Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring w wybranym module - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: IP-2F-TWM2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tutoring w wybranym module - 2
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. (IP) interdyscyp. studia nad dziecińs. i prawami dziecka, (2-l) niest. II st.
Obowiązkowe dla 2 sem. (IP) interdyscyp. studia nad dziecińs. i prawami dziecka, (2-l) stacj. II st.
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a116776a0877b4311bb0b548fc7de56d7%40thread.tacv2/conversations?groupId=96c7395d-07b7-4838-83ab-a1b7ddfea0fc&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w zindywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów:

- pedagogicznego,

- prawnego,

- medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psychoterapeutyczne),

- polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne).

Moduł pedagogiczny - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki.

Moduł prawny - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka.

Moduł psychologiczny - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru psychologii.

Moduł z polityki społecznej - Celem zajęć jest uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej.

Literatura:

Dobierana indywidualnie przez Prowadzących, w celu możliwie pełnego zaspokojenia potrzeb poznawczych studenta, wzbogacenia jego zainteresowań w ramach wybranego modułu.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych i medycznych pozwalającą mu budować indywidualny program rozwoju związany z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim.

Umiejętności

Potrafi dokonać właściwego doboru źródeł informacji i wiedzy oraz dokonać ich oceny, krytycznej analizy, syntezy i interpretacji. Potrafi krytycznie analizować teksty naukowe oraz zaprezentować posiadane informacje i wiedzę. Potrafi wykorzystać te umiejętności w pisarstwie akademickim.

Potrafi kierować własnym rozwojem, zdobywać wiedzę teoretyczną i praktyczną, refleksyjnie oceniać siebie i swoje działania, budować i rozwijać swój kapitał intelektualny i społeczny. Jest refleksyjnym praktykiem.

Potrafi planować i podejmować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie przez przyjmowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. To człowiek kreatywny, twórczy, poszukujący nowych rozwiązań, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian.

Kompetencje społeczne

Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści dotyczących praw dziecka i dzieciństwa.

Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze praw dziecka i dzieciństwa.

Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, wobec dziecka, rodziny, instytucji działających na rzecz praw dziecka, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega stopień zaangażowania się studenta w samorozwój w ramach wybranego modułu, obecność na spotkaniach indywidualnych i grupowych, wykonywanie zleconych prac w ramach przedmiotu "Projekt pedagogiczny".

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Kwiatkowski
Prowadzący grup: Marta Kulesza, Michał Kwiatkowski, Anna Perkowska-Klejman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Pełny opis:

Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w zindywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów:

- pedagogicznego – zindywidualizowana

- prawnego

- medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psycho-terapeutycznego)

- polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne).

Literatura:

Dobierana indywidualnie przez Prowadzących, w celu możliwie pełnego zaspokojenia potrzeb poznawczych studenta, wzbogacenia jego zainteresowań w ramach wybranego modułu.

Uwagi:

Realizacja zajęć z zakresu tutoringu, w związku z obecną sytuacją sanitarną, odbywać się będzie za pośrednictwem narzędzi internetowych, takich jak MS Teams, platformy SharePoint (na dotychczasowych zasadach) oraz maili. Szczegółowe wytyczne organizacyjne zostały przesłane na prywatne maile studentów, za pośrednictwem systemu USOS.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Kwiatkowski
Prowadzący grup: Michał Kwiatkowski, Anna Perkowska-Klejman
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a116776a0877b4311bb0b548fc7de56d7%40thread.tacv2/conversations?groupId=96c7395d-07b7-4838-83ab-a1b7ddfea0fc&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w zindywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów:

- pedagogicznego – zindywidualizowana

- prawnego

- medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psycho-terapeutycznego)

- polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne).

Moduł pedagogiczny

Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki.

Moduł prawny

Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka.

Moduł medyczny

Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru nauk medycznych.

Moduł z polityki społecznej

Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej.

Tutoring został wprowadzony do programu studiów na zasadach określanych przez program „Mistrzowie dydaktyki” w ramach umowy APS z MNiSW.

Literatura:

Dobierana indywidualnie przez Prowadzących, w celu możliwie pełnego zaspokojenia potrzeb poznawczych studenta, wzbogacenia jego zainteresowań w ramach wybranego modułu.

Uwagi:

Ocenie podlega stopień zaangażowania się studenta w samorozwój w ramach wybranego modułu, obecność na spotkaniach indywidualnych i grupowych, wykonywanie zleconych prac w ramach przedmiotu "Projekt pedagogiczny"

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)