Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Balbutologopedia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: LO-3F-BAL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Balbutologopedia
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 4 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Rodzaje niepłynności mówienia. Etiologia jąkania. Klasyfikacje jąkania. Giełkot. Różnicowanie fizjologicznej niepłynności mówienia, jąkania i giełkotu. Narzędzia diagnostyczne, zasady diagnozy oraz terapii pacjentów z zaburzeniami płynności mówienia. Ćwiczenia z zakresu diagnozy pacjenta z niepłynnością mówienia oraz opracowania planu terapii z zastosowaniem poznanych technik terapeutycznych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę z zakresu etiologii zaburzeń płynności mówienia.

Zna klasyfikacje zaburzeń płynności mówienia.

Zna diagnozę różnicową zaburzeń płynności mówienia.

Zna metody i techniki terapii jąkania i giełkotu.

Umiejętności

Potrafi przeprowadzić badanie logopedyczne i postawić diagnozę w przypadkach zaburzeń płynności mówienia.

Umie konstruować program terapii logopedycznej oraz konspekt zajęć jednostkowych.

Potrafi przeprowadzić zajęcia logopedyczne z pacjentem/-amii z zaburzeniami płynności mówienia.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość konieczności współpracy logopedy z innymi specjalistami (przede wszystkim psychologiem) w pracy terapeutycznej z osobami jąkającymi się.

Zna zasady etyki zawodowej w postępowaniu z pacjentami z zaburzeniami płynności mowy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Kowalczyk
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Łukasz Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Ocena wypowiedzi studenta podczas zajęć

2. Egzamin pisemny.

Pełny opis:

WYKŁAD:

1. Istota jąkania.

2. Objawy i klasyfikacja jąkania.

3. Wieloczynnikowa koncepcja jąkania.

4. Giełkot.

5. Różnicowanie zaburzeń płynności mowy.

ĆWICZENIA/WARSZTATY:

1. Diagnozowanie jąkania (wywiad logopedyczny, narzędzia diagnostyczne).

2. Terapia jąkania (omówienie metod)

3. Próba zastosowania poznanych technik terapeutycznych.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Byrne, R. (1989). Pomówmy o zacinaniu. Warszawa: PZWL.

2. Chęciek, M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Jankowska-Szafarska, L., Suligowska, B., Kara, R., Kupiec, K. (red.). (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

4. Kelman, E., Nicolas, A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Podejście interakcyjne rodzic-dziecko – Palin PCI. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

5. Szamburski K., 2012, Diagnoza niepłynnosci mówienia, [w:] E. Czaplewska, S. Milewski (red.), Diagnoza logopedyczna, GWP, Sopot, s. 367-415.

6. Tarkowski, Z. (1999). Jąkanie wczesnodziecięce. Warszawa: WSIP.

7. Węsierska, K. (red.). przy współpracy Gaweł, K. (2018). Zaburzenia płynności mowy. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

LITERATURA DODATKOWA:

1. Chmela, K. E., Reardon, N. (2014). Jak skutecznie pracować nad postawami i emocjami w terapii jąkania. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

2. Dell, C. W. (2016). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Podręcznik dla logopedów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Guitar, B., Peters, T. J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów (Gaweł K. tłum.). Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

4. Scott, L., Guitar, C. (2012). Jak mówić w szkole o jąkaniu. Przewodnik dla nauczycieli i logopedów. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

5. Vanryckeghem, M., Brutten, G. J. (2015). Kiddy CAT: Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedszkolnym. Gdańsk: Harmonia Universalis.

6. Węsierska, K., Jeziorczak, B. (2016). DJ – diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym. Katowice: Wydawnictwo Komlogo.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

Wykład, ćwiczenia - prezentacje multimedialne

Ćwiczenia i warsztaty z zastosowaniem pomocy dydaktycznych (m.in. narzędzi diagnostycznych)

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia, warsztaty - 15 h + 10 h + 5h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 2,5 h

Przygotowanie się do warsztatów - 2,5 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Kowalczyk
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Łukasz Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Ocena wypowiedzi studenta podczas zajęć

2. Egzamin pisemny.

Pełny opis:

WYKŁAD:

1. Istota jąkania.

2. Objawy i klasyfikacja jąkania.

3. Wieloczynnikowa koncepcja jąkania.

4. Giełkot.

5. Różnicowanie zaburzeń płynności mowy.

ĆWICZENIA:

1. Diagnozowanie jąkania (wywiad logopedyczny, narzędzia diagnostyczne).

2. Terapia jąkania (omówienie metod)

3. Próba zastosowania poznanych technik terapeutycznych.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Byrne, R. (1989). Pomówmy o zacinaniu. Warszawa: PZWL.

