Podstawy kształcenia komplementarnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-PKK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy kształcenia komplementarnego |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, edukacja zdalna i grafika komputerowa, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Humanizm i kultura medialna a nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Edukacja zdalna w Polsce oraz krajach rozwijających się i rozwiniętych. Od e-learningu ku idei kształcenia komplementarnego - pojęcia, cele i zadania. Kształcenie komplementarne a flexible learning, blended learning, mobile learning i inne, nowe formy e-learningu. Kształcenie on-line a kształcenie komplementarne w perspektywie indywidualnej oraz grupowej komunikacji między ludźmi w czasie nauki, pracy i czasie wolnym. Wielkie pytania pedagogiczne o technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji. Kształcenie komplementarne po pandemii. Kształcenie komplementarne w perspektywie paradygmatów i wizji reform oświatowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu kształcenia komplementarnego w obszarze edukacji zdalnej; zna na poziomie rozszerzonym terminologię stosowaną w obrębie edukacji zdalnej. Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w wymiarze biologicznym, psychologicznym, społecznym i kulturowym, stanowiącą podstawę projektowania i realizacji działalności pedagogicznej w zakresie kształcenia komplementarnego. Ma rozszerzoną wiedzę o zjawiskach i instytucjach edukacji zdalnej i kształcenia komplementarnego, ujmowanych w perspektywie międzynarodowej. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu kształcenia komplementarnego w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarze kształcenia komplementarnego. Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy za pomocą metod i technik kształcenia na odległość, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. Kompetencje społeczne Docenia znaczenie kształcenia komplementarnego dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w społecznych środowiskach edukacyjnych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu edukacji komplementarnej i budowania warsztatu pracy metodyka kształcenia komplementarnego. Jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących kształcenie zdalne i komplementarne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Maciej Tanaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Maciej Tanaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Maciej Tanaś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.