Neuropsychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2S-NAE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Neuropsychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. PC, terapia pedagogiczna, (2-l) niestac. II st. Obowiązkowe dla 1 sem. PC, terapia pedagogiczna, (2-l) stac. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Uczenie się przed narodzinami i po nim - Rozwój poszczególnych zmysłów. Budowa, współdziałanie zmysłów i ich wpływ na funkcjonowanie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się, przyczyny niepowodzeń szkolnych - Procesy poznawcze, sfera emocjonalno-motywacyjna, mowa, sfera ruchowa a funkcjonowanie mózgu i nabywanie nowej wiedzy i umiejętności oraz różne sposoby uczenia się |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu układu nerwowego Wymienia i opisuje na poziomie rozszerzonym elementy budowy i funkcjonowania poszczególnych zmysłów, a także odruchów niemowlęcych w procesie uczenia się Przedstawia i opisuje na poziomie rozszerzonym neuronalne uwarunkowania aktywności poznawczej, ruchowej, emocjonalno-społecznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w procesie uczenia się Umiejętności Uzasadnia, porównuje i wykrywa zależności pomiędzy uczeniem się/umiejętnościami szkolnymi a dojrzewaniem układu nerwowego Wykorzystuje i integruje wiedzę oraz rozwiązuje sytuacje problemowe dotyczące funkcjonowania układu nerwowego i uczenia się dziecka/ucznia Ocenia i wyjaśnia znaczenie procesów poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, mowy, sfery motorycznej w procesie uczenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Kompetencje społeczne Jest świadomy znaczenia wiedzy neurofizjologicznej w procesie uczenia się |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Weker | |
Prowadzący grup: | Maria Weker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - egzamin pisemny (analizy studium przypadku) |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: 1. Wprowadzenie do tematu zajęć / podstawowe terminy i definicje 2. Konsekwencje zaburzeń rozwoju mózgu 3. Konsekwencje zaburzeń rozwoju zmysłów / zaburzenia integracji sensorycznej 4. Zaburzenia rozwojowe a trudności funkcjonowania poznawczego 5. Zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych 6. Zdolności szkolne a specyfika funkcjonowania psychospołecznego |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Lilianna Zaremba, Specjalne Potrzeby Rozwojowe I Edukacyjne Dzieci I Młodzieży, Identyfikowanie Spr I Spe Oraz Sposoby Ich Zaspokajania; Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2014 Sally Goddard-Blythe, Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: PWN, 2011 Literatura uzupełniająca: Małgorzata Półtorak, Psychospołeczne Funkcjonowanie Dzieci Z Dysleksją Rozwojową Wybrane Aspekty, Głos - Język - Komunikacja, Tom 4, Funkcjonowanie Społeczne Dzieci Z Problemami Komunikacyjnymi, Doi: 10.15584/978-83-7996-478-9_6 Marzena Kowaluk-Romanek, Rafał Wawer, Procesy Wzrokowe U Osób Ze Specyficznymi Trudnościami W Uczeniu Się; „Edukacja – Technika – Informatyka” Nr 4/22/2017, Doi: 10.15584/Eti.2017.4.23 Beata Matusek, Przyczyny Trudności W Nauce Uczniów Edukacji Wczesnoszkolnej, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas; Pedagogika 9/2014 Angela Fawcett, (Opracowanie W Języku Polskim Joanna Kamykowska), Specyficzne Trudności W Nabywaniu Umiejętności Szkolnych I Ich Podłoże Neuropsychologiczne, Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Nr 3/Zima 2013 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, film Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do egzaminu: 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Weker | |
Prowadzący grup: | Maria Weker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - egzamin pisemny (analizy studium przypadku) |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: 1. Wprowadzenie do tematu zajęć / podstawowe terminy i definicje 2. Konsekwencje zaburzeń rozwoju mózgu 3. Konsekwencje zaburzeń rozwoju zmysłów / zaburzenia integracji sensorycznej 4. Zaburzenia rozwojowe a trudności funkcjonowania poznawczego 5. Zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych 6. Zdolności szkolne a specyfika funkcjonowania psychospołecznego |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Lilianna Zaremba, Specjalne Potrzeby Rozwojowe I Edukacyjne Dzieci I Młodzieży, Identyfikowanie Spr I Spe Oraz Sposoby Ich Zaspokajania; Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2014 Sally Goddard-Blythe, Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: PWN, 2011 Literatura uzupełniająca: Małgorzata Półtorak, Psychospołeczne Funkcjonowanie Dzieci Z Dysleksją Rozwojową Wybrane Aspekty, Głos - Język - Komunikacja, Tom 4, Funkcjonowanie Społeczne Dzieci Z Problemami Komunikacyjnymi, Doi: 10.15584/978-83-7996-478-9_6 Marzena Kowaluk-Romanek, Rafał Wawer, Procesy Wzrokowe U Osób Ze Specyficznymi Trudnościami W Uczeniu Się; „Edukacja – Technika – Informatyka” Nr 4/22/2017, Doi: 10.15584/Eti.2017.4.23 Beata Matusek, Przyczyny Trudności W Nauce Uczniów