Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edytowanie i administrowanie stron internetowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2S-EAI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edytowanie i administrowanie stron internetowych
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 3 sem. PE, edukacja zdalna i grafika komputerowa, (2-l) stacj. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Podstawowa struktura strony WWW. Język programowania stron internetowych HTML5. Konstruowanie strony internetowej: podstawowe znaczniki, tworzenie list i tabel. Formatowanie tekstu na stronie internetowej. Osadzanie elementów interaktywnych - odnośniki. Osadzanie grafiki i multimediów. Tworzenie formularzy. Definiowanie wyglądu strony - kaskadowe arkusze stylów CSS. Testowanie i publikowanie strony. Dostępność stron internetowych - Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1). Systemy zarządzania treścią – platformy CMS (Content Management System).

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma uporządkowaną wiedzę o zadaniach twórcy i administratora stron internetowych.

Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą edytowania i administrowania stron internetowych.

Umiejętności

Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki medialnej oraz technologii informatyczno-informacyjnych w celu tworzenia stron internetowych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej.

Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego tworzenia stron internetowych wykorzystywanych w procesie edukacji zdalnej.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

* Ocena strony internetowej utworzonej przez studenta.

* Obserwacja pracy studenta podczas zajęć.

Pełny opis:

Opis treści programowych:

* Podstawowa struktura strony WWW.

* HTML5.

* Podstawowe znaczniki.

* Listy.

* Tabele.

* Formatowanie tekstu.

* Odnośniki.

* Osadzanie grafiki.

* Multimedia.

* Formularze.

* Style CSS.

* Testowanie i publikowanie strony.

* Dostępność stron internetowych - WCAG 2.0.

* Systemy zarządzania treścią - CMS.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

M. MacDonald. HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II. Helion 2014

L. Verou. CSS bez tajemnic. 47 sekretów kreatywnego projektanta. Helion 2016.

Polskie tłumaczenie WCAG 2.0 (oficjalne) http://www.fdc.org.pl/wcag2/index.html

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Ben Frain. Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Helion 2013.

J. Duckett. HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front End Developera. Helion 1014

A. Marcinkowski, P Marcinkowski. Podręcznik dobrych praktyk WCAG 2.0. Fundacja Widzialni, 2012

P. Marcinkowski. Jak zaprojektować i uruchomić prostą stronę internetową? Na przykładzie platformy WordPress Fundacja Wspomagania Wsi 2014

Metodologia badania dostępności stron www. Fundacja Widzialni, 2013

Uwagi:

Metody kształcenia:

Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie strony internetowej - 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Ocena strony internetowej utworzonej przez studenta.

Obserwacja pracy studenta podczas zajęć.

Pełny opis:

Opis treści programowych:

* Podstawowa struktura strony WWW.

* HTML5.

* Podstawowe znaczniki.

* Listy.

* Tabele.

* Formatowanie tekstu.

* Odnośniki.

* Osadzanie grafiki.

* Multimedia.

* Formularze.

* Style CSS.

* Testowanie i publikowanie strony.

* Dostępność stron internetowych - WCAG 2.0.

* Systemy zarządzania treścią - CMS.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

T. Felke-Morris. Web Design z HTML5 i CSS3. Technologie frontendowe od podstaw. Wydanie V. Helion 2020.

W3Schools Online Web Tutorials - https://www.w3schools.com/

Polskie tłumaczenie WCAG 2.1 https://wcag21.lepszyweb.pl/

WCAG 2.1 wersja oryginalna https://www.w3.org/TR/WCAG21/

L. Verou. CSS bez tajemnic. 47 sekretów kreatywnego projektanta. Helion 2016.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

M. MacDonald. HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II. Helion 2014

J. Duckett. HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front End Developera. Helion 1014

A. Marcinkowski, P Marcinkowski. Podręcznik dobrych praktyk WCAG 2.0. Fundacja Widzialni, 2012

P. Marcinkowski. Jak zaprojektować i uruchomić prostą stronę internetową? Na przykładzie platformy WordPress Fundacja Wspomagania Wsi 2014. https://www.widzialni.org/download/jak-zaprojektowac-i-uruchomic-1405933532.pdf

Metodologia badania dostępności stron www. Fundacja Widzialni, 2013. https://widzialni.org/download/metodologia-badania-dostepnosci-stron-www.pdf

Uwagi:

Metody kształcenia:

Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja.

Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie strony internetowej - 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Fila
Prowadzący grup: Mariusz Fila
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

Ocena strony internetowej utworzonej przez studenta.

Obserwacja pracy studenta podczas zajęć.

Pełny opis:

Opis treści programowych:

Podstawowa struktura strony WWW.

HTML5.

Podstawowe znaczniki.

Listy.

Tabele.

Formatowanie tekstu.

Odnośniki.

Osadzanie grafiki.

Multimedia.

Formularze.

Style CSS.

Testowanie i publikowanie strony.

Dostępność stron internetowych - WCAG 2.1.

Systemy zarządzania treścią - CMS.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

T. Felke-Morris. Web Design z HTML5 i CSS3. Technologie frontendowe od podstaw. Wydanie V. Helion 2020.

W3Schools Online Web Tutorials - https://www.w3schools.com/

Polskie tłumaczenie WCAG 2.1 https://wcag21.lepszyweb.pl/

WCAG 2.1 wersja oryginalna https://www.w3.org/TR/WCAG21/

L. Verou. CSS bez tajemnic. 47 sekretów kreatywnego projektanta. Helion 2016.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

M. MacDonald. HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II. Helion 2014

J. Duckett. HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front End Developera. Helion 1014

A. Marcinkowski, P Marcinkowski. Podręcznik dobrych praktyk WCAG 2.0. Fundacja Widzialni, 2012

P. Marcinkowski. Jak zaprojektować i uruchomić prostą stronę internetową? Na przykładzie platformy WordPress Fundacja Wspomagania Wsi 2014. https://www.widzialni.org/download/jak-zaprojektowac-i-uruchomic-1405933532.pdf

A. Marcinkowski, Badanie dostępności strony www w oparciu o WCAG https://widzialni.org/download/badanie-dostepnosci-stron-www-w-oparciu-o-wcag-1465804347.pdf

WCAG 2.1 w skrócie - https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/wcag-21-w-skrocie

Uwagi:

Metody kształcenia:

Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5

Przygotowanie strony internetowej - 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)