2. Chęciek, M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Jankowska-Szafarska, L., Suligowska, B., Kara, R., Kupiec, K. (red.). (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

4. Kelman, E., Nicolas, A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Podejście interakcyjne rodzic-dziecko – Palin PCI. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

5. Szamburski K., 2012, Diagnoza niepłynnosci mówienia, [w:] E. Czaplewska, S. Milewski (red.), Diagnoza logopedyczna, GWP, Sopot, s. 367-415.

6. Tarkowski, Z. (1999). Jąkanie wczesnodziecięce. Warszawa: WSIP.

7. Węsierska, K. (red.). przy współpracy Gaweł, K. (2018). Zaburzenia płynności mowy. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

LITERATURA DODATKOWA:

1. Chmela, K. E., Reardon, N. (2014). Jak skutecznie pracować nad postawami i emocjami w terapii jąkania. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

2. Dell, C. W. (2016). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Podręcznik dla logopedów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Guitar, B., Peters, T. J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów (Gaweł K. tłum.). Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

4. Scott, L., Guitar, C. (2012). Jak mówić w szkole o jąkaniu. Przewodnik dla nauczycieli i logopedów. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

5. Vanryckeghem, M., Brutten, G. J. (2015). Kiddy CAT: Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedszkolnym. Gdańsk: Harmonia Universalis.

6. Węsierska, K., Jeziorczak, B. (2016). DJ – diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym. Katowice: Wydawnictwo Komlogo.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

Wykład, ćwiczenia - prezentacje multimedialne

Ćwiczenia i warsztaty z zastosowaniem pomocy dydaktycznych (m.in. narzędzi diagnostycznych)

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 12 h + 9 h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Jarzyńska
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Łukasz Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

WYKŁAD:

Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą sprawdzane poprzez egzamin pisemny podsumowujący realizację przedmiotu (test jednokrotnego wyboru).

Kryteria oceny - punktacja/ocena:

5 - 91-100%

4,5 - 81-90%

4 - 75 -80%

3,5 - 70-74%

3 -61-69%

Efekty kształcenia dotyczące umiejętności będą sprawdzane poprzez ocenę:

1. aktywności studenta w trakcie ćwiczeń, podczas warsztatów, ocenę wypowiedzi studenta w trakcie dyskusji dydaktycznych w grupie;

2. pisemne sprawozdanie ze spotkania grupy samopomocowej, prezentacja multimedialna na temat wyników diagnozy osoby doświadczającej jąkania.

Efekty kształcenia dotyczące kompetencji społecznych będą sprawdzane poprzez ocenę wypowiedzi studenta w trakcie ćwiczeń i warsztatów (rozmowa, dyskusja dydaktyczna). Aktywność na ćwiczeniach i warsztatach jest niezbędna i wymagana od wszystkich studentów.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

WYKŁAD:

1. Rodzaje niepłynności mówienia. Różnice terminologiczne i różne definicje jąkania oraz giełkotu.

2. Różnicowanie fizjologicznej niepłynności mówienia, jąkania i giełkotu.

3. Wieloczynnikowa koncepcja genezy jąkania.

4. Etiologia jąkania. Klasyfikacje jąkania. Giełkot. Różnicowanie fizjologicznej niepłynności mówienia, jąkania i giełkotu.

5. Narzędzia diagnostyczne, zasady diagnozy oraz terapii pacjentów z zaburzeniami płynności mówienia (dzieci, młodzieży i dorosłych).