Edukacji Wczesnoszkolnej, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas; Pedagogika 9/2014 Angela Fawcett, (Opracowanie W Języku Polskim Joanna Kamykowska), Specyficzne Trudności W Nabywaniu Umiejętności Szkolnych I Ich Podłoże Neuropsychologiczne, Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Nr 3/Zima 2013 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, film Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do egzaminu: 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Kucharczyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Egzamin składany w sesji egzaminacyjnej przeprowadzony w aplikacji Microsoft Forms (pytania otwarte i zamknięte) lub stacjonarnie w APS w zależności od sytuacji epidemiologicznej i zarządzeń Rektora APS. |
|
Pełny opis: |
- Wprowadzenie - wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z układem nerwowym, budowa, podział, funkcje poszczególnych struktur mózgowych biorących udział w procesie uczenia się - Procesy poznawcze, sfera emocjonalno-motywacyjna, mowa, sfera ruchowa a zaburzenia szkolne - Zaburzenia rozwoju integracji sensorycznej - Odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się, przyczyny trudności umiejętności szkolnych szkolnych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Spitzer, M. (2008). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wyd. PWN. Walsh, K. (2000). Neuropsychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Blakemore S-J., Frith U. (2008). Jak uczy się mózg. Kraków: Wyd. UJ. Borkowska, M. (2018). Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Podstawy neurofizjologiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Goddard-Blythe S. (2011). Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: Wyd. PWN. Goddard-Blythe S. (2010). Harmonijny rozwój dziecka. Warszawa: Wyd. Świat i Książka. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (2006). Mózg a zachowanie. Warszawa: Wyd. PWN. Żylińska, M. (2013). Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. |
|
Uwagi: |
Link do utworzonej grupy na Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0027132205114005aabd15d4e9fe7540%40thread.tacv2/conversations?groupId=4ca9e868-8e51-41a5-9acc-8b463631a1b0&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Kucharczyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Egzamin składany w sesji egzaminacyjnej przeprowadzony w aplikacji Microsoft Forms (pytania otwarte i zamknięte) lub stacjonarnie w APS w zależności od sytuacji epidemiologicznej i zarządzeń Rektora APS. |
|
Pełny opis: |
- Wprowadzenie - wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z układem nerwowym, budowa, podział, funkcje poszczególnych struktur mózgowych biorących udział w procesie uczenia się - Procesy poznawcze, sfera emocjonalno-motywacyjna, mowa, sfera ruchowa a zaburzenia szkolne - Zaburzenia rozwoju integracji sensorycznej - Odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się, przyczyny trudności umiejętności szkolnych szkolnych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Spitzer, M. (2008). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wyd. PWN. Walsh, K. (2000). Neuropsychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Blakemore S-J., Frith U. (2008). Jak uczy się mózg. Kraków: Wyd. UJ. Borkowska, M. (2018). Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Podstawy neurofizjologiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Goddard-Blythe S. (2011). Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: Wyd. PWN. Goddard-Blythe S. (2010). Harmonijny rozwój dziecka. Warszawa: Wyd. Świat i Książka. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (2006). Mózg a zachowanie. Warszawa: Wyd. PWN. Żylińska, M. (2013). Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do egzaminu: 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Link do utworzonej grupy na Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2a814e6e3399457db24714ba3a179055%40thread.tacv2/conversations?groupId=a7c8b364-5171-4ed3-8a29-0a41992205a7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Kucharczyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - egzamin pisemny Egzamin składany w sesji egzaminacyjnej (pytania otwarte i zamknięte). |
|
Pełny opis: |
Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. budowa UN, sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań, konsekwencje zaburzeń). Mózgowe mechanizmy procesów czytania, pisania i liczenia a funkcjonowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Podstawowe odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się; przyczyna niepowodzeń szkolnych uczniów ze SPE Rozwój poszczególnych zmysłów (budowa, funkcje, współdziałanie) i ich wpływ na funkcjonowanie oraz uczenie się ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Borkowska, A., Domańska, Ł. (red.)(2008). Podstawy neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wyd. UMCS. Borkowska A., Domańska, Ł. (red.).(2007). Neuropsychologia kliniczna dziecka. Warszawa: Wyd. PWN. Spitzer, M. (2008). