Wychowanie fizyczne - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 52-0F-WF2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - 2 |
Jednostka: | Studium Wychowania Fizycznego i Sportu |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla 2 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 2 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 2 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. SC, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zainteresowanie studentów kulturą fizyczną i aktywnością sportową. Wdrożenie do systematycznej aktywności fizycznej oraz kształtowanie stałej potrzeby ruchu w dorosłym życiu. Zapoznanie z różnymi formami aktywności fizycznej, tj.: sportem, rekreacją, turystyką, rehabilitacją. Nauczanie i doskonalenie podstawowych elementów technicznych i taktycznych z poszczególnych dyscyplin sportowych. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego studentów. Promowanie zdrowego stylu życia; kontrola i ocena poziomu sprawności fizycznej studentów na podstawie przeprowadzonych testów i sprawdzianów. |
Literatura: |
1. Górski J. (2001) Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. PZWL, Warszawa. 2.Kaźmierczak A.,Maszorek- Szymanek A., Dębowska E. (2008). Kultura fizyczna i zdrowotna współczesnego człowieka. Łódź. 3.Mogiła - Lisowska J. ( 2010 ). Rekreacyjna aktywność ruchowa dorosłych Polaków - uwarunkowania i styl uczestnictwa. AWF Warszawa. 4. Stefaniak T. 2006 Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych, Wrocław 5. Celejowa I. (2014) Żywienie w sporcie. PZWL, Warszawa. 6. Woynarowska B. (2017) Edukacja zdrowotna. PWN, Warszawa. 7.Bednarek-Brzózka P. Brzózka T. (2011) Fitness dla kobiet. Wrocław. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka ma wiedzę w zakresie kultury fizycznej. Zna podstawową terminologię używaną w zakresie prowadzonej dyscypliny sportowej. Zna i rozumie wpływ wysiłku fizycznego na organizm i jego aspekt zdrowotny. Zna swoje predyspozycje i ograniczenia psychofizyczne. Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy oraