Seminarium dyplomowe magisterskie - 2
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | LO-2F-MR2 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 |
| Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
| Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) stacjonarne II stopnia |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Etapy postępowania badawczego. Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich. |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie (na poziomie elementarnym) zasady projektowania i prowadzenia badań w pedagogice (szczególnie w logopedii), a w szczególności istotę problemów badawczych, metod, technik i narzędzi badawczych. Zna metodologiczne założenia ilościowych i jakościowych metod badawczych oraz metody analizy ilościowych i jakościowych danych empirycznych. Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego. Umiejętności Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. Potrafi opracować koncepcję badań wykorzystując pogłębioną wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, z uzasadnieniem teoretycznym, wskazaniem na cele poznawcze i praktyczne. Potrafi przeprowadzać diagnozę i konstruować programy terapii logopedycznej, z metodyką postępowania logopedycznego z wykorzystaniem istniejących lub opracowaniem nowych metod i narzędzi. Potrafi analizować przykłady badań oraz konstruować i prowadzić proste badania pedagogiczne; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazywać kierunki dalszych badań. Selekcjonuje i kategoryzuje zagadnienia teoretyczne i terminologię związaną z tematyką pracy. Kompetencje społeczne Jest gotów do autorefleksji, krytycznego stosunku do posiadanej wiedzy. Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy w analizie zdarzeń edukacyjnych oraz w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, stąd jest gotów do poszukiwania wiedzy, a w przypadku problemów – zwracania się do ekspertów; zasięgania ich opinii współdziałania z nimi przestrzegając zasad rzetelnego sprawozdania wyników badań. Jest gotów do przestrzegania i dbania o przestrzeganie przez innych zasad etyki, ponoszenia odpowiedzialności za swoje działania pedagogiczno-logopedyczne, zasad etyki zawodowej zasad rzetelności intelektualnej i reguł własności intelektualnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Danuta Emiluta-Rozya, Dorota Lipiec | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N SEM
SEM
|
| Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Katarzyna Bieńkowska, Agnieszka Jarzyńska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: | (brak danych) | |
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
