Alokacja zasobów pracy w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-AZP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Alokacja zasobów pracy w organizacji |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE ĆWICZENIA 1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie 2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia 3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji 4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika 5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców 6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej 7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych realizacji funkcji personalnej w zakresie alokacji zasobów pracy w organizacji ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi rela-cjach, mogących rodzić konsekwencje dla procesu alokacji zasobów pracy w organizacji Umiejętności posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania in-formacji na temat zjawisk zachodzących w strukturach organizacji, przy użyciu różnych źródeł oraz technik w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia rozwoju organizacji i pracowników potrafi wybrać właściwy sposób postępowania dla możliwych zjawisk zachodzących w organizacji, dobierając środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań związanych z fluktua-cją, adaptacją oraz oceną pracowników Kompetencje społeczne ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze zarządzania zasobami pracy w organizacji, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w procesie zarzą-dzania zasobami pracy; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą w organizacji; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych mogących zakłócić zarządzanie zasobami pracy w organizacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach i wykonanie pracy zaliczeniowej o charakterze erudycyjno-problemowym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie 2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia 3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji 4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika 5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców 6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej 7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników |
|
Literatura: |
Literatura obowiazkowa: H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006, M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007, D. Ulrich, W. Brockbank: Tworzenie wartosci przez dział hr. Wolters Kluwer. Kraków 2008 Literatura uzupełniająca E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000 - R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007, |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład, - dyskusja, - metody aktywizujące FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI) Godziny kontaktowe, ćwiczenia: 15h Przygotowanie się do zajęć, lektur: 15h Przygotowanie się do egzaminu: 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Link do Zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7443d915b1d8440595d54f31a6812d0a%40thread.tacv2/conversations?groupId=9055116f-daf2-4e98-81fd-1230f1bf0a47&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie 2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia 3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji 4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika 5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców 6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej 7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników |
|
Literatura: |
Literatura obowiazkowa: H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006, M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007, D. Ulrich, W. Brockbank: Tworzenie wartosci przez dział hr. Wolters Kluwer. Kraków 2008 Literatura uzupełniająca E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000 - R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007, |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład, - dyskusja, - metody aktywizujące FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI) Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h Przygotowanie się do zajęć, lektur: 25h Przygotowanie się do egzaminu: 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 Link do Zespołu: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie 2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia 3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji 4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika 5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców 6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej 7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników |
|
Literatura: |
- H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006, - A. Pocztowski: Zarzadzanie zasobami ludzkimi. PWE 2018 - R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007, - M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007, - E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład, - dyskusja, - metody aktywizujące FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI) Godziny kontaktowe, ćwiczenia: 15h Przygotowanie się do zajęć, lektur: 15h Przygotowanie się do egzaminu: 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena prac zaliczeniowych o charakterze erudycyjno-problemowym KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1. Rodzaje strategii personalnych i ich opracowanie 2. Opis stanowiska pracy jako narzędzie planowania zatrudnienia 3. Procedury weryfikacji kandydatów na poszczególnych etapach rekrutacji 4. Organizacja procesu pracy nowego pracownika 5. Motywatory stosowane w praktyce przedsiębiorców 6. Profil kompetencji jako narzędzie polityki personalnej 7. Narzędzia stosowane do oceny pracowników |
|
Literatura: |
Literatura obowiazkowa: H. Król, A. Ludwiczyński: Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWN. Warszawa 2006, M. Armstrong Zarządzanie ludźmi. REBIS. Poznań 2007, D. Ulrich, W. Brockbank: Tworzenie wartosci przez dział hr. Wolters Kluwer. Kraków 2008 Literatura uzupełniająca E. Masłyk-Musiał: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2000 - R. Walkowiak: Zarządzanie zasobami ludzkimi Toruń 2007, |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład, - dyskusja, - metody aktywizujące FORMA AKTYWNOŚCI STUDENTA (ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI) Godziny kontaktowe, ćwiczenia: 15h Przygotowanie się do zajęć, lektur: 15h Przygotowanie się do egzaminu: 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Link do Zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab3e0e73c6c524aeca97fbae4178242c7%40thread.tacv2/conversations?groupId=991aa4cd-1718-4095-96d3-afce6fac5393&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.