Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się matematyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-2S-DSM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się matematyki
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. PC, surdopedagogika z terapią pedagogiczną, (2-l) niestac. II st.
Obowiązkowe dla 4 sem. PC, surdopedagogika z terapią pedagogiczną, (2-l) stac. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące.

Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu.

Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy i

Metody – założenia pracy terapeutycznej z dziećmi z wadą słuchu z dyskalkulią

Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów

Egzamin pisemny

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

- Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii);

- Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

- Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym

- Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

- Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią

- Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka)

- Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki

- Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów

Literatura:

M. Donaldson Myślenie dzieci

H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki

E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze

E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu

M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu

U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii,

U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci

L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą dojrzałości do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą specyficznych trudności w uczeniu się matematyki dzieci niesłyszących i słabo słyszących: rozpoznaje objawy, wskazuje zakresy, wyjaśnia przyczyny

Ma podstawową wiedzę na temat diagnozy dziecięcego liczenia, operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym dzieci z wadą słuchu, stosowanych narzędzi badawczych oraz modeli diagnozy dyskalkulii

Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotycząca metodyki postępowania terapeutycznego i wspomagania rozwoju dzieci niesłyszących doświadczających nadmiernych trudności w uczeniu się matematyki oraz dzieci ze zdiagnozowana dyskalkulią

Umiejętności

Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania, interpretowania i prognozowania w ramach różnych kontekstów działalności edukacyjnej - zdiagnozować dojrzałość dziecka do uczenia się matematyki; analizować i interpretować wyniki diagnozy dyskalkulii

Potrafi konstruować scenariusze zajęć wspomagających aktywność matematyczną dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym oraz zorganizować postępowanie terapeutyczne dzieci z dyskalkulią

Kompetencje społeczne

Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualna terapię dziecka z wadą słuchu

Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach ,przygotowania prezentacji symulacji ćwiczeń , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów

Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny

Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny

godziny kontaktowe (18h niestacjonarne)

przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne)

przygotowanie się do egzaminu 25 h

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kupisiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

Pełny opis:

- Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

- Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii);

- Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

- Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym

- Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

- Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią

- Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka)

- Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki

- Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów

Literatura:

M. Donaldson Myślenie dzieci

H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki

E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze

E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu

M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu

U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii,

U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci

L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kupisiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

- Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii);

- Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

- Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym

- Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

- Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią

- Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka)

- Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki

- Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów

Literatura:

M. Donaldson Myślenie dzieci

H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki

E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze

E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu

M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu

U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii,

U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci

L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kupisiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

Pełny opis:

- Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

- Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii);

- Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

- Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym

- Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

- Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią

- Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka)

- Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki

- Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów

Literatura:

M. Donaldson Myślenie dzieci

H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki

E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze

E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu

M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu

U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii,

U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci

L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kupisiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

- Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii);

- Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

- Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym

- Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

- Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią

- Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka)

- Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki

- Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów

Literatura:

M. Donaldson Myślenie dzieci

H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki

E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze

E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu

M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu

U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii,

U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci

L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych

Uwagi:

Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów

Egzamin pisemny

godziny kontaktowe (18h niestacjonarne)

przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne)

przygotowanie się do egzaminu 25 h

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kupisiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące.

Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu.

Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy i

Metody – założenia pracy terapeutycznej z dziećmi z wadą słuchu z dyskalkulią

Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów

Egzamin pisemny

Pełny opis:

Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

- Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii);

- Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

- Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym

- Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

- Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią

- Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka)

- Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki

- Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów

Literatura:

M. Donaldson Myślenie dzieci

H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki

E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze

E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu

M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu

U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii,

U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci

L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych

Uwagi:

Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji symulacji ćwiczeń , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów

Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny

godziny kontaktowe (30h )

przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne)

przygotowanie się do egzaminu 25 h

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kupisiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Kupisiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące.

Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu.

Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy i

Metody – założenia pracy terapeutycznej z dziećmi z wadą słuchu z dyskalkulią

Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów

Egzamin pisemny

Pełny opis:

Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki;

- Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii);

- Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym

- Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym

- Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy

- Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią

- Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka)

- Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki

- Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów

Literatura:

M. Donaldson Myślenie dzieci

H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki

E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze

E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu

M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu

U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii,

U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci

L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych

Uwagi:

Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, i ćwiczeniach przygotowania prezentacji symulacji ćwiczeń , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów

Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny

godziny kontaktowe (18h niestacjonarne)

przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne)

przygotowanie się do egzaminu 25 h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)