ĆWICZENIA:

1. Diagnozowanie jąkania (wywiad logopedyczny, narzędzia diagnostyczne).

2. Terapia jąkania (omówienie metod).

3. Próba zastosowania poznanych technik terapeutycznych.

LABORATORIA/WARSZTATY:

1. Hospitowanie spotkania grupy samopomocowej dla osób z jąkaniem.

2. Diagnoza osoby doświadczającej jąkania.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Byrne, R. (1989). Pomówmy o zacinaniu. Warszawa: PZWL.

2. Chęciek, M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Jankowska-Szafarska, L., Suligowska, B., Kara, R., Kupiec, K. (red.). (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

4. Kelman, E., Nicolas, A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Podejście interakcyjne rodzic-dziecko – Palin PCI. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

5. Szamburski K., 2012, Diagnoza niepłynnoćci mówienia, [w:] E. Czaplewska, S. Milewski (red.), Diagnoza logopedyczna, GWP, Sopot, s. 367-415.

6. Tarkowski, Z. (1999). Jąkanie wczesnodziecięce. Warszawa: WSIP.

7. Węsierska, K. (red.). przy współpracy Gaweł, K. (2018). Zaburzenia płynności mowy. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

8. Guitar, B., Peters, T. J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów (Gaweł K. tłum.). Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

LITERATURA DODATKOWA:

1. Chmela, K. E., Reardon, N. (2014). Jak skutecznie pracować nad postawami i emocjami w terapii jąkania. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

2. Dell, C. W. (2016). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Podręcznik dla logopedów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Scott, L., Guitar, C. (2012). Jak mówić w szkole o jąkaniu. Przewodnik dla nauczycieli i logopedów. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

4. Vanryckeghem, M., Brutten, G. J. (2015). Kiddy CAT: Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedszkolnym. Gdańsk: Harmonia Universalis.

5. Węsierska, K., Jeziorczak, B. (2016). DJ – diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym. Katowice: Wydawnictwo Komlogo.

6. Boroń, A., Kosacka, K., Kowalczyk, Ł., Węsierska, K., Yaruss, J.S. (2023). The experience of Polish individuals who stutter based on the OASES outcomes. Journal of Fluency Disorders, 2023, vol. 77, nr September, s.1-17, Numer artykułu: 105991.

7. Kowalczyk, Ł. (2018). Postawy i emocje wobec jąkania – praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu góry lodowej Sheehana. [w:] A. Myszka, K. I. Bieńkowska (red.). Głos – Język – Komunikacja. W obliczu emocji (T. 5, ss. 61–75).

8. Kowalczyk, Ł. (2020). Parental level of anxiety over stuttering symptoms in their preschool children., Konteksty Pedagogiczne 1 (14), 141–15.

Uwagi:

FORMA AKTYWNOŚCI /ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

METODY KSZTAŁCENIA:

Wykład: wykład konwencjonalny; prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy; materiały pisemne dawane słuchaczom.

Ćwiczenia: prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy, dyskusja

Warsztaty: oglądanie zajęć logopedycznych z dziećmi z jąkaniem, dyskusja dydaktyczna, uczestniczenie w spotkaniu samopomocowym osób jąkających się, samodzielne przeprowadzenie procesu diagnostycznego osoby jąkającej się z wykorzystaniem narzędzi prezentowanych na zajęciach; zajęcia praktyczne z zastosowaniem technik upłynniających mowę.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: wykład 12, ćwiczenia 9

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10

Przygotowanie pracy pisemnej - 10

Przygotowanie do egzaminu - 10

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Jarzyńska
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Łukasz Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

WYKŁAD:

Efekty kształcenia dotyczące wiedzy będą sprawdzane poprzez egzamin pisemny podsumowujący realizację przedmiotu (test jednokrotnego wyboru).

