Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Surdopedagogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-2S-SUR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Surdopedagogika
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem. PC, surdopedagogika z terapią pedagogiczną, (2-l) niestac. II st.
Obowiązkowe dla 1 sem. PC, surdopedagogika z terapią pedagogiczną, (2-l) stac. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Miejsce surdopedagogiki w naukach pedagogicznych; nauki współdziałające z surdopedagogiką.

- Definicje osób z wadą słuchu i terminologia obowiązująca w surdopedagogice.

- Założenia metody ośrodków pracy i przebieg zajęć prowadzonych tą metodą.

- Metody porozumiewania się osób z wadą słuchu. Metody rehabilitacji stosowane w surdopedagogice.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat interdyscyplinarnego charakteru surdopedagogiki i jej związku z innymi naukami

Zna definicje i klasyfikacje osób z wadą słuchu oraz terminologię surdopedagogiczną

Ma elementarną wiedzę dotyczącą celów, zasad i metod rehabilitacji stosowanych w surdopedagogice

Ma podstawową wiedzę o systemie opieki, kształcenia i wychowania osób z wadą słuchu w Polsce

Ma elementarną wiedzę o metodach komunikowania się osób z wada słuchu i wykorzystywania ich w praktyce surdopedagogicznej

Umiejętności

Potrafi interpretować poglądy czołowych surdopedagogów na temat sposobów rehabilitacji, kształcenia i wychowania osób z wadą słuchu

Zna założenia metody ośrodków pracy i potrafi zaplanować zajęcia z wykorzystaniem tej metody z uczniami z wadą słuchu

Potrafi analizować modele opieki kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu w Polsce w ujęciu historycznym

Potrafi analizować główne założenia i skuteczność stosowania różnych metod komunikacji z dziećmi i młodzieżą z wadą słuchu w szkole specjalnej, integracyjnej

Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień z obszaru surdopedagogiki

Kompetencje społeczne

Dostrzega etyczny wymiar surdopedagogiki jako dziedziny praktycznej

Szanuje zasady postępowania surdopedagogicznego i rozumie ich sens

Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wereszka
Prowadzący grup: Katarzyna Wereszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pisemny egzamin końcowy

Ocena wypowiedzi ustnych prezentowanych na podstawie przeczytanej literatury

Ocena referatu (prezentacji)

Ocena na podstawie aktywności w trakcie dyskusji prowadzonej na podstawie fragmentów filmów prezentowanych na zajęciach

Pełny opis:

Zarys historii surdopedagogiki w Polsce i na świecie

Miejsce surdopedagogiki w naukach pedagogicznych; nauki współdziałające z surdopedagogiką

Definicje osób z wadą słuchu i terminologia obowiązująca w surdopedagogice

Klasyfikacje osób z wadą słuchu

Cele kształcenia i wychowania obowiązujące w surdopedagogice

Zasady surdopedagogiki

Metody rehabilitacji i porozumiewania się stosowane w surdopedagogice

System opieki, kształcenia i poradnictwa dla osób z wadą słuchu: instytucje oświatowe, medyczne, organizacje społeczne

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bieńkowska- Robak K. 2009. Rewalidacja dzieci z wadą słuchu-współczesne tendencje, [w:] Borowski M., Dobrzeniecki R. [red.] Wybrane zagadnienia z pedagogiki rewalidacyjnej. Płock. Wyd. NOVUM

Bieńkowska- Robak K. 1999. Udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu prowadzonej metodą audytywno-werbalną [w:] Zabłocki K. J. [red.] Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa. Wyd. Akademickie Żak

Doroszewska J.1989. Pedagogika specjalna. Ossolineum

Eckert U. 1997. Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika [w:] Dykcik W. [red.] Pedagogika specjalna, Poznań. Wyd. UAM

Hoffmann B. 2001. Surdopedagogika w teorii i praktyce. Warszawa. Wyd. TWP

Kosińska A., Polak A., Żiżka D. 1999. Uczę metodą ośrodków pracy. Warszawa. WSiP

Nurowski E. 1983. Surdopedagogika polska. Warszawa. PWN

Szczepankowski B. 1999. Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa. WSiP

Literatura uzupełniająca:

Gunia G. 2006. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Kraków. Wyd. Impuls

Perier O. 1992. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1991. Dzieci z wadą słuchu, [w:] I. Obuchowska [red.], Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1992. Język migowy dla pedagogów. Warszawa, WSiP

Plutecka K. 2006. Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls

Uwagi:

Nakład pracy studenta 15 godz.

