Wybrane zagadnienia pedagogiki pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2M-APP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane zagadnienia pedagogiki pracy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowy moduł "A" dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowy moduł "A" dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Pedagogika pracy jako subdyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe pedagogiki pracy. Wychowanie przez pracę i rozwój zawodowy człowieka ideą przewodnią pedagogiki pracy. Podstawowe kategorie pedagogiki pracy: praca i zawód, czynności i umiejętności, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność. Obecność pedagogiki pracy w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga. Zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności Szkolnictwa Zawodowego a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności dla potrzeb rynku pracy. Kształcenie zawodowe jako obszar szczególnych wyzwań w pracy pedagoga. Modele kształcenia zawodowego, dualny system kształcenia zawodowego. Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Priorytety współczesnej edukacji zawodowej. Polska Rama Kwalifikacji, Standardy Kompetencji Zawodowych i ich przydatność w pracy pedagoga. Rozwój zawodowy jako proces całożyciowy. Dokształcanie, doskonalenie zawodowe. Przekwalifikowanie. Szkolenie. Samokształcenie. Zadania edukacji ustawicznej osób dorosłych. Pedagogika pracy wobec problemu zatrudnialności i bezrobocia młodzieży i osób dorosłych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę, obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu subdyscyplin pedagogiki i wybranych obszarów interdyscyplinarnych. Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, jak też różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach i realizatorach kształcenia, wychowania i opieki. Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu subdyscyplin pedagogiki i wybranych obszarów interdyscyplinarnych w celu diagnozowania złożonych problemów pedagogicznych, ich pogłębionej analizy oraz projektowania działań praktycznych. Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów z obszaru subdyscyplin pedagogiki i wybranych obszarów interdyscyplinarnych, projektować przebieg oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktyki pedagogicznej. Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania zadań pedagoga. Posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne, umie właściwie prezentować własne stanowisko, popierając je rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych; potrafi prowadzić debatę, analizować i syntetyzować jej tematykę i obecne w niej stanowiska. Kompetencje społeczne Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dąży do rozwoju osobistego i zawodowego. Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych; przejawia pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga, a w sytuacjach problemowych poszukuje wiedzy eksperckiej. Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Jeruszka | |
Prowadzący grup: | Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena wypowiedzi pisemnych (ćwiczenia), - esej erudycyjno-problemowy - praca pisemna erudycyjno-problemowa KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
WYKŁAD 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe pedagogiki pracy. Podstawowe kategoria pedagogiki pracy: praca i zawód, czynności i umiejętności, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność. 2. Wychowanie przez pracę i rozwój zawodowy człowieka ideą przewodnią pedagogiki pracy. 3. Obecność pedagogiki pracy w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga. Zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Pojęcie i zadania edukacji prozawodowej. 4. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności Szkolnictwa Zawodowego a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności dla potrzeb rynku pracy. Kształcenie zawodowe jako obszar szczególnych wyzwań w pracy pedagoga. 5. Modele kształcenia zawodowego. Istota i efektywność dualnego systemu kształcenia zawodowego. Kwalifikacyjne kursy zawodowego. Priorytety współczesnej edukacji zawodowej. 6. Polska Rama Kwalifikacji, Standardy Kompetencji Zawodowych i ich przydatność w pracy pedagoga. Rozwój zawodowy jako proces całożyciowy. 7. Dokształcanie, doskonalenie zawodowe. Przekwalifikowanie. Szkolenie. Samokształcenie. Zadania edukacji ustawicznej osób dorosłych. 8. Pedagogika pracy wobec problemu zatrudnialności i bezrobocia młodzieży i osób dorosłych. ĆWICZENIA 1. Obecność pracy w życiu codziennym - identyfikacja podstawowych form działalności człowieka w procesie rozwoju człowieka 2. Wychowanie do pracy, przez pracę i na stanowisku pracy - retrospekcje i refleksje postrzegania pracy w zróżnicowanym środowisku społecznym 3. "Dokąd zmierzam zawodowo?" - ku (nie)profesjonalnej preorientacji i orientacji zawodowej 4. "Rób to co lubisz, a nie przepracujesz godziny w swoim życiu" - o sposobach kształtowania dróg zawodowych i pasji 5. "Trening czyni mistrza", czyli rzecz o dokształcaniu, doskonaleniu na zawodowej ścieżce 6. Uczenie się przez całe życie - o sposobach młodości ducha w miejscu pracy 7. Wspólnotowość pokoleń - synergia generacyjna w środowisku pracy wyzwaniem dla pedagogów. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA * Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 45 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 25 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena wypowiedzi pisemnych (ćwiczenia), - esej erudycyjno-problemowy - praca pisemna erudycyjno-problemowa KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
