Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia logopedyczna dorosłych z dyzartrią

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: LO-2F-DDY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza i terapia logopedyczna dorosłych z dyzartrią
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) niestacjonarne II stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zaburzenia dyzartryczne – diagnoza i terapia logopedyczna dorosłego pacjenta. Zasady diagnozy logopedycznej osób dorosłych z dyzartrią. Zasady terapii osób dorosłych z dyzartrią. Techniki terapeutyczne wykorzystywane w terapii osób dorosłych z dyzartrią.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą dyzartrii: zna terminologię, definicję dyzartrii, klasyfikacje dyzartrii.

Zna i rozumie zasady diagnozy i terapii osób dorosłych z dyzartrią o różnej etiologii.

Umiejętności

Potrafi analizować objawy zaburzeń dyzartrycznych u osób dorosłych.

Potrafi diagnozować dyzartrię u osób dorosłych i prowadzić jej terapię.

Potrafi dostosować metody pracy i formy kontaktu z chorym z dyzartrią do jego możliwości i potrzeb.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych na specjalistycznych studiach z zakresu neurologopedii.

Ma świadomość odpowiedzialności w kontaktach z pacjentami z dyzartrią i ich rodzinami.

Jest gotów do okazywania empatii pacjentom z dyzartrią.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Żulewska-Wrzosek
Prowadzący grup: Adriana Małż, Justyna Żulewska-Wrzosek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Żulewska-Wrzosek
Prowadzący grup: Adriana Małż, Justyna Żulewska-Wrzosek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)