2 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wereszka
Prowadzący grup: Katarzyna Wereszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pisemny egzamin końcowy

Ocena wypowiedzi ustnych prezentowanych na podstawie przeczytanej literatury

Ocena referatu (prezentacji)

Ocena na podstawie aktywności w trakcie dyskusji prowadzonej na podstawie fragmentów filmów prezentowanych na zajęciach

Pełny opis:

Zarys historii surdopedagogiki w Polsce i na świecie

Miejsce surdopedagogiki w naukach pedagogicznych; nauki współdziałające z surdopedagogiką

Definicje osób z wadą słuchu i terminologia obowiązująca w surdopedagogice

Klasyfikacje osób z wadą słuchu

Cele kształcenia i wychowania obowiązujące w surdopedagogice

Zasady surdopedagogiki

Metody rehabilitacji i porozumiewania się stosowane w surdopedagogice

System opieki, kształcenia i poradnictwa dla osób z wadą słuchu: instytucje oświatowe, medyczne, organizacje społeczne

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bieńkowska- Robak K. 2009. Rewalidacja dzieci z wadą słuchu-współczesne tendencje, [w:] Borowski M., Dobrzeniecki R. [red.] Wybrane zagadnienia z pedagogiki rewalidacyjnej. Płock. Wyd. NOVUM

Bieńkowska- Robak K. 1999. Udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu prowadzonej metodą audytywno-werbalną [w:] Zabłocki K. J. [red.] Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa. Wyd. Akademickie Żak

Doroszewska J.1989. Pedagogika specjalna. Ossolineum

Eckert U. 1997. Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika [w:] Dykcik W. [red.] Pedagogika specjalna, Poznań. Wyd. UAM

Hoffmann B. 2001. Surdopedagogika w teorii i praktyce. Warszawa. Wyd. TWP

Kosińska A., Polak A., Żiżka D. 1999. Uczę metodą ośrodków pracy. Warszawa. WSiP

Nurowski E. 1983. Surdopedagogika polska. Warszawa. PWN

Szczepankowski B. 1999. Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa. WSiP

Literatura uzupełniająca:

Gunia G. 2006. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Kraków. Wyd. Impuls

Perier O. 1992. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1991. Dzieci z wadą słuchu, [w:] I. Obuchowska [red.], Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1992. Język migowy dla pedagogów. Warszawa, WSiP

Plutecka K. 2006. Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls

Uwagi:

Nakład pracy studenta 15 godz.

2 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wereszka
Prowadzący grup: Katarzyna Wereszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pisemny egzamin końcowy

Ocena wypowiedzi ustnych prezentowanych na podstawie przeczytanej literatury

Ocena referatu (prezentacji)

Ocena na podstawie aktywności w trakcie dyskusji prowadzonej na podstawie fragmentów filmów prezentowanych na zajęciach

Pełny opis:

Zarys historii surdopedagogiki w Polsce i na świecie

Miejsce surdopedagogiki w naukach pedagogicznych; nauki współdziałające z surdopedagogiką

Definicje osób z wadą słuchu i terminologia obowiązująca w surdopedagogice

Klasyfikacje osób z wadą słuchu

Cele kształcenia i wychowania obowiązujące w surdopedagogice

Zasady surdopedagogiki

Metody rehabilitacji i porozumiewania się stosowane w surdopedagogice

System opieki, kształcenia i poradnictwa dla osób z wadą słuchu: instytucje oświatowe, medyczne, organizacje społeczne

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bieńkowska- Robak K. 2009. Rewalidacja dzieci z wadą słuchu-współczesne tendencje, [w:] Borowski M., Dobrzeniecki R. [red.] Wybrane zagadnienia z pedagogiki rewalidacyjnej. Płock. Wyd. NOVUM

Bieńkowska- Robak K. 1999. Udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu prowadzonej metodą audytywno-werbalną [w:] Zabłocki K. J. [red.] Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa. Wyd. Akademickie Żak

Doroszewska J.1989. Pedagogika specjalna. Ossolineum

Eckert U. 1997. Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika [w:] Dykcik W. [red.] Pedagogika specjalna, Poznań. Wyd. UAM

Hoffmann B. 2001. Surdopedagogika w teorii i praktyce. Warszawa. Wyd. TWP

Kosińska A., Polak A., Żiżka D. 1999. Uczę metodą ośrodków pracy. Warszawa. WSiP

Nurowski E. 1983. Surdopedagogika polska. Warszawa. PWN

Szczepankowski B. 1999. Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa. WSiP

Literatura uzupełniająca:

Gunia G. 2006. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Kraków. Wyd. Impuls

Perier O. 1992. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1991. Dzieci z wadą słuchu, [w:] I. Obuchowska [red.], Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1992. Język migowy dla pedagogów. Warszawa, WSiP

Plutecka K. 2006. Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls

Uwagi:

Nakład pracy studenta 15 godz.

