Nauczanie i uczenie się w środowisku cyfrowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-NUC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie i uczenie się w środowisku cyfrowym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. PE, pedagogika kultury i mediów cyfrowych, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Istota i specyfika kształcenia w środowisku cyfrowym. Geneza, rozwój i przyszłość tradycyjnego i cyfrowego środowiska kształcenia. Założenia i koncepcje komunikacji i kształcenia w środowisku wirtualnym. Działania naukowo-badawcze w środowisku cyfrowym. Kwalifikacje i kompetencje pedagoga, nauczyciela i pracownika kultury cyfrowej. Funkcjonowanie mistrza i ucznia w przestrzeni medialnej. Rola mediów społecznościowych i technologii cyfrowych w uczelni i pracy wirtualnej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym jak i społecznym oraz kulturowym, stanowiącą podstawę projek-towania i realizacji kształcenia w środowisku cyfrowym. ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą metod, form i zasad nauczania i uczenia się w środowisku cyfrowym Umiejętności potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną w nauczaniu i uczeniu się w środowisku cyfrowym Kompetencje społeczne odznacza się odpowiedzialnością za podejmowane w procesie kształcenia się w środowisku cyfrowym decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Jakub Czarkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
• Metody i formy pracy ze studentem: ćwiczenia praca w grupach wykład aktywizujący dyskusja dydaktyczna |
|
Pełny opis: |
Istota i specyfika kształcenia w środowisku cyfrowym. Geneza, rozwój i przyszłość tradycyjnego i cyfrowego środowiska kształcenia. Założenia i koncepcje komunikacji i kształcenia w środowisku wirtualnym. Działania naukowo-badawcze w środowisku cyfrowym. Kwalifikacje i kompetencje pedagoga, nauczyciela i pracownika kultury cyfrowej. Funkcjonowanie mistrza i ucznia w przestrzeni medialnej. Rola mediów społecznościowych i technologii cyfrowych w uczelni i pracy wirtualnej. |
|
Literatura: |
Lektury obowiązkowe: Siemieniecki B. (red.), Pedagogika medialna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007 Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006 Lektury uzupełniające: Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2012 Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. |
|
Uwagi: |
• Nakład pracy studenta: ćwiczenia, godziny kontaktowe 15 przygotowanie do zajęć 10 lektury 10 Przygotowanie prezentacji 20 inne formy 15 Liczba ECTS: 2 • Forma zaliczenia: Prezentacja Obecność na zajęciach Aktywność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Metody i formy pracy ze studentem: ćwiczenia praca w grupach wykład aktywizujący dyskusja dydaktyczna |
|
Pełny opis: |
Istota i specyfika kształcenia w środowisku cyfrowym. Geneza, rozwój i przyszłość tradycyjnego i cyfrowego środowiska kształcenia. Założenia i koncepcje komunikacji i kształcenia w środowisku wirtualnym. Działania naukowo-badawcze w środowisku cyfrowym. Kwalifikacje i kompetencje pedagoga, nauczyciela i pracownika kultury cyfrowej. Funkcjonowanie mistrza i ucznia w przestrzeni medialnej. Rola mediów społecznościowych i technologii cyfrowych w uczelni i pracy wirtualnej. |
|
Literatura: |
Lektury obowiązkowe: Siemieniecki B. (red.), Pedagogika medialna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007 Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006 Lektury uzupełniające: Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2012 Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja, Cyfrowa przestrzeń kształcenia, Wyd. Impuls, APS, NASK, Kraków 2015. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: ćwiczenia, godziny kontaktowe 15 przygotowanie do zajęć 10 lektury 10 Przygotowanie prezentacji 20 inne formy 15 Liczba ECTS: 2 Forma zaliczenia: Prezentacja Obecność na zajęciach Aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.