Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2S-DSM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się matematyki |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. PC, surdopedagogika z terapią pedagogiczną, (2-l) niestac. II st. Obowiązkowe dla 4 sem. PC, surdopedagogika z terapią pedagogiczną, (2-l) stac. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące. Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu. Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy i Metody – założenia pracy terapeutycznej z dziećmi z wadą słuchu z dyskalkulią Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów Egzamin pisemny |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; - Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii); - Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym - Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym - Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy - Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią - Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka) - Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki - Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów |
Literatura: |
M. Donaldson Myślenie dzieci H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą dojrzałości do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą specyficznych trudności w uczeniu się matematyki dzieci niesłyszących i słabo słyszących: rozpoznaje objawy, wskazuje zakresy, wyjaśnia przyczyny Ma podstawową wiedzę na temat diagnozy dziecięcego liczenia, operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym dzieci z wadą słuchu, stosowanych narzędzi badawczych oraz modeli diagnozy dyskalkulii Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę dotycząca metodyki postępowania terapeutycznego i wspomagania rozwoju dzieci niesłyszących doświadczających nadmiernych trudności w uczeniu się matematyki oraz dzieci ze zdiagnozowana dyskalkulią Umiejętności Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania, interpretowania i prognozowania w ramach różnych kontekstów działalności edukacyjnej - zdiagnozować dojrzałość dziecka do uczenia się matematyki; analizować i interpretować wyniki diagnozy dyskalkulii Potrafi konstruować scenariusze zajęć wspomagających aktywność matematyczną dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym oraz zorganizować postępowanie terapeutyczne dzieci z dyskalkulią Kompetencje społeczne Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualna terapię dziecka z wadą słuchu Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach ,przygotowania prezentacji symulacji ćwiczeń , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny godziny kontaktowe (18h niestacjonarne) przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne) przygotowanie się do egzaminu 25 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy |
|
Pełny opis: |
- Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; - Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii); - Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym - Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym - Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy - Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią - Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka) - Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki - Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów |
|
Literatura: |
M. Donaldson Myślenie dzieci H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; - Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii); - Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym - Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym - Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy - Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią - Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka) - Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki - Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów |
|
Literatura: |
M. Donaldson Myślenie dzieci H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy |
|
Pełny opis: |
- Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; - Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii); - Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym - Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym - Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy - Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią - Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka) - Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki - Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów |
|
Literatura: |
M. Donaldson Myślenie dzieci H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; - Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii); - Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym - Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym - Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy - Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią - Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka) - Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki - Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów |
|
Literatura: |
M. Donaldson Myślenie dzieci H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych |
|
Uwagi: |
Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów Egzamin pisemny godziny kontaktowe (18h niestacjonarne) przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne) przygotowanie się do egzaminu 25 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące. Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu. Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy i Metody – założenia pracy terapeutycznej z dziećmi z wadą słuchu z dyskalkulią Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów Egzamin pisemny |
|
Pełny opis: |
Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; - Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii); - Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym - Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym - Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy - Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią - Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka) - Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki - Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów |
|
Literatura: |
M. Donaldson Myślenie dzieci H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych |
|
Uwagi: |
Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji symulacji ćwiczeń , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny godziny kontaktowe (30h ) przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne) przygotowanie się do egzaminu 25 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kupisiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące. Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu. Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy i Metody – założenia pracy terapeutycznej z dziećmi z wadą słuchu z dyskalkulią Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, przygotowania prezentacji, scenariuszy zajęć , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów Egzamin pisemny |
|
Pełny opis: |
Problem dojrzałość dziecka z uszkodzonym narządem słuchu do uczenia się matematyki; - Rozwój operacyjnego rozumowania i jego znaczenie w uczeniu się matematyki przez dzieci niesłyszące i słabo słyszące Przyswojenie pojęcia liczby naturalnej (stałość liczby, tworzenie konsekwentnych serii); - Diagnoza specyficznych trudnościami w uczeniu się matematyki dzieci z wadą słuchu – wersja werbalna, wersja w systemie językowo-migowym - Stymulowanie aktywności matematycznej dziecka z wadą słuchu na poziomie rozumowania przedoperacyjnego oraz operacyjnego na poziomie konkretnym - Dyskalkulia – objawy, modele diagnozy - Charakterystyczne cechy postawy społeczno-emocjonalnej dzieci z dyskalkulią - Style poznawcze reprezentowane przez dzieci z dyskalkulia (styl stonogi, styl skoczka) - Podstawowe reguły pracy z dzieckiem mającym trudności z uczeniem się matematyki - Metody – założenia pracy terapeutycznej dzieci z dyskalkulia wybranych autorów |
|
Literatura: |
M. Donaldson Myślenie dzieci H. Aebli Dydaktyka psychologiczna. Zastosowanie psychologii Piageta do dydaktyki E. Gruszczyk – Kolczyńska Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno – wyrównawcze E. Gruszczyk – Kolczyńska, M. Kupisiewicz, E. Zielińska Dziecięca matematyka. książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu M. Kupisiewicz Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu U.Oszwa Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, U. Oszwa Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci L.Kość Psychologia i patopsychologia zdolności matematycznych |
|
Uwagi: |
Zaliczenie ćwiczeń i wykładów: osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie udziału w wykładach, i ćwiczeniach przygotowania prezentacji symulacji ćwiczeń , pomocy do diagnozy dzieci z wadą słuchu wykonanych przez studentów Egzamin pisemny, egzamin poprawkowy ustny godziny kontaktowe (18h niestacjonarne) przygotowanie się do zajęć 32 h niestacjonarne) przygotowanie się do egzaminu 25 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.