2 ECTS

Link do zespołu:

https://apsedupl.sharepoint.com/sites/IDUPC-STPSURDOPEDAGOGIKAStac/Shared%20Documents/General

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wereszka
Prowadzący grup: Katarzyna Wereszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pisemny egzamin końcowy

Ocena wypowiedzi ustnych prezentowanych na podstawie przeczytanej literatury

Ocena referatu (prezentacji)

Ocena na podstawie aktywności w trakcie dyskusji prowadzonej na podstawie fragmentów filmów prezentowanych na zajęciach

Pełny opis:

Zarys historii surdopedagogiki w Polsce i na świecie

Miejsce surdopedagogiki w naukach pedagogicznych; nauki współdziałające z surdopedagogiką

Definicje osób z wadą słuchu i terminologia obowiązująca w surdopedagogice

Klasyfikacje osób z wadą słuchu

Cele kształcenia i wychowania obowiązujące w surdopedagogice

Zasady surdopedagogiki

Metody rehabilitacji i porozumiewania się stosowane w surdopedagogice

System opieki, kształcenia i poradnictwa dla osób z wadą słuchu: instytucje oświatowe, medyczne, organizacje społeczne

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bieńkowska- Robak K. 2009. Rewalidacja dzieci z wadą słuchu-współczesne tendencje, [w:] Borowski M., Dobrzeniecki R. [red.] Wybrane zagadnienia z pedagogiki rewalidacyjnej. Płock. Wyd. NOVUM

Bieńkowska- Robak K. 1999. Udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu prowadzonej metodą audytywno-werbalną [w:] Zabłocki K. J. [red.] Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa. Wyd. Akademickie Żak

Doroszewska J.1989. Pedagogika specjalna. Ossolineum

Eckert U. 1997. Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika [w:] Dykcik W. [red.] Pedagogika specjalna, Poznań. Wyd. UAM

Hoffmann B. 2001. Surdopedagogika w teorii i praktyce. Warszawa. Wyd. TWP

Kosińska A., Polak A., Żiżka D. 1999. Uczę metodą ośrodków pracy. Warszawa. WSiP

Nurowski E. 1983. Surdopedagogika polska. Warszawa. PWN

Szczepankowski B. 1999. Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa. WSiP

Literatura uzupełniająca:

Gunia G. 2006. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Kraków. Wyd. Impuls

Perier O. 1992. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1991. Dzieci z wadą słuchu, [w:] I. Obuchowska [red.], Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1992. Język migowy dla pedagogów. Warszawa, WSiP

Plutecka K. 2006. Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls

Uwagi:

Nakład pracy studenta 15 godz.

2 ECTS

link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/_#/school/files/Og%C3%B3lny?threadId=19%3Ac05fc8781dd2409d9585c1f6d11b140f%40thread.tacv2&ctx=channel&context=General&rootfolder=%252Fsites%252FPC-2S-SURSurdopedagogikaniestacjonarne%252FShared%2520Documents%252FGeneral

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wereszka
Prowadzący grup: Katarzyna Wereszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pisemny egzamin końcowy

Ocena wypowiedzi ustnych prezentowanych na podstawie przeczytanej literatury

Ocena referatu (prezentacji)

Ocena na podstawie aktywności w trakcie dyskusji prowadzonej na podstawie fragmentów filmów prezentowanych na zajęciach

Pełny opis:

Zarys historii surdopedagogiki w Polsce i na świecie

Miejsce surdopedagogiki w naukach pedagogicznych; nauki współdziałające z surdopedagogiką

Definicje osób z wadą słuchu i terminologia obowiązująca w surdopedagogice

Klasyfikacje osób z wadą słuchu

Cele kształcenia i wychowania obowiązujące w surdopedagogice

Zasady surdopedagogiki

Metody rehabilitacji i porozumiewania się stosowane w surdopedagogice

System opieki, kształcenia i poradnictwa dla osób z wadą słuchu: instytucje oświatowe, medyczne, organizacje społeczne