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wyd. PWN. Walsh, K. (2000). Neuropsychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Ayres, J. (2019). Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się. Gdańsk: Wyd. Harmonia. Blakemore S-J., Frith U. (2008). Jak uczy się mózg. Kraków: Wyd. UJ. Borkowska, M. (2018). Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Podstawy neurofizjologiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Goddard-Blythe S. (2011). Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: Wyd. PWN. Goddard-Blythe S. (2010). Harmonijny rozwój dziecka. Warszawa: Wyd. Świat i Książka. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (2006). Mózg a zachowanie. Warszawa: Wyd. PWN. Żylińska, M. (2013). Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do egzaminu: 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3anKMyjgPRHKWhgQTb10UhCqtEJ_Tvpc-SN-NOYZ-7Z_g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=06dadcd0-9ed9-4ce0-a8f6-e3537c927c7b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Kucharczyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - egzamin pisemny Egzamin składany w sesji egzaminacyjnej |
|
Pełny opis: |
- Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. budowa UN, sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań, konsekwencje zaburzeń). - Mózgowe mechanizmy procesów czytania, pisania i liczenia a funkcjonowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - Podstawowe odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się; przyczyna niepowodzeń szkolnych uczniów ze SPE - Rozwój poszczególnych zmysłów (budowa, funkcje, współdziałanie) i ich wpływ na funkcjonowanie oraz uczenie się ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Borkowska, A., Domańska, Ł. (red.)(2008). Podstawy neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wyd. UMCS. Borkowska A., Domańska, Ł. (red.).(2007). Neuropsychologia kliniczna dziecka. Warszawa: Wyd. PWN. Spitzer, M. (2008). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wyd. PWN. Walsh, K. (2000). Neuropsychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Ayres, J. (2019). Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się. Gdańsk: Wyd. Harmonia. Blakemore S-J., Frith U. (2008). Jak uczy się mózg. Kraków: Wyd. UJ. Borkowska, M. (2018). Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Podstawy neurofizjologiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Goddard-Blythe S. (2011). Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: Wyd. PWN. Goddard-Blythe S. (2010). Harmonijny rozwój dziecka. Warszawa: Wyd. Świat i Książka. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (2006). Mózg a zachowanie. Warszawa: Wyd. PWN. Żylińska, M. (2013). Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do egzaminu: 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aw6zLKTyYKofz4YxqYUJULUzBw-JgpNrc_ebYBG9tOx01%40thread.tacv2/conversations?groupId=add5297b-b83d-4306-b210-1d9e96596478&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Kucharczyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Kucharczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - egzamin pisemny Egzamin składany w sesji egzaminacyjnej |
|
Pełny opis: |
- Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. budowa UN, sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań, konsekwencje zaburzeń). - Mózgowe mechanizmy procesów czytania, pisania i liczenia a funkcjonowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - Podstawowe odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się; przyczyna niepowodzeń szkolnych uczniów ze SPE - Rozwój poszczególnych zmysłów (budowa, funkcje, współdziałanie) i ich wpływ na funkcjonowanie oraz uczenie się ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Borkowska, A., Domańska, Ł. (red.)(2008). Podstawy neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wyd. UMCS. Borkowska A., Domańska, Ł. (red.).(2007). Neuropsychologia kliniczna dziecka. Warszawa: Wyd. PWN. Spitzer, M. (2008). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wyd. PWN. Walsh, K. (2000). Neuropsychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Ayres, J. (2019). Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się. Gdańsk: Wyd. Harmonia. Blakemore S-J., Frith U. (2008). Jak uczy się mózg. Kraków: Wyd. UJ. Borkowska, M. (2018). Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Podstawy neurofizjologiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Goddard-Blythe S. (2011). Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: Wyd. PWN. Goddard-Blythe S. (2010). Harmonijny rozwój dziecka. Warszawa: Wyd. Świat i Książka. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. (2006). Mózg a zachowanie. Warszawa: Wyd. PWN. Żylińska, M. (2013). Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do egzaminu: 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aw6zLKTyYKofz4YxqYUJULUzBw-JgpNrc_ebYBG9tOx01%40thread.tacv2/conversations?groupId=add5297b-b83d-4306-b210-1d9e96596478&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.