Praktyka pedagogiczna (śródroczna) domy kultury, instytucje medialne - redakcje programów informacyjnych i edukacyjnych telewizji oraz stacji radiowych, redakcje prasowe, wydawnictwa (40 godz.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2P-PKM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna (śródroczna) domy kultury, instytucje medialne - redakcje programów informacyjnych i edukacyjnych telewizji oraz stacji radiowych, redakcje prasowe, wydawnictwa (40 godz.) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, pedagogika kultury i mediów cyfrowych, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy oraz sposobami ich realizacji. Zapoznanie się z ofertą kulturalną placówki oraz źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z beneficjentami oraz technikami promocji wykorzystywanymi w placówce. Aktywne uczestnictwo w zleconych przez opiekuna praktyk działaniach placówki/instytucji. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy na różnych stanowiskach w instytucji kultury. Nabycie podstawowych umiejętności samodzielnego opracowania i wykonania zadań związanych z pracą w instytucji kultury. DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i kulturalnych oraz o instytucjach życia społecznego, a także zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. Ma uporządkowaną wiedzę o zasadach funkcjonowania instytucji kulturalnych jako realizatorów działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz teorii kultury w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, kulturalnych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat funkcjonowania instytucji kulturalnych przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole wykonującym zadania w obszarze kultury i edukacji. Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie działalności kulturalnej i edukacyjnej. Kompetencje społeczne Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, podejmując działania z zakresu pedagogiki kultury. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy w instytucjach kulturalnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy oraz sposobami ich realizacji. Zapoznanie się z ofertą kulturalną placówki oraz źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z beneficjentami oraz technikami promocji wykorzystywanymi w placówce. Aktywne uczestnictwo w zleconych przez opiekuna praktyk działaniach placówki/instytucji. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy na różnych stanowiskach w instytucji kultury. Nabycie podstawowych umiejętności samodzielnego opracowania i wykonania zadań związanych z pracą w instytucji kultury. |
|
Uwagi: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i kulturalnych oraz o instytucjach życia społecznego, a także zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. Ma uporządkowaną wiedzę o zasadach funkcjonowania instytucji kulturalnych jako realizatorów działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz teorii kultury w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, kulturalnych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat funkcjonowania instytucji kulturalnych przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole wykonującym zadania w obszarze kultury i edukacji. Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie działalności kulturalnej i edukacyjnej. Kompetencje społeczne Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, podejmując działania z zakresu pedagogiki kultury. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy w instytucjach kulturalnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy oraz sposobami ich realizacji. Zapoznanie się z ofertą kulturalną placówki oraz źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z beneficjentami oraz technikami promocji wykorzystywanymi w placówce. Aktywne uczestnictwo w zleconych przez opiekuna praktyk działaniach placówki/instytucji. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy na różnych stanowiskach w instytucji kultury. Nabycie podstawowych umiejętności samodzielnego opracowania i wykonania zadań związanych z pracą w instytucji kultury. |
|
Uwagi: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i kulturalnych oraz o instytucjach życia społecznego, a także zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. Ma uporządkowaną wiedzę o zasadach funkcjonowania instytucji kulturalnych jako realizatorów działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz teorii kultury w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, kulturalnych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat funkcjonowania instytucji kulturalnych przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole wykonującym zadania w obszarze kultury i edukacji. Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie działalności kulturalnej i edukacyjnej. Kompetencje społeczne Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, podejmując działania z zakresu pedagogiki kultury. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy w instytucjach kulturalnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska, Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy oraz sposobami ich realizacji. Zapoznanie się z ofertą kulturalną placówki oraz źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z beneficjentami oraz technikami promocji wykorzystywanymi w placówce. Aktywne uczestnictwo w zleconych przez opiekuna praktyk działaniach placówki/instytucji. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy na różnych stanowiskach w instytucji kultury. Nabycie podstawowych umiejętności samodzielnego opracowania i wykonania zadań związanych z pracą w instytucji kultury. |
|
Uwagi: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i kulturalnych oraz o instytucjach życia społecznego, a także zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. Ma uporządkowaną wiedzę o zasadach funkcjonowania instytucji kulturalnych jako realizatorów działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz teorii kultury w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, kulturalnych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat funkcjonowania instytucji kulturalnych przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole wykonującym zadania w obszarze kultury i edukacji. Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie działalności kulturalnej i edukacyjnej. Kompetencje społeczne Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, podejmując działania z zakresu pedagogiki kultury. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy w instytucjach kulturalnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska, Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Klaudia Markowska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.