WYKŁAD 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe pedagogiki pracy. Podstawowe kategoria pedagogiki pracy: praca i zawód, czynności i umiejętności, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność. 2. Wychowanie przez pracę i rozwój zawodowy człowieka ideą przewodnią pedagogiki pracy. 3. Obecność pedagogiki pracy w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga. Zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. 4. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności Szkolnictwa Zawodowego a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności dla potrzeb rynku pracy. Kształcenie zawodowe jako obszar szczególnych wyzwań w pracy pedagoga. 5. Polska Rama Kwalifikacji, Standardy Kompetencji Zawodowych i ich przydatność w pracy pedagoga. Rozwój zawodowy jako proces całożyciowy. 6. Dokształcanie, doskonalenie zawodowe. Przekwalifikowanie. Szkolenie. Samokształcenie. Zadania edukacji ustawicznej osób dorosłych. 7. Pedagogika pracy wobec problemu zatrudnialności i bezrobocia młodzieży i osób dorosłych. ĆWICZENIA 1. Obecność pracy w życiu codziennym - identyfikacja podstawowych form działalności człowieka w procesie rozwoju człowieka. Wychowanie do pracy, przez pracę i na stanowisku pracy - retrospekcje i refleksje postrzegania pracy w zróżnicowanym środowisku społecznym 2. "Dokąd zmierzam zawodowo?" - ku (nie)profesjonalnej preorientacji i orientacji zawodowej 3. "Rób to co lubisz, a nie przepracujesz godziny w swoim życiu" - o sposobach kształtowania dróg zawodowych i pasji 4. "Trening czyni mistrza", czyli rzecz o dokształcaniu, doskonaleniu na zawodowej ścieżce. Uczenie się przez całe życie - o sposobach młodości ducha w miejscu pracy 5. Wspólnotowość pokoleń - synergia generacyjna w środowisku pracy wyzwaniem dla pedagogów. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA * Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 24 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20 godz. Przygotowanie eseju problemowo-erudycyjnego: 26 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Jeruszka | |
Prowadzący grup: | Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena wypowiedzi pisemnych (ćwiczenia), - esej erudycyjno-problemowy - praca pisemna erudycyjno-problemowa KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
WYKŁAD 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe pedagogiki pracy. Podstawowe kategoria pedagogiki pracy: praca i zawód, czynności i umiejętności, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność. 2. Wychowanie przez pracę i rozwój zawodowy człowieka ideą przewodnią pedagogiki pracy. 3. Obecność pedagogiki pracy w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga. Zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Pojęcie i zadania edukacji prozawodowej. 4. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności Szkolnictwa Zawodowego a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności dla potrzeb rynku pracy. Kształcenie zawodowe jako obszar szczególnych wyzwań w pracy pedagoga. 5. Modele kształcenia zawodowego. Istota i efektywność dualnego systemu kształcenia zawodowego. Kwalifikacyjne kursy zawodowego. Priorytety współczesnej edukacji zawodowej. 6. Polska Rama Kwalifikacji, Standardy Kompetencji Zawodowych i ich przydatność w pracy pedagoga. Rozwój zawodowy jako proces całożyciowy. 7. Dokształcanie, doskonalenie zawodowe. Przekwalifikowanie. Szkolenie. Samokształcenie. Zadania edukacji ustawicznej osób dorosłych. 8. Pedagogika pracy wobec problemu zatrudnialności i bezrobocia młodzieży i osób dorosłych. ĆWICZENIA 1. Obecność pracy w życiu codziennym - identyfikacja podstawowych form działalności człowieka w procesie rozwoju człowieka 2. Wychowanie do pracy, przez pracę i na stanowisku pracy - retrospekcje i refleksje postrzegania pracy w zróżnicowanym środowisku społecznym 3. "Dokąd zmierzam zawodowo?" - ku (nie)profesjonalnej preorientacji i orientacji zawodowej 4. "Rób to co lubisz, a nie przepracujesz godziny w swoim życiu" - o sposobach kształtowania dróg zawodowych i pasji 5. "Trening czyni mistrza", czyli rzecz o dokształcaniu, doskonaleniu na zawodowej ścieżce 6. Uczenie się przez całe życie - o sposobach młodości ducha w miejscu pracy 7. Wspólnotowość pokoleń - synergia generacyjna w środowisku pracy wyzwaniem dla pedagogów. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA * Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 45 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 25 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Jeruszka | |
Prowadzący grup: | Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena wypowiedzi pisemnych (ćwiczenia), - esej erudycyjno-problemowy - praca pisemna erudycyjno-problemowa KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
WYKŁAD 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna. Obszary problemowe pedagogiki pracy. Podstawowe kategoria pedagogiki pracy: praca i zawód, czynności i umiejętności, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność. 2. Wychowanie przez pracę i rozwój zawodowy człowieka ideą przewodnią pedagogiki pracy. 3. Obecność pedagogiki pracy w działalności zawodowej i pozazawodowej pedagoga. Zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. 4. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności Szkolnictwa Zawodowego a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności dla potrzeb rynku pracy. Kształcenie zawodowe jako obszar szczególnych wyzwań w pracy pedagoga. 5. Polska Rama Kwalifikacji, Standardy Kompetencji Zawodowych i ich przydatność w pracy pedagoga. Rozwój zawodowy jako proces całożyciowy. 6. Dokształcanie, doskonalenie zawodowe. Przekwalifikowanie. Szkolenie. Samokształcenie. Zadania edukacji ustawicznej osób dorosłych. 7. Pedagogika pracy wobec problemu zatrudnialności i bezrobocia młodzieży i osób dorosłych. ĆWICZENIA 1. Obecność pracy w życiu codziennym - identyfikacja podstawowych form działalności człowieka w procesie rozwoju człowieka. Wychowanie do pracy, przez pracę i na stanowisku pracy - retrospekcje i refleksje postrzegania pracy w zróżnicowanym środowisku społecznym 2. "Dokąd zmierzam zawodowo?" - ku (nie)profesjonalnej preorientacji i orientacji zawodowej 3. "Rób to co lubisz, a nie przepracujesz godziny w swoim życiu" - o sposobach kształtowania dróg zawodowych i pasji 4. "Trening czyni mistrza", czyli rzecz o dokształcaniu, doskonaleniu na zawodowej ścieżce. Uczenie się przez całe życie - o sposobach młodości ducha w miejscu pracy 5. Wspólnotowość pokoleń - synergia generacyjna w środowisku pracy wyzwaniem dla pedagogów. |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA * Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 24 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20 godz. Przygotowanie eseju problemowo-erudycyjnego: 26 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.