Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium specjalnościowe - tutoring

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-2S-PTU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Proseminarium specjalnościowe - tutoring
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem. PC, terapia pedagogiczna, (2-l) niestac. II st.
Obowiązkowe dla 1 sem. PC, terapia pedagogiczna, (2-l) stac. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zaliczenie przedmiotu:

aktywność na zajęciach

ocena projektu badawczego w grupach

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza

- Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor, student-studenci (małe grupy)

- Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej

- Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać

- Formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi

- Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie

- Zaplanowanie zmiany rozwojowej: sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego, dobranie tematyki badawczej

- Opracowanie strategii badawczej: sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych, wybranie narzędzi, opracowanie harmonogramu działań

- Poszukiwania badań w bazie EBSCO

- Opracowanie planu rozwoju i realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany

- Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione

- Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami

- Wsparcie w realizacji planu rozwoju

- Sformułowanie planów na przyszłość i Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny

Literatura:

Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo: PWN.

Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, Wydawnictwo GWP.

Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo. Akademickie Żak.

Rubacha K. (2011). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Wymienia elementy składające się na rozwój własny, definiuje własne zainteresowania badawcze

Uzasadnia wybór interesującego go problemu, eksploruje go w badaniach innych autorów i projektuje własny obszar badań

Umiejętności

Projektuje strategie działań wynikających z obszaru pedagogiki specjalnej

Analizuje własne kompetencje i wyznacza kierunki samorozwoju i kształcenia

Kompetencje społeczne

Jest wrażliwy na problemy etyczne w badaniach i przestrzega zasad etyki

Metody i kryteria oceniania:

Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca zespołowa

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Al-Khamisy
Prowadzący grup: Danuta Al-Khamisy
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposób pomiaru efektów kształcenia

obserwacja studenta podczas realizacji etapów zaplanowanego projektu

ocena wykonania i zaprezentowania projektu badawczego w 4-5 osobowych zespołach

prezentacja etapów badawczych i refleksji własnych

obecność

obserwacja zaangażowania studentów

Pełny opis:

Zapoznanie z programem i wymaganiami.

Forma realizacji: tutoring indywidualny i grupowy

Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza

Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor , student-studenci (małe grupy)

Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej

Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać (kontynuacja na kolejnych spotkaniach), techniki efektywnego rozwiązywania projektów, formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi

Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie

Zaplanowanie zmiany rozwojowej:

- Sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego

- Dobranie tematyki badawczej

Opracowanie strategii badawczej

- Sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych

- Wybranie narzędzi

- Opracowanie harmonogramu działań

poszukiwania badań w bazie Ebsco,

Opracowanie planu rozwoju

Realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany

Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione

Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami

Wsparcie w realizacji planu rozwoju

Sformułowanie planów na przyszłość

Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny

Literatura:

Pełczyński, Z. (2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: K. Czayka-Chełmińska, M. Makowska, P. Radwan-Röhreschef, M. Wroński (red.), Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności „Liderzy PAFW”. Warszawa.

Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 494-507 : Wspieranie uczniów

Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w działaniu / Rozalia Ligus // W: Edukacyjne badania w działaniu / red. nauk. Hana Červikowá, Bogusława Dorota Gołębniak. – Warszawa : Wydaw. Naukowe Scholar, 2013. – S. 228-248

Uwagi:

metody:

Rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach

nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Al-Khamisy
Prowadzący grup: Danuta Al-Khamisy
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza
Prowadzący grup: Danuta Al-Khamisy
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposób pomiaru efektów kształcenia

obserwacja studenta podczas realizacji etapów zaplanowanego projektu

ocena wykonania i zaprezentowania projektu badawczego w 4-5 osobowych zespołach

prezentacja etapów badawczych i refleksji własnych

obecność

obserwacja zaangażowania studentów

Pełny opis:

Zapoznanie z programem i wymaganiami.

Forma realizacji: tutoring indywidualny i grupowy

Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza

Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor , student-studenci (małe grupy)

Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej

Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać (kontynuacja na kolejnych spotkaniach), techniki efektywnego rozwiązywania projektów, formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi

Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie

Zaplanowanie zmiany rozwojowej:

- Sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego

- Dobranie tematyki badawczej

Opracowanie strategii badawczej

- Sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych

- Wybranie narzędzi

- Opracowanie harmonogramu działań

poszukiwania badań w bazie Ebsco,

Opracowanie planu rozwoju

Realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany

Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione

Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami

Wsparcie w realizacji planu rozwoju

Sformułowanie planów na przyszłość

Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny

Literatura:

Pełczyński, Z. (2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: K. Czayka-Chełmińska, M. Makowska, P. Radwan-Röhreschef, M. Wroński (red.), Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności „Liderzy PAFW”. Warszawa.

Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 494-507 : Wspieranie uczniów

Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w działaniu / Rozalia Ligus // W: Edukacyjne badania w działaniu / red. nauk. Hana Červikowá, Bogusława Dorota Gołębniak. – Warszawa : Wydaw. Naukowe Scholar, 2013. – S. 228-248

Uwagi:

Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia prowadzone są synchronicznie z planem zajęć z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Link:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a405f8f319e074f599e8d7b8fc3774eb6%40thread.tacv2/conversations?groupId=ea2d236a-459d-4b3c-954d-80f364509f1d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza
Prowadzący grup: Danuta Al-Khamisy
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposób pomiaru efektów kształcenia

obserwacja studenta podczas realizacji etapów zaplanowanego projektu

ocena wykonania i zaprezentowania projektu badawczego w 4-5 osobowych zespołach

prezentacja etapów badawczych i refleksji własnych

obecność

obserwacja zaangażowania studentów

Pełny opis:

Zapoznanie z programem i wymaganiami.

