej społeczne znaczenie w świecie współczesnym. Rola telewizji i internetu. Społeczne oddziaływanie reklamy. IV. Interakcje i struktura społeczna. Pojęcie interakcji. Interakcje jako: wymiana, gra i komunikacja. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Mowa ciała. Status społeczny i jego rodzaje. Role społeczne – podejście dramaturgiczne (teoria E. Goffmana). V. Zbiorowości społeczne. Pojęcie grupy społecznej. Cechy grupy społecznej. Typologia grup. Normy grupowe. Struktura grupy. Procesy grupowe. Komunikacja w grupie. Typy przywództwa. Spójność grupy. Konformizm grupowy. Mechanizm kontroli społecznej. Grupy odniesienia porównawczego i normatywnego. Organizacje społeczne. Typ idealny biurokracji Maxa Webera. Instytucje społeczne. Społeczność lokalna i zbiorowość terytorialna. Naród. VI. Proces socjalizacji. Socjalizacja i wychowanie a natura. „Dzikie dzieci”. Osobowość społeczna. Dynamika socjalizacji – różne ujęcia. Socjalizacja pierwotna i jej znaczenie. Rozwój „jaźni” wg G.H.Meada. Socjalizacja wtórna. Resocjalizacja. VII. Stratyfikacja społeczna. Pojęcie nierówności społecznych. Systemy stratyfikacji. Teorie stratyfikacji: funkcjonalna, teoria konfliktu, wielowymiarowe ujęcie M.Webera. Utrzymywanie systemu stratyfikacji społecznej. Klasy i warstwy. Zróżnicowanie społeczno-zawodowe. Ruchliwość społeczna i jej rodzaje. Klasa średnia. Underclass i marginalizacja społeczna. Bezrobocie (typy i skutki) i ubóstwo w Polsce. |
|
Literatura: |
1) A. Giddens, Socjologia, PWN Warszawa 2004 2) N. Goodman, Wstęp do socjologii, Warszawa 1997 3) B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca: 1) E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 1995, s. 494-522 2) P.L.Berger, T. Luckmann, Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa 1983, s.202-227 3) E. Goffman, Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1998, r.I 4) G. Le Bon, Psychologia tłumu, Warszawa 1994, r.I 5) St. Ossowski, Konflikt niewspółmiernych skal wartości, Dzieła, t.III, Warszawa 1967 6) D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Warszawa 1998, r.I |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Grodecki | |
Prowadzący grup: | Mateusz Grodecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane są poprzez egzamin w formie pisemnej. |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią, podstawowymi pojęciami, przedmiotem badań, metodami badawczymi socjologii oraz współczesnymi polami zainteresowań socjologii. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie egzaminu pisemnego. Plan zajęć 1. Zajęcia organizacyjno-wprowadzające 2. Historia socjologii - wykład 3. Człowiek w społeczeństwie 4. Społeczeństwo w człowieku 5. Społeczeństwo jako dramat 6. Interpretowanie społeczeństwa – Emile Durkheim 7. Kultura i osobowość – Florian Znaniecki 8. Teorie konfliktowe w socjologii 9. Pierre Bourdieu i socjologia edukacji 10. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm I 11. Socjologia narodu: naród, nacjonalizm, patriotyzm II 12. Socjologia komunikacji: panika moralna 13. O metodzie socjologii: badania jakościowe i etnograficzne 14. O metodzie socjologii: badania ilościowe i sondaże 15. Egzamin |
|
Literatura: |
Jerzy Szacki, Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN. Peter Berger, Zaproszenie do socjologii, Wydawnictwo Szkolne PWN Babbie, E. (2004) Badania społeczne w praktyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 204-220; 267-303 (Rozdział 7 oraz 9) |
|
Uwagi: |
Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jowita Bartczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mateusz Grodecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.