Media cyfrowe jako narzędzie organizacji i promocji kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-MCK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media cyfrowe jako narzędzie organizacji i promocji kultury |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, pedagogika kultury i mediów cyfrowych, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wydarzenia medialne jako forma integracji społecznej. Urządzenia mobilne jako medium przyszłości. Media jako sprzymierzeniec działań wychowawczych - kampanie społeczne. Kompetencje medialne dzieci i młodzieży - refleksyjny odbiór mediów. Społecznej konsekwencje korzystania z mediów. Cyberwypalenie jako nowe zjawisko społeczne. Sztuka w mediach. Teatr, film sztuki wizualne. Dziecko jako medium w twórczości. Kontrowersje związane ze stosowaniem mediów cyfrowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma rozszerzoną wiedzę o specyfice mediów cyfrowych i społeczności w nich funkcjonujących jako podmiotu działań związanych z organizacją i promocją kultury zna podstawowe zasady organizacji i promocji kultury w mediach cyfrowych Umiejętności potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmo-wać wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole wykorzystując media cyfrowe jako narzędzie or-ganizacji i promocji kultury potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, wykorzystując w tym celu media cyfrowe Kompetencje społeczne potrafi działać w sposób etyczny i przedsiębiorczy w zakresie organizacji i promocji kultury, wykorzystując w tym celu media cyfrowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Minchberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TEMATYKA ZAJĘĆ 1. Wydarzenia medialne jako forma integracji społecznej. 2. Urządzenia mobilne jako medium przyszłości. 3. Media jako sprzymierzeniec działań wychowawczych - kampanie społeczne. 4. Kompetencje medialne dzieci i młodzieży - refleksyjny odbiór mediów. 5.Społecznej konsekwencje korzystania z mediów. 6.Cyberwypalenie jako nowe zjawisko społeczne. 7. Sztuka w mediach. 8. Teatr, film sztuki wizualne. 9. Dziecko jako medium w twórczości. Kontrowersje. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Tchórz, A., Stachura, K., ( 2015), W poszukiwaniu punktów stycznych. Rekonstrukcja dyskursu o problemach (nie)uczestnictwa w kulturze, Gdańsk: Instytut Kultury Miejskiej. 2.Dewey, J., (1975), Sztuka jako doświadczenie, tłum. A. Potocki, Wrocław: Ossolineum. 3.Gajda, K.A., (2016), Cztery typy muzeum – podział dokonany wedle modeli edukacji, Kraków: Wydawnictwo UJ. 4.Kamińska, A., (2015), (Re)konstrukcje muzeum w kulturze współczesnej. Studium socjopedagogiczne, Poznań: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych. 5.Pazik A. (2016), Strony internetowe muzeów jako narzędzie promocyjne, źródło informacji czy przestrzeń do nauki?, Kraków: Wydawnictwo UJ. 6.Piotrowski P. (2011) Muzeum krytyczne, Poznań: Dom Wydawniczy REBIS. 7.Raport Zespółu ds. Statystyki Kultury Narodowego Centrum Kultury (2015), Nowości badawcze Obserwatorium Kultury, Warszawa: NCK. Literatura uzupełniająca 8.Rottermund A. (2011), Muzeum jako przestrzeń edukacyjna, czyli edukacja dla wspólnej Europy, [w:] 50/20 Szkice i eseje na dwudziestolecie Międzynarodowego centrum Kultury, Kraków. 9.Rygałło A. (2015) Cyfrowa edukacja, Częstochowa: Wydawnictwo Instytutu Edukacji Przedszk. i Szkolnej Uniwersytetu Przyr. – Humanistycznego. 10. Towarzystwo Inicjatyw twórczych „ę” (2016), Jaskółki. Nowe zjawiska w warszawskich instytucjach i nieinstytucjach kultury, Warszawa: Wydawnictwo „ę”. 11.Wysoka W., Stępnik A. (2013), Edukacja muzealna w Polsce. Aspekty, konteksty, ujęcia., Lublin. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie referatu, eseju 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć LINK DO ZAJĘĆ: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a8515f54edcc74cbaa198adbbd3cf3c75%40thread.tacv2/1614002645793?