Zajęcia ogólnorozwojowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 52-0F-ZOG1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia ogólnorozwojowe |
Jednostka: | Studium Wychowania Fizycznego i Sportu |
Grupy: |
Obowiązkowe zajęcia WF (1 do wyboru) dla I r. w sem zim., (stac. I stopnia i jednolite magisterskie) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
1. Podstawowe wiadomości o budowie i funkcjach ciała człowieka. 2.Zasady przeprowadzania rozgrzewki 3.Ćwiczenia poprawiające kondycję( szybkość, siłę, wytrzymałość), 4.Ćwiczenia poprawiające koordynację (szybkość reakcji, orientację, równowagę), 5.Ćwiczenia kształtujące i korygujące postawę ciała. 6. Zapoznanie z nowoczesnymi formami ruchu – fitness 7.Wzmacnianie wszystkich grup mięśniowych; 8. Kształtowanie cech motorycznych – siła, wytrzymałość, szybkość, skoczność, zwinność, gibkość 9. Kształtowanie umiejętności rekreacyjno-sportowych, gra na poziomie podstawowym, rekreacyjnym w piłkę siatkowa, koszykówkę, badmintona, tenis stołowy, 10. Ćwiczenia muzyczno-ruchowe – podstawowe kroki aerobiku, 11.Ćwiczenia siłowe, 12.Metody relaksacyjne, ćwiczenia oddechowe i rozluźniające (elementy masażu i automasażu). 13.Samodzielne opracowanie konspektu z wybranej formy aktywności ruchowej i praktyczne przeprowadzenie w trakcie zajęć |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna i rozumie wpływ wysiłku fizycznego na organizm i jego aspekt zdrowotny Potrafi korzystać z testów i sprawdzianów oceniających sprawność fizyczną Umiejętności Potrafi włączyć się w prozdrowotny styl życia, ma umiejętność wyboru aktywności na całe życie Potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe elementy techniczno-taktyczne dyscyplin oraz zastosować przepisy w niej obowiązujące Potrafi współdziałać w grupie Kompetencje społeczne Ma świadomość i zrozumienie ważności aktywności fizycznej Wykazuje gotowość do promowania społecznego i kulturowego znaczenia sportu Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 48 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Aleksandrowska, Jolanta Parzęcka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WF
CZ WF
PT |
Typ zajęć: |
Wychowanie fizyczne, 30 godzin, 32 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Jaworski | |
Prowadzący grup: | Michał Knittel, Jolanta Parzęcka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wychowanie fizyczne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WF
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wychowanie fizyczne, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Jaworski | |
Prowadzący grup: | Jolanta Parzęcka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wychowanie fizyczne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WF
WT ŚR WF
CZ WF
PT |
Typ zajęć: |
Wychowanie fizyczne, 30 godzin, 85 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Jaworski | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Aleksandrowska, Michał Knittel, Jolanta Parzęcka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wychowanie fizyczne - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Frekwencja na zajęciach Aktywność na zajęciach Samodzielne opracowanie konspektu z wybranej formy aktywności ruchowej i praktyczne przeprowadzenie w trakcie zajęć |
|
Pełny opis: |
1. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa 2. Zasady przeprowadzania rozgrzewki 3. Ćwiczenia poprawiające kondycję (szybkość, siłę, wytrzymałość) 4. Ćwiczenia poprawiające koordynację (szybkość reakcji, orientację, równowagę) 5. Ćwiczenia korygujące postawę ciała 6. Ćwiczenia wzmacniające poszczególne grupy mięśniowe 7. Trening obwodowy 8. Piłka siatkowa 9. Koszykówka 10. Tenis stołowy 11. Gry rekreacyjne - badminton, ringo 12. Metody relaksacyjne, ćwiczenia oddechowe i rozluźniające (elementy masażu i automasażu) 13. Gry i zabawy ruchowe |
|
Literatura: |
1. Pilicz S. i inni 2002 Punktacja sprawności fizycznej młodzieży polskiej wg Międzynarodowego Testu Sprawności fizycznej. 2. Eurofit – Europejski Test Sprawności Fizycznej 1991 AWF Kraków 3. Ulatowski T. 1979 Teoria i metodyka sportu Warszawa 4. Kulmatycki S. 1993 Stress- joga –relaksacja Podręcznik ćwiczeń wyd. Bagsiński i synowie Wrocław 5. Kutzner – Kozińska A. 1986 Korekcja wad postawy WSZiP Warszawa 6.Mazurek 1963„Gimnastyka podstawowa”Warszawa 7. Górski J. (2001) Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. PZWL, Warszawa. |
|
Uwagi: |
Metody pracy: Opis, pokaz, pogadanka, dyskusja. Metoda zajęć praktycznych - wykonywanie zadań ruchowych Sumaryczna liczba punktów ECTS - brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.