Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zapisy na specjalność: psychologia wspierania rozwoju i kształcenia, st. jedn.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 5E-WIK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zapisy na specjalność: psychologia wspierania rozwoju i kształcenia, st. jedn.
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Zapisy na specjalność dla II r. DM-PY, studia jednolite magisterskie
Zapisy na specjalność dla II r. DM-PY, studia jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Psychologia Wspierania Rozwoju i Kształcenia

Celem tej specjalności jest kształtowanie umiejętności wspierania rozwoju i edukacji, doskonalenia umiejętności osobistych i zawodowych oraz wzmacnianie psychologicznych kompetencji niezbędnych do pracy z jednostką i grupą w różnych środowiskach społecznych – ze szczególnym uwzględnieniem rodziny i szkoły. Specjalność przygotowuje do pracy z dzieckiem (także najmłodszym), młodzieżą i człowiekiem dorosłym (również w okresie senioralnym). Absolwent tej specjalności będzie znał metody diagnozowania możliwości i potrzeb rozwojowych, metody i techniki pracy psychologicznej z osobami, które chcą wykorzystać swoje szanse rozwojowe w życiu osobistym i zawodowym. Będzie też znał zasady planowania i prowadzenia konsultacji, poradnictwa, doradztwa i szkoleń oraz sposoby ewaluacji podejmowanych oddziaływań psychoedukacyjnych i wspierających. Specjalność przygotowuje zarówno do pracy badawczej, jak i do bezpośredniej pracy z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi. Absolwent tej specjalności może więc pracować w poradniach rodzinnych, poradniach psychologicznych, domach dziecka, świetlicach socjoterapeutycznych, przedszkolach i szkołach. Zatrudnienie może znaleźć również w instytucjach doradztwa zawodowego, będzie również mógł prowadzić działalność coachingową. Specjalność kładzie nacisk także na budowanie kompetencji wielokulturowych, tak ważnych we współczesnym świecie.

Metody i kryteria oceniania:

Kwalifikacja na specjalność:

Student wybiera specjalności w systemie USOS, wskazując: najbardziej preferowaną (wybór 1), mniej preferowaną (wybór 2) oraz najmniej preferowaną (wybór 3). Liczba miejsc na specjalności jest ograniczona i wynosi n. Na podstawie deklaracji złożonych w USOS w terminie określonym w szczegółowej organizacji roku akademickiego, tworzona jest lista osób zainteresowanych realizacją specjalności. W przypadku, gdy liczba kandydatów przekracza liczbę dostępnych miejsc, tworzony jest ranking oparty na średniej arytmetycznej ocen z pierwszych trzech semestrów studiów.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)