Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Alokacja zasobów pracy w organizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2S-AZP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Alokacja zasobów pracy w organizacji
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

ĆWICZENIA

1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie

2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia

3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji

4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika

5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców

6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej

7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych realizacji funkcji personalnej w zakresie alokacji zasobów pracy w organizacji

ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi rela-cjach, mogących rodzić konsekwencje dla procesu alokacji zasobów pracy w organizacji

Umiejętności

posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania in-formacji na temat zjawisk zachodzących w strukturach organizacji, przy użyciu różnych źródeł oraz technik w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia rozwoju organizacji i pracowników

potrafi wybrać właściwy sposób postępowania dla możliwych zjawisk zachodzących w organizacji, dobierając środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań związanych z fluktua-cją, adaptacją oraz oceną pracowników

Kompetencje społeczne

ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze zarządzania zasobami pracy w organizacji, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego

jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w procesie zarzą-dzania zasobami pracy;

dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą w organizacji;

poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych mogących zakłócić zarządzanie zasobami pracy w organizacji

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach i wykonanie pracy zaliczeniowej o charakterze erudycyjno-problemowym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Sikora
Prowadzący grup: Jan Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

WIEDZA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie

2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia

3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji

4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika

5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców

6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej

7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników

Literatura:

Literatura obowiazkowa:

H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006,

M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007,

D. Ulrich, W. Brockbank: Tworzenie wartosci przez dział hr. Wolters Kluwer. Kraków 2008

Literatura uzupełniająca

E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000

- R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007,

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład,

- dyskusja,

- metody aktywizujące

FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI)

Godziny kontaktowe, ćwiczenia: 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektur: 15h

Przygotowanie się do egzaminu: 15h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Link do Zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7443d915b1d8440595d54f31a6812d0a%40thread.tacv2/conversations?groupId=9055116f-daf2-4e98-81fd-1230f1bf0a47&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Sikora
Prowadzący grup: Jan Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

WIEDZA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie

2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia

3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji

4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika

5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców

6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej

7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników

Literatura:

Literatura obowiazkowa:

H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006,

M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007,

D. Ulrich, W. Brockbank: Tworzenie wartosci przez dział hr. Wolters Kluwer. Kraków 2008

Literatura uzupełniająca

E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000

- R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007,

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład,

- dyskusja,

- metody aktywizujące

FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI)

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektur: 25h

Przygotowanie się do egzaminu: 15h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Link do Zespołu:

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Sikora
Prowadzący grup: Jan Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

WIEDZA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie

2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia

3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji

4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika

5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców

6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej

7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników

Literatura:

- H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006,

- A. Pocztowski: Zarzadzanie zasobami ludzkimi. PWE 2018

- R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007,

- M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007,

- E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład,

- dyskusja,

- metody aktywizujące

FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI)

Godziny kontaktowe, ćwiczenia: 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektur: 15h

Przygotowanie się do egzaminu: 15h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Sikora
Prowadzący grup: Jan Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

WIEDZA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie

2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia

3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji

4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika

5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców

6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej

7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników

Literatura:

Literatura obowiazkowa:

H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006,

M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007,

D. Ulrich, W. Brockbank: Tworzenie wartosci przez dział hr. Wolters Kluwer. Kraków 2008

Literatura uzupełniająca

E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000

- R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007,

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład,

- dyskusja,

- metody aktywizujące

FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI)

Godziny kontaktowe, ćwiczenia: 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektur: 15h

Przygotowanie się do egzaminu: 15h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Link do Zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab3e0e73c6c524aeca97fbae4178242c7%40thread.tacv2/conversations?groupId=991aa4cd-1718-4095-96d3-afce6fac5393&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Sikora
Prowadzący grup: Jan Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Sikora
Prowadzący grup: Jan Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)