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%220c91466d-85cd-4701-9f30-c91b78adc69d%22%7d OCENA Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania W związku z sytuacja epidemiologiczną i zawieszeniem zajęć, obowiązuje cotygodniowy kontakt w formie wymiany mailowej do odwołania. Co poniedziałek będą wysyłane na adres grupy linki do obejrzenia. Proszę o uwagi, co do filmów, ich treści i formy, wysłane zwrotnie na ten adres mailowy od każdego z Was. Poszczególne odcinki poprowadzą do zapoznania się z instytucjami kultury wizualnej Warszawy i ich otwartych zasobach. Ważne jest, że zapoznacie się Państwo z językiem i środkami wypowiedzi artystycznej, nad czym rozpoczęliśmy pracę. Obowiązkowo proszę o przesłanie swoich wypowiedzi, które zostały stworzone na ostatnich naszych zajęciach wraz ze zdjęciem wybranej pracy z wystawy w galerii APS. Pamiętajcie też o lekturach podanych w sylabusie, bo to najlepszy czas, by je skrupulatnie przeczytać. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Minchberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TEMATYKA ZAJĘĆ 1. Wydarzenia medialne jako forma integracji społecznej. 2. Urządzenia mobilne jako medium przyszłości. 3. Media jako sprzymierzeniec działań wychowawczych - kampanie społeczne. 4. Kompetencje medialne dzieci i młodzieży - refleksyjny odbiór mediów. 5.Społecznej konsekwencje korzystania z mediów. 6.Cyberwypalenie jako nowe zjawisko społeczne. 7. Sztuka w mediach. 8. Teatr, film sztuki wizualne. 9. Dziecko jako medium w twórczości. Kontrowersje. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Tchórz, A., Stachura, K., ( 2015), W poszukiwaniu punktów stycznych. Rekonstrukcja dyskursu o problemach (nie)uczestnictwa w kulturze, Gdańsk: Instytut Kultury Miejskiej. 2.Dewey, J., (1975), Sztuka jako doświadczenie, tłum. A. Potocki, Wrocław: Ossolineum. 3.Gajda, K.A., (2016), Cztery typy muzeum – podział dokonany wedle modeli edukacji, Kraków: Wydawnictwo UJ. 4.Kamińska, A., (2015), (Re)konstrukcje muzeum w kulturze współczesnej. Studium socjopedagogiczne, Poznań: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych. 5.Pazik A. (2016), Strony internetowe muzeów jako narzędzie promocyjne, źródło informacji czy przestrzeń do nauki?, Kraków: Wydawnictwo UJ. 6.Piotrowski P. (2011) Muzeum krytyczne, Poznań: Dom Wydawniczy REBIS. 7.Raport Zespółu ds. Statystyki Kultury Narodowego Centrum Kultury (2015), Nowości badawcze Obserwatorium Kultury, Warszawa: NCK. Literatura uzupełniająca 8.Rottermund A. (2011), Muzeum jako przestrzeń edukacyjna, czyli edukacja dla wspólnej Europy, [w:] 50/20 Szkice i eseje na dwudziestolecie Międzynarodowego centrum Kultury, Kraków. 9.Rygałło A. (2015) Cyfrowa edukacja, Częstochowa: Wydawnictwo Instytutu Edukacji Przedszk. i Szkolnej Uniwersytetu Przyr. – Humanistycznego. 10. Towarzystwo Inicjatyw twórczych „ę” (2016), Jaskółki. Nowe zjawiska w warszawskich instytucjach i nieinstytucjach kultury, Warszawa: Wydawnictwo „ę”. 11.Wysoka W., Stępnik A. (2013), Edukacja muzealna w Polsce. Aspekty, konteksty, ujęcia., Lublin. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie referatu, eseju 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć OCENA Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania LINK DO ZAJĘĆ: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a8515f54edcc74cbaa198adbbd3cf3c75%40thread.tacv2/1614002645793?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%220c91466d-85cd-4701-9f30-c91b78adc69d%22%7d W związku z sytuacja epidemiologiczną i zawieszeniem zajęć, obowiązuje cotygodniowy kontakt w formie wymiany mailowej do odwołania. Co poniedziałek będą wysyłane na adres grupy linki do obejrzenia. Proszę o uwagi, co do filmów, ich treści i formy, wysłane zwrotnie na ten adres mailowy od każdego z Was. Poszczególne odcinki poprowadzą do zapoznania się z instytucjami kultury wizualnej Warszawy i ich otwartych zasobach. Ważne jest, że zapoznacie się Państwo z językiem i środkami wypowiedzi artystycznej, nad czym rozpoczęliśmy pracę. Obowiązkowo proszę o przesłanie swoich wypowiedzi, które zostały stworzone na ostatnich naszych zajęciach wraz ze zdjęciem wybranej pracy z wystawy w galerii APS. Pamiętajcie też o lekturach podanych w sylabusie, bo to najlepszy czas, by je skrupulatnie przeczytać. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.