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bieńkowska- Robak K. 2009. Rewalidacja dzieci z wadą słuchu-współczesne tendencje, [w:] Borowski M., Dobrzeniecki R. [red.] Wybrane zagadnienia z pedagogiki rewalidacyjnej. Płock. Wyd. NOVUM

Bieńkowska- Robak K. 1999. Udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu prowadzonej metodą audytywno-werbalną [w:] Zabłocki K. J. [red.] Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa. Wyd. Akademickie Żak

Doroszewska J.1989. Pedagogika specjalna. Ossolineum

Eckert U. 1997. Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika [w:] Dykcik W. [red.] Pedagogika specjalna, Poznań. Wyd. UAM

Hoffmann B. 2001. Surdopedagogika w teorii i praktyce. Warszawa. Wyd. TWP

Kosińska A., Polak A., Żiżka D. 1999. Uczę metodą ośrodków pracy. Warszawa. WSiP

Nurowski E. 1983. Surdopedagogika polska. Warszawa. PWN

Szczepankowski B. 1999. Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa. WSiP

Literatura uzupełniająca:

Gunia G. 2006. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Kraków. Wyd. Impuls

Perier O. 1992. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1991. Dzieci z wadą słuchu, [w:] I. Obuchowska [red.], Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1992. Język migowy dla pedagogów. Warszawa, WSiP

Plutecka K. 2006. Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls

Uwagi:

Nakład pracy studenta 15 godz.

2 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wereszka
Prowadzący grup: Katarzyna Wereszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pisemny egzamin końcowy

Ocena wypowiedzi ustnych prezentowanych na podstawie przeczytanej literatury

Ocena referatu (prezentacji)

Ocena na podstawie aktywności w trakcie dyskusji prowadzonej na podstawie fragmentów filmów prezentowanych na zajęciach

Pełny opis:

Zarys historii surdopedagogiki w Polsce i na świecie

Miejsce surdopedagogiki w naukach pedagogicznych; nauki współdziałające z surdopedagogiką

Definicje osób z wadą słuchu i terminologia obowiązująca w surdopedagogice

Klasyfikacje osób z wadą słuchu

Cele kształcenia i wychowania obowiązujące w surdopedagogice

Zasady surdopedagogiki

Metody rehabilitacji i porozumiewania się stosowane w surdopedagogice

System opieki, kształcenia i poradnictwa dla osób z wadą słuchu: instytucje oświatowe, medyczne, organizacje społeczne

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bieńkowska- Robak K. 2009. Rewalidacja dzieci z wadą słuchu-współczesne tendencje, [w:] Borowski M., Dobrzeniecki R. [red.] Wybrane zagadnienia z pedagogiki rewalidacyjnej. Płock. Wyd. NOVUM

Bieńkowska- Robak K. 1999. Udział rodziny w terapii dziecka z wadą słuchu prowadzonej metodą audytywno-werbalną [w:] Zabłocki K. J. [red.] Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa. Wyd. Akademickie Żak

Doroszewska J.1989. Pedagogika specjalna. Ossolineum

Eckert U. 1997. Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika [w:] Dykcik W. [red.] Pedagogika specjalna, Poznań. Wyd. UAM

Hoffmann B. 2001. Surdopedagogika w teorii i praktyce. Warszawa. Wyd. TWP

Kosińska A., Polak A., Żiżka D. 1999. Uczę metodą ośrodków pracy. Warszawa. WSiP

Nurowski E. 1983. Surdopedagogika polska. Warszawa. PWN

Szczepankowski B. 1999. Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa. WSiP

Literatura uzupełniająca:

Gunia G. 2006. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Kraków. Wyd. Impuls

Perier O. 1992. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1991. Dzieci z wadą słuchu, [w:] I. Obuchowska [red.], Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa. WSiP

Pietrzak W. 1992. Język migowy dla pedagogów. Warszawa, WSiP

Plutecka K. 2006. Kompetencje zawodowe surdopedagoga z wadą słuchu. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls

Uwagi:

Nakład pracy studenta 15 godz.

2 ECTS

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azT_X4M2X0cV_Pmj2CBeEAEZap8fSivb2SfHU5H97zd81%40thread.tacv2/conversations?groupId=98fbaadb-c45a-41e8-af22-748503318361&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Egzamin odbędzie się 12.02.2022 w godz.8.00-9.00 w aplikacji TEAMS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)