Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy kształcenia komplementarnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2S-PKK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy kształcenia komplementarnego
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. PE, edukacja zdalna i grafika komputerowa, (2-l) stacj. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Humanizm i kultura medialna a nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Edukacja zdalna w Polsce oraz krajach rozwijających się i rozwiniętych. Od e-learningu ku idei kształcenia komplementarnego - pojęcia, cele i zadania. Kształcenie komplementarne a flexible learning, blended learning, mobile learning i inne, nowe formy e-learningu. Kształcenie on-line a kształcenie komplementarne w perspektywie indywidualnej oraz grupowej komunikacji między ludźmi w czasie nauki, pracy i czasie wolnym. Wielkie pytania pedagogiczne o technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji. Kształcenie komplementarne po pandemii. Kształcenie komplementarne w perspektywie paradygmatów i wizji reform oświatowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu kształcenia komplementarnego w obszarze edukacji zdalnej; zna na poziomie rozszerzonym terminologię stosowaną w obrębie edukacji zdalnej.

Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w wymiarze biologicznym, psychologicznym, społecznym i kulturowym, stanowiącą podstawę projektowania i realizacji działalności pedagogicznej w zakresie kształcenia komplementarnego.

Ma rozszerzoną wiedzę o zjawiskach i instytucjach edukacji zdalnej i kształcenia komplementarnego, ujmowanych w perspektywie międzynarodowej.

Umiejętności

Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu kształcenia komplementarnego w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych.

Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarze kształcenia komplementarnego.

Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy za pomocą metod i technik kształcenia na odległość, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.

Kompetencje społeczne

Docenia znaczenie kształcenia komplementarnego dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w społecznych środowiskach edukacyjnych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu edukacji komplementarnej i budowania warsztatu pracy metodyka kształcenia komplementarnego.

Jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących kształcenie zdalne i komplementarne.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Tanaś
Prowadzący grup: Maciej Tanaś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Tanaś
Prowadzący grup: Maciej Tanaś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Tanaś
Prowadzący grup: Maciej Tanaś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Tanaś
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)