Edytowanie i administrowanie stron internetowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-EAI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edytowanie i administrowanie stron internetowych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. PE, edukacja zdalna i grafika komputerowa, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Podstawowa struktura strony WWW. Język programowania stron internetowych HTML5. Konstruowanie strony internetowej: podstawowe znaczniki, tworzenie list i tabel. Formatowanie tekstu na stronie internetowej. Osadzanie elementów interaktywnych - odnośniki. Osadzanie grafiki i multimediów. Tworzenie formularzy. Definiowanie wyglądu strony - kaskadowe arkusze stylów CSS. Testowanie i publikowanie strony. Dostępność stron internetowych - Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1). Systemy zarządzania treścią – platformy CMS (Content Management System). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma uporządkowaną wiedzę o zadaniach twórcy i administratora stron internetowych. Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą edytowania i administrowania stron internetowych. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki medialnej oraz technologii informatyczno-informacyjnych w celu tworzenia stron internetowych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej. Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego tworzenia stron internetowych wykorzystywanych w procesie edukacji zdalnej. Kompetencje społeczne Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: * Ocena strony internetowej utworzonej przez studenta. * Obserwacja pracy studenta podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Opis treści programowych: * Podstawowa struktura strony WWW. * HTML5. * Podstawowe znaczniki. * Listy. * Tabele. * Formatowanie tekstu. * Odnośniki. * Osadzanie grafiki. * Multimedia. * Formularze. * Style CSS. * Testowanie i publikowanie strony. * Dostępność stron internetowych - WCAG 2.0. * Systemy zarządzania treścią - CMS. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA M. MacDonald. HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II. Helion 2014 L. Verou. CSS bez tajemnic. 47 sekretów kreatywnego projektanta. Helion 2016. Polskie tłumaczenie WCAG 2.0 (oficjalne) http://www.fdc.org.pl/wcag2/index.html LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Ben Frain. Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Helion 2013. J. Duckett. HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front End Developera. Helion 1014 A. Marcinkowski, P Marcinkowski. Podręcznik dobrych praktyk WCAG 2.0. Fundacja Widzialni, 2012 P. Marcinkowski. Jak zaprojektować i uruchomić prostą stronę internetową? Na przykładzie platformy WordPress Fundacja Wspomagania Wsi 2014 Metodologia badania dostępności stron www. Fundacja Widzialni, 2013 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie strony internetowej - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena strony internetowej utworzonej przez studenta. Obserwacja pracy studenta podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Opis treści programowych: * Podstawowa struktura strony WWW. * HTML5. * Podstawowe znaczniki. * Listy. * Tabele. * Formatowanie tekstu. * Odnośniki. * Osadzanie grafiki. * Multimedia. * Formularze. * Style CSS. * Testowanie i publikowanie strony. * Dostępność stron internetowych - WCAG 2.0. * Systemy zarządzania treścią - CMS. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA T. Felke-Morris. Web Design z HTML5 i CSS3. Technologie frontendowe od podstaw. Wydanie V. Helion 2020. W3Schools Online Web Tutorials - https://www.w3schools.com/ Polskie tłumaczenie WCAG 2.1 https://wcag21.lepszyweb.pl/ WCAG 2.1 wersja oryginalna https://www.w3.org/TR/WCAG21/ L. Verou. CSS bez tajemnic. 47 sekretów kreatywnego projektanta. Helion 2016. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA M. MacDonald. HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II. Helion 2014 J. Duckett. HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front End Developera. Helion 1014 A. Marcinkowski, P Marcinkowski. Podręcznik dobrych praktyk WCAG 2.0. Fundacja Widzialni, 2012 P. Marcinkowski. Jak zaprojektować i uruchomić prostą stronę internetową? Na przykładzie platformy WordPress Fundacja Wspomagania Wsi 2014. https://www.widzialni.org/download/jak-zaprojektowac-i-uruchomic-1405933532.pdf Metodologia badania dostępności stron www. Fundacja Widzialni, 2013. https://widzialni.org/download/metodologia-badania-dostepnosci-stron-www.pdf |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja. Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie strony internetowej - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena strony internetowej utworzonej przez studenta. Obserwacja pracy studenta podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Podstawowa struktura strony WWW. HTML5. Podstawowe znaczniki. Listy. Tabele. Formatowanie tekstu. Odnośniki. Osadzanie grafiki. Multimedia. Formularze. Style CSS. Testowanie i publikowanie strony. Dostępność stron internetowych - WCAG 2.1. Systemy zarządzania treścią - CMS. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA T. Felke-Morris. Web Design z HTML5 i CSS3. Technologie frontendowe od podstaw. Wydanie V. Helion 2020. W3Schools Online Web Tutorials - https://www.w3schools.com/ Polskie tłumaczenie WCAG 2.1 https://wcag21.lepszyweb.pl/ WCAG 2.1 wersja oryginalna https://www.w3.org/TR/WCAG21/ L. Verou. CSS bez tajemnic. 47 sekretów kreatywnego projektanta. Helion 2016. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA M. MacDonald. HTML5. Nieoficjalny podręcznik. Wydanie II. Helion 2014 J. Duckett. HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front End Developera. Helion 1014 A. Marcinkowski, P Marcinkowski. Podręcznik dobrych praktyk WCAG 2.0. Fundacja Widzialni, 2012 P. Marcinkowski. Jak zaprojektować i uruchomić prostą stronę internetową? Na przykładzie platformy WordPress Fundacja Wspomagania Wsi 2014. https://www.widzialni.org/download/jak-zaprojektowac-i-uruchomic-1405933532.pdf A. Marcinkowski, Badanie dostępności strony www w oparciu o WCAG https://widzialni.org/download/badanie-dostepnosci-stron-www-w-oparciu-o-wcag-1465804347.pdf WCAG 2.1 w skrócie - https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/wcag-21-w-skrocie |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Przygotowanie strony internetowej - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.