Forma realizacji: tutoring indywidualny i grupowy

Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza

Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor , student-studenci (małe grupy)

Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej

Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać (kontynuacja na kolejnych spotkaniach), techniki efektywnego rozwiązywania projektów, formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi

Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie

Zaplanowanie zmiany rozwojowej:

- Sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego

- Dobranie tematyki badawczej

Opracowanie strategii badawczej

- Sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych

- Wybranie narzędzi

- Opracowanie harmonogramu działań

poszukiwania badań w bazie Ebsco,

Opracowanie planu rozwoju

Realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany

Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione

Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami

Wsparcie w realizacji planu rozwoju

Sformułowanie planów na przyszłość

Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny

Literatura:

Pełczyński, Z. (2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: K. Czayka-Chełmińska, M. Makowska, P. Radwan-Röhreschef, M. Wroński (red.), Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności „Liderzy PAFW”. Warszawa.

Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2010. – S. 494-507 : Wspieranie uczniów

Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w działaniu / Rozalia Ligus // W: Edukacyjne badania w działaniu / red. nauk. Hana Červikowá, Bogusława Dorota Gołębniak. – Warszawa : Wydaw. Naukowe Scholar, 2013. – S. 228-248

Uwagi:

Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia prowadzone są synchronicznie z planem zajęć z w wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Link do przedmiotu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0bcfa39b9ded41adb6d41985cf09e844%40thread.tacv2/conversations?groupId=6896015b-1ffb-40be-8c10-c9162f71e734&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposób pomiaru efektów kształcenia

ocena projektu

Pełny opis:

Specjalista terapii pedagogicznej jako badacz - cechy i kompetencje

Obszary badawcze w zakresie terapii pedagogicznej

Charakterystyka wybranych metod i techniki badawczych

Przegląd literatury metodologicznej z zakresu nauk społecznych

Ćwiczenia w zakresie sporządzania bibliografii naukowej

Opracowywanie koncepcji badań empirycznych (określanie dotychczasowej wiedzy z danego obszaru, wyjaśnianie podstawowych pojęć i terminów, wybór teorii stanowiącej podstawę badań, formułowanie celów, problemów i hipotez, dobór metod i technik badawczych właściwych dla przyjętej orientacji badawczej, określanie sposobu analizy wyników) - tutoring indywidualny i grupowy

Literatura:

Babbie, E. (2009), Podstawy badań społecznych Warszawa.

Łobocki, M (1999) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków

Łobocki, M. (2000), Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków

Pilch, T.(1995), Zasady badań pedagogicznych. Warszawa

Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa

Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk

Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak

Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w działaniu / Rozalia Ligus // W: Edukacyjne badania w działaniu / red. nauk. Hana Červikowá, Bogusława Dorota Gołębniak. – Warszawa : Wydaw. Naukowe Scholar, 2013. – S. 228-248

Uwagi:

Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabella Kucharczyk
Prowadzący grup: Izabella Kucharczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zaliczenie przedmiotu:

aktywność na zajęciach

ocena projektu badawczego w grupach

Pełny opis:

1. Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza

2. Obszary badawcze w zakresie terapii pedagogicznej.

3. Zapoznanie się ze sposobami wyszukiwania literatury z danego obszaru badawczego w zakresie terapii pedagogicznej; sporządzanie spisu literatury cytowanej; określenie metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w badaniach z zakresu terapii pedagogicznej.

4. Przegląd literatury dotyczącej wybranego obszaru badawczego z zakresu terapii pedagogicznej.

5. Opracowanie koncepcji badań empirycznych - tutoring

Literatura:

Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo: PWN.

Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, Wydawnictwo GWP.

Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo. Akademickie Żak.

Rubacha K. (2011). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF.

Uwagi:

Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca zespołowa

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabella Kucharczyk
Prowadzący grup: Izabella Kucharczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zaliczenie przedmiotu:

aktywność na zajęciach

ocena projektu badawczego w grupach

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza

- Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor, student-studenci (małe grupy)

- Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej

- Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać

- Formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi

- Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie

- Zaplanowanie zmiany rozwojowej: sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego, dobranie tematyki badawczej

- Opracowanie strategii badawczej: sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych, wybranie narzędzi, opracowanie harmonogramu działań

- Poszukiwania badań w bazie EBSCO

- Opracowanie planu rozwoju i realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany

- Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione

- Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami

- Wsparcie w realizacji planu rozwoju

- Sformułowanie planów na przyszłość i Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny

Literatura:

Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo: PWN.

Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, Wydawnictwo GWP.

Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo. Akademickie Żak.

Rubacha K. (2011). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF.

Uwagi:

Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca zespołowa

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Link do zespołu (grupa 1):

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aDLiEG9-uY_iEgbfLopiQWnYubjK_pV31priRqUcsM881%40thread.tacv2/conversations?groupId=617bfcad-708f-4c39-b3f5-00dc18432e80&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Link do zespołu (grupa 2):

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aXaYM-x2W8pI3_MQyXLuUeahQk37oMn_C220Ojlavx2Y1%40thread.tacv2/conversations?groupId=2272abe0-ed3c-4a34-8883-629bf74cf66c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)