Kryteria oceny - punktacja/ocena:

5 - 91-100%

4,5 - 81-90%

4 - 75 -80%

3,5 - 70-74%

3 -61-69%

Efekty kształcenia dotyczące umiejętności będą sprawdzane poprzez ocenę:

1. aktywności studenta w trakcie ćwiczeń, podczas warsztatów, ocenę wypowiedzi studenta w trakcie dyskusji dydaktycznych w grupie;

2. stworzonej opinii logopedycznej pacjenta doświadczającego jąkania

Efekty kształcenia dotyczące kompetencji społecznych będą sprawdzane poprzez ocenę wypowiedzi studenta w trakcie ćwiczeń i warsztatów (rozmowa, dyskusja dydaktyczna). Aktywność na ćwiczeniach i warsztatach jest niezbędna i wymagana od wszystkich studentów.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

WYKŁAD:

1. Rodzaje niepłynności mówienia. Różnice terminologiczne i różne definicje jąkania oraz giełkotu.

2. Różnicowanie fizjologicznej niepłynności mówienia, jąkania i giełkotu.

3. Wieloczynnikowa koncepcja genezy jąkania.

4. Etiologia jąkania. Klasyfikacje jąkania. Giełkot. Różnicowanie fizjologicznej niepłynności mówienia, jąkania i giełkotu.

5. Narzędzia diagnostyczne, zasady diagnozy oraz terapii pacjentów z zaburzeniami płynności mówienia (dzieci, młodzieży i dorosłych).

ĆWICZENIA:

1. Diagnozowanie jąkania (wywiad logopedyczny, narzędzia diagnostyczne).

2. Terapia jąkania (omówienie metod).

3. Próba zastosowania poznanych technik terapeutycznych.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Byrne, R. (1989). Pomówmy o zacinaniu. Warszawa: PZWL.

2. Chęciek, M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Jankowska-Szafarska, L., Suligowska, B., Kara, R., Kupiec, K. (red.). (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

4. Kelman, E., Nicolas, A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Podejście interakcyjne rodzic-dziecko – Palin PCI. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

5. Szamburski K., 2012, Diagnoza niepłynnoćci mówienia, [w:] E. Czaplewska, S. Milewski (red.), Diagnoza logopedyczna, GWP, Sopot, s. 367-415.

6. Tarkowski, Z. (1999). Jąkanie wczesnodziecięce. Warszawa: WSIP.

7. Węsierska, K. (red.). przy współpracy Gaweł, K. (2018). Zaburzenia płynności mowy. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.

8. Guitar, B., Peters, T. J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów (Gaweł K. tłum.). Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

LITERATURA DODATKOWA:

1. Chmela, K. E., Reardon, N. (2014). Jak skutecznie pracować nad postawami i emocjami w terapii jąkania. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

2. Dell, C. W. (2016). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Podręcznik dla logopedów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

3. Scott, L., Guitar, C. (2012). Jak mówić w szkole o jąkaniu. Przewodnik dla nauczycieli i logopedów. Katowice: Wydawnictwo Centrum Logopedyczne.

4. Vanryckeghem, M., Brutten, G. J. (2015). Kiddy CAT: Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedszkolnym. Gdańsk: Harmonia Universalis.

5. Węsierska, K., Jeziorczak, B. (2016). DJ – diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym. Katowice: Wydawnictwo Komlogo.

6. Boroń, A., Kosacka, K., Kowalczyk, Ł., Węsierska, K., Yaruss, J.S. (2023). The experience of Polish individuals who stutter based on the OASES outcomes. Journal of Fluency Disorders, 2023, vol. 77, nr September, s.1-17, Numer artykułu: 105991.

7. Kowalczyk, Ł. (2018). Postawy i emocje wobec jąkania – praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu góry lodowej Sheehana. [w:] A. Myszka, K. I. Bieńkowska (red.). Głos – Język – Komunikacja. W obliczu emocji (T. 5, ss. 61–75).

8. Kowalczyk, Ł. (2020). Parental level of anxiety over stuttering symptoms in their preschool children., Konteksty Pedagogiczne 1 (14), 141–15.

Uwagi:

FORMA AKTYWNOŚCI /ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

METODY KSZTAŁCENIA:

Wykład: wykład konwencjonalny; prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy; materiały pisemne dawane słuchaczom.

Ćwiczenia: prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy, dyskusja.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: wykład 12, ćwiczenia 9

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10

Przygotowanie pracy pisemnej - 10

Przygotowanie się do egzaminu - 10

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 5 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Jarzyńska
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska, Natalia Radkowska-Marczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Jarzyńska
Prowadzący grup: Agnieszka Jarzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)