Podstawy pedagogiki pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2F-PPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki pracy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
------------------------------------------------------- TREŚCI PROGRAMOWE ------------------------------------------------------- 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna. Przedmiot i zadania pedagogiki pracy. Obszary problemowe pedagogiki pracy. 2. Wychowanie przez pracę i rozwój zawodowy człowieka ideą przewodnią pedagogiki pracy. Podstawowe kategoria pedagogiki pracy: praca i zawód, czynności i umiejętności, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność. 3. Metody i techniki badań stosowane w pedagogice pracy. Procedury badań. 4. Pojęcie i zadania kształcenia i wychowania przed-zawodowego. Pojęcie i zadania edukacji pro zawodowej. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności Szkolnictwa Zawodowego a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności dla potrzeb rynku pracy. 5. Cele, formy, programy i metody kształcenia zawodowego. Modele kształcenia zawodowego. Istota i efektywność dualnego systemu kształcenia zawodowego. Kwalifikacyjne kursy zawodowego. Metody oceny wyników kształcenia zawodowego. 6. Priorytety współczesnej edukacji zawodowej. Polska Rama Kwalifikacji, Standardy Kompetencji Zawodowych. 7. Dokształcanie, doskonalenie zawodowe. Przekwalifikowanie. Szkolenie. Samokształcenie. Zadania edukacji ustawicznej osób dorosłych. 8. Pedagogika pracy wobec problemu zatrudnialności i bezrobocia młodzieży i osób dorosłych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Ma wiedzę na temat procesu wychowania przez pracę, do pracy i w pracy, kształcenia i wychowania przedzawodowego, struktury i zadań kształcenia zawodowego w formach szkol-nych i pozaszkolnych. - Zna przebieg i determinanty kształcenia ustawicznego doro-słych w okresie ich aktywności zawodowej oraz ich rolę w kolejnych etapach życia człowieka. - Ma wiedzę dotyczącą wybranych aspektów humanizacji pra-cy. Umiejętności - Potrafi, wykorzystując różne źródła, prawidłowo identyfi-kować, analizować i interpretować elementy procesu wycho-wania przez pracę i do pracy stanowiące integralną część kształcenia przedzawodowego, zawodowego i ustawicznego. - Potrafi na podstawie samodzielnie zgromadzonych informa-cji prawidłowo wyjaśniać zjawiska i relacje zachodzące w procesie pracy, z uwzględnieniem poszczególnych etapów rozwoju zawodowego człowieka. - Posiada pogłębioną umiejętność pisemnej i ustnej analizy zagadnień obejmujących obszary pedagogiki pracy, na pod-stawie źródeł literaturowych i doświadczeń indywidualnych. - Posiada umiejętność formułowania oceny i uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień relacji wychowanie-praca-pracownik z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycz-nych dyscyplin związanych z pedagogiką pracy. Kompetencje społeczne - Ma świadomość potrzeby nieustannego pogłębiania wiedzy i umiejętności warunkujących prawidłowy rozwój zawodowy i osobisty, ze szczególnym uwzględnieniem postrzegania pracy w kategoriach wartości. - Wyraża przekonanie o osobistej odpowiedzialności wobec ludzi, dla których dobra stara się działać w roli pedagoga. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT CW
WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz, Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć (w tym on-line) - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena wypowiedzi pisemnych (ćwiczenia), - esej erudycyjno-problemowy - praca pisemna erudycyjno-problemowa KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń (w trybie pracy tradycyjnej i zdalnej) |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA
* Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - dyskusja dydaktyczna (w tym podczas spotkań w MS Teams), - ćwiczenia, w tym przesyłane (i odsyłane) za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS - praca w zespołach - analiza przypadków, - udział w wideo-spotkaniach oraz dyskusjach w aplikacji Microsoft TEAMS NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Jeruszka | |
Prowadzący grup: | Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć (tryb kształcenia tradycyjnego) - esej erudycyjno-problemowy (tryb kształcenia zdalnego) UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć (tryb kształcenia tradycyjnego) - ocena wypowiedzi pisemnych (kształcenie zdalne), - esej erudycyjno-problemowy (kształcenie zdalne) - praca pisemna erudycyjno-problemowa (kształcenie zdalne) KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń (w trybie pracy tradycyjnej i zdalnej) |
|
Pełny opis: |
/Szczegółowe zagadnienia i tematy prac do opracowania w trybie samokształcenia podano w zakładce "wykład"/ |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA
* Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący (kształcenie tradycyjne), - praca z tekstem, analiza przesłanych materiałów dydaktycznych (kształcenie tradycyjne i zdalne), - esej, prace cząstkowe erudycyjno-problemowe, (przesyłane (i korygowane) za pośrednictwem poczty elektronicznej - analiza przypadków (kształcenie tradycyjne i zdalne), NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład+korespondencja): 18 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 22 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 Kontakt zdalny ze studentami za pośrednictwem emaila uczelnianego - starostowie poszczególnych specjalności proszeni są o regularny kontakt z wykładowcą w celu systematycznej realizacji materiału nauczania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
