Praktyka pedagogiczna dyplomowa w szkole podstawowej w klasach I-III, w których prowadzona jest edukacja dzieci z autyzmem - szkoły specjalne lub szkoły/klasy integracyjne (40 godz.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2P-ERA3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna dyplomowa w szkole podstawowej w klasach I-III, w których prowadzona jest edukacja dzieci z autyzmem - szkoły specjalne lub szkoły/klasy integracyjne (40 godz.) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. PC, edukacja i reh. osób z niepeł. intel. i autyzmem, (2-l) stac. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Praktyki studenckie realizowane w wymiarze 40 godzin stanowią integralną część programu studiów. - Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz sposobami ich realizacji. - Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów. - Poznanie metod i narzędzi dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz wytycznych do konstruowania indywidualnych planów edukacyjno – terapeutycznych. - Dokonanie analizy dokumentów dotyczących określonego ucznia. - Przeprowadzenie obserwacji ucznia w sytuacjach dydaktycznych i pozadydaktycznych. - Przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem. Szczególnie koncentrowanie się na anamnezie osobniczej i rodzinnej ucznia oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki ucznia. - Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych. - Poznanie zakresu i form działań wpierających ucznia organizowanych w szkole (poznanie form udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej; zapoznanie się z prowadzoną dokumentacją dotycząca pomocy psychologiczno-pedagogicznej; poznanie sposobów diagnozowania uczniów objętych pomocą pp). - Student, jako asystent nauczyciela i wychowawcy: obserwuje zajęcia w - zgodnie z planami kształcenia dla specjalności. Obserwując zajęcia student powinien poznać organizację i przebieg procesu nauczania oraz wsparcia ucznia na poszczególnych etapach kształcenia, a także swoistość przebiegu lekcji poszczególnych przedmiotów lub innych form wsparcia ucznia. - Student pod okiem nauczyciela samodzielnie przeprowadza zajęcia na podstawie wcześniej przygotowanych, sprawdzonych i zaakceptowanych przez nauczyciela do realizacji scenariuszy zajęć edukacyjnych i rewalidacyjnych. Do obowiązków studenta w miejscu praktyki należy: - godne reprezentowanie uczelni i postępowanie wg regulaminów placówki, w której realizowana jest praktyka; - wykonywanie zadań praktyki; - prowadzenie dokumentacji, dbałość o kompletność dokumentacji przewidzianej programem oraz uzyskanie potwierdzeń wykonywanych czynności (stosowne podpisy i pieczęcie w miejscu odbywanej praktyki wskazane w dokumentacji). DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna zasady funkcjonowania placówki Zna założenia programowe, podstawę programową oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych Umiejętności Potrafi dokonać krytycznej analizy zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć rewalidacyjnych Potrafi dokumentować swoją pracę Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne zgodnie z opracowaną koncepcją Kompetencje społeczne Ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kruś | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kruś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Uwagi: |
link do zespołu Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aaf152349e3ee44e8ab23dd243a969291%40thread.tacv2/conversations?groupId=1b0814f0-b845-40ec-970a-e4a1c7ff594e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kruś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.