Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Miksmedia (warsztaty tutoringowe)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: EP-2F-MIK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Miksmedia (warsztaty tutoringowe)
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Wybrane sposoby integracji w działaniach edukacyjno-artystycznych (trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej, łączenie mediów analogowych i cyfrowych, odrębnych pól działania: rejestracji, przetworzenia, obserwacji, wyobraźni i emocji). Konstruowanie procesu twórczego z zastosowaniem pytań badawczych i weryfikacją założeń. Efekt finalny procesu twórczego jako jeden z jego elementów. Interdyscyplinarny warsztat twórczy. Zastosowanie wybranych, adekwatnych do celów - metod i technik. Realizacja zadań przedmiotowych w metodzie tutoringu akademickiego (realizacja zindywidualizowanej ścieżki dochodzenia do określonego przez studenta celu, konsultowanie procesu i współtowarzyszenie, stawianie pytań, peer feedback, esej naukowy).

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o sztuce mediów i sztukach wizualnych, także w odniesieniu do historii sztuki oraz miejsca edukacji wizualnej w systemie nauk.

Student ma pogłębioną wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji w sztuce w ramach przedmiotu.

Student zna tendencje rozwojowe w sztukach wizualnych oraz widzi zależności pomiędzy różnorodnymi dyscyplinami.

Student zna narzędzia używane w tutoringu i wie, jak się nimi posługiwać.

Student wie, jak tworzyć prace o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej.

Student zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, które umożliwiają swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej.

Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę obejmującą teorię i metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej, pedagogiki i psychologii i potrafi ją odnieść do działań praktycznych.

Umiejętności

Student potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik, a także relacji do innych dzieł, zna zasady tworzenia eseju naukowego.

Student umie realizować własne koncepcje w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, w tym podejmować samodzielne decyzje w odniesieniu do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię.

Student prawidłowo wykorzystuje poznane narzędzia, techniki i technologie.

Student potrafi planować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i etycznym.

Student sprawnie korzysta z umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej i potrafi przenieść je na działalność artystyczną, edukacyjną, wychowawczą.

Kompetencje społeczne

Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.

Student jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej.

Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki oraz oceny artystycznej.

Student rozumie, z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel.

Student potrafi sprawnie pracować indywidualnie i w grupie.

Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie.

Student posiada świadomość swoich umiejętności i wiedzy, potrafi też inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.

Student jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka i współczesnego świata, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Masłoń
Prowadzący grup: Monika Pudło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Świercz-Wojteczek
Prowadzący grup: Monika Pudło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)