WT CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz, Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć (w tym on-line) - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena wypowiedzi pisemnych (ćwiczenia), - esej erudycyjno-problemowy - praca pisemna erudycyjno-problemowa KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA
* Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, - udział w wideo-spotkaniach oraz dyskusjach w aplikacji Microsoft TEAMS NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej ćwiczenia odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: Podstawy pedagogiki pracy, specj. ..., 2020L Szczegóły (w tym link do grupy) zajęć w informacjach o ćwiczeniach oraz w aplikacji MS Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Jeruszka | |
Prowadzący grup: | Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - ocena wypowiedzi pisemnych, - esej erudycyjno-problemowy KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
I. Podstawowe kategorie pedagogiki pracy: • praca człowieka, zawód, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność II. Kształcenie przedzawodowe i prozawodowe • Rozumienie wychowania przez pracę i jego zadań w przedszkolu, szkole podstawowej i średniej oraz w zakładzie pracy. • Pojęcie i zadania edukacji prozawodowej. Przyuczenie do zawodu jako forma edukacji prozawodowej. Zadanie do realizacji pisemnej: Określić znaczenie procesu wychowania przez pracę w rozwoju człowieka. III. Edukacja zawodowa szkolna i pozaszkolna. • Cele, treści i metody kształcenia zawodowego. • Dualne kształcenie zawodowe • Badanie losów absolwentów jako jedna z form oceny wyników kształcenia zawodowego. Zadanie do realizacji pisemnej: Czy i dlaczego kształcenie dualne może wspierać zatrudnialność absolwentów szkół? IV. Edukacja ustawiczna dorosłych. • dokształcanie, przekwalifikowanie, doskonalenie, samokształcenie Zadanie do realizacji pisemnej: Dlaczego rośnie znaczenie edukacji dorosłych? |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA
* Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - esej, prace cząstkowe erudycyjno-problemowe, - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład+korespondencja): 18 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 22 godz. Przygotowanie pracy pisemnej, eseju: 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 Link do grupy w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad6ef461edbc248e4a0b353d9e72eb9ec%40thread.tacv2/conversations?groupId=73b71daa-0058-4da9-9c29-7eba0ca4396e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz | |
Prowadzący grup: | Justyna Bluszcz, Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena wypowiedzi pisemnych (ćwiczenia), - esej erudycyjno-problemowy - praca pisemna erudycyjno-problemowa KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć oraz zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA
* Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia, - praca w zespołach - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Jeruszka | |
Prowadzący grup: | Urszula Jeruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - esej erudycyjno-problemowy UMIEJĘTNOŚCI - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - ocena wypowiedzi pisemnych, - esej erudycyjno-problemowy KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
I. Podstawowe kategorie pedagogiki pracy: • praca człowieka, zawód, kompetencje i kwalifikacje, zatrudnialność II. Kształcenie przedzawodowe i prozawodowe • Rozumienie wychowania przez pracę i jego zadań w przedszkolu, szkole podstawowej i średniej oraz w zakładzie pracy. • Pojęcie i zadania edukacji prozawodowej. Przyuczenie do zawodu jako forma edukacji prozawodowej. Zadanie do realizacji pisemnej: Określić znaczenie procesu wychowania przez pracę w rozwoju człowieka. III. Edukacja zawodowa szkolna i pozaszkolna. • Cele, treści i metody kształcenia zawodowego. • Dualne kształcenie zawodowe • Badanie losów absolwentów jako jedna z form oceny wyników kształcenia zawodowego. Zadanie do realizacji pisemnej: Czy i dlaczego kształcenie dualne może wspierać zatrudnialność absolwentów szkół? IV. Edukacja ustawiczna dorosłych. • dokształcanie, przekwalifikowanie, doskonalenie, samokształcenie Zadanie do realizacji pisemnej: Dlaczego rośnie znaczenie edukacji dorosłych? |
|
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA
* Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz 2005. * Szlosek F.,Tożsamość pedagogiki pracy w kontekście przemian systemowych, Wydawnictwo APS - Wydawnictwo ITeE, Warszawa-Radom 2015. * Jeruszka U., Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Difin, Warszawa 2016. * Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. * Nowacki T. W., Jeruszka U., Podstawy dydaktyki pracy, WSP TWP, Warszawa 2004. UZUPEŁNIAJĄCA * Bogaj A., Kwiatkowski S.M. (red.), Szkoła a rynek pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 * Karney J. E., Psychopedagogika pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2007. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - praca z tekstem, - esej, prace cząstkowe erudycyjno-problemowe, - analiza przypadków, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład+korespondencja): 18 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 22 godz. Przygotowanie pracy pisemnej, eseju: 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.