Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 52-0F-WF2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - 2
Jednostka: Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Grupy: Obowiązkowe dla 2 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) stacj. I st.
Obowiązkowe dla 2 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 2 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. FT, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. SC, (3-l) stacj. I st.
Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zainteresowanie studentów kulturą fizyczną i aktywnością sportową. Wdrożenie do systematycznej aktywności fizycznej oraz kształtowanie stałej potrzeby ruchu w dorosłym życiu. Zapoznanie z różnymi formami aktywności fizycznej, tj.: sportem, rekreacją, turystyką, rehabilitacją. Nauczanie i doskonalenie podstawowych elementów technicznych i taktycznych z poszczególnych dyscyplin sportowych. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego studentów. Promowanie zdrowego stylu życia; kontrola i ocena poziomu sprawności fizycznej studentów na podstawie przeprowadzonych testów i sprawdzianów.

Literatura:

1. Górski J. (2001) Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. PZWL, Warszawa.

2.Kaźmierczak A.,Maszorek- Szymanek A., Dębowska E. (2008). Kultura fizyczna i zdrowotna współczesnego człowieka. Łódź.

3.Mogiła - Lisowska J. ( 2010 ). Rekreacyjna aktywność ruchowa dorosłych Polaków - uwarunkowania i styl uczestnictwa. AWF Warszawa.

4. Stefaniak T. 2006 Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych, Wrocław

5. Celejowa I. (2014) Żywienie w sporcie. PZWL, Warszawa.

6. Woynarowska B. (2017) Edukacja zdrowotna. PWN, Warszawa.

7.Bednarek-Brzózka P. Brzózka T. (2011) Fitness dla kobiet. Wrocław.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/ka ma wiedzę w zakresie kultury fizycznej.

Zna podstawową terminologię używaną w zakresie prowadzonej dyscypliny sportowej.

Zna i rozumie wpływ wysiłku fizycznego na organizm i jego aspekt zdrowotny.

Zna swoje predyspozycje i ograniczenia psychofizyczne.

Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy oraz związaną z tym odpowiedzialność.

Umiejętności

Student/ka potrafi włączyć się w prozdrowotny styl życia, ma umiejętność wyboru aktywności na całe życie.

Potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe ćwiczenia oraz zastosować je w opracowywaniu własnego programu treningowego.

Potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe elementy techniczno-taktyczne danej dyscypliny oraz zastosować przepisy w niej obowiązujące.

Ma umiejętność korzystania z testów i sprawdzianów oceniających sprawność fizyczną.

Potrafi wykorzystać wiedzę o strukturze sportu rekreacyjnego w Polsce.

Kompetencje społeczne

Student/ka ma świadomość i zrozumienie ważności aktywności fizycznej.

Wykazuje gotowość do promowania społecznego i kulturowego znaczenia sportu.

Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej.

Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w celu wykorzystania do potrzeb własnych i najbliższego otoczenia.

Metody i kryteria oceniania:

- zajęcia odbywają się na platformie Teams

- konsultacje indywidualne za pośrednictwem platformy Teams i poczty elektronicznej w domenie APS w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych

( zgodnie z planem dostępnym w USOS ).

Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie:

- samodzielne opracowanie wybranych tematów w formie wypowiedzi ustnej

- przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wychowanie fizyczne, 30 godzin, 600 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Jaworski
Prowadzący grup: Małgorzata Aleksandrowska, Ilona Jaworska, Paweł Jaworski, Michał Knittel, Elżbieta Kuśmierz, Jolanta Parzęcka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wychowanie fizyczne - Zaliczenie
Skrócony opis:

Przedmiot realizowany na podstawie programów autorskich pracowników SWFiS w oparciu o wytyczne wynikające z celów wychowania fizycznego oraz ramowego programu wychowania fizycznego Studium. Studenci zapisują się poprzez rejestrację żetonową na zajęcia z wychowania fizycznego. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu na platformie Teams.

Weryfikacja wykonywanych zadań podczas zajęć na platformie Teams i na platformie e-learningowej

- konsultacje indywidualne za pośrednictwem platformy Teams i poczty elektronicznej w domenie APS w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych (zgodnie z planem podanym w USOS).

Pełny opis:

Cele zajęć:

Przygotowanie do aktywności fizycznej przez całe życie oraz ochrona i doskonalenie zdrowia własnego i innych.

1.Kształtowanie świadomej postawy wobec kultury fizycznej i stworzenie wizerunku aktywności ruchowej jako elementu życia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu na różnych etapach życia.

2.Podnoszenie sprawności fizycznej i wydolności organizmu oraz doskonalenie określonych nawyków ruchowych, poprawa postawy ciała i przyzwyczajenie do systematycznych ćwiczeń.

3. Dostosowanie form ruchu do możliwości psychofizycznych i zainteresowań studentów.

Tematyka w semestrze letnim:

1. Edukacja do zwiększenia aktywności fizycznej.

2. Ćwiczenia kształtujące poszczególne grupy mięśniowe.

3. Ćwiczenia wzmacniające i rozciągające z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.

4. Trening cardio w domu i na świeżym powietrzu - piesze wędrówki, bieganie, rower, rolki.

5.Zdrowotne uwarunkowania aktywności fizycznej.

6. Platforma e-learningowa z zakresy kultury fizycznej.

Literatura:

1. Górski J. (2001) Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. PZWL, Warszawa.

2.Kaźmierczak A.,Maszorek- Szymanek A., Dębowska E. (2008). Kultura fizyczna i zdrowotna współczesnego człowieka. Łódź.

3.Mogiła - Lisowska J. ( 2010 ). Rekreacyjna aktywność ruchowa dorosłych Polaków - uwarunkowania i styl uczestnictwa. AWF Warszawa.

4. Stefaniak T. 2006 Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych, Wrocław

5. Celejowa I. (2014) Żywienie w sporcie. PZWL, Warszawa.

6. Woynarowska B. (2017) Edukacja zdrowotna. PWN, Warszawa.

7.Bednarek-Brzózka P. Brzózka T. (2011) Fitness dla kobiet. Wrocław.

Uwagi:

WF dla I: DMPC, DMPY, DZEP, DZSC, DZPE, DZPS

Linki do Teams w poszczególnych grupach.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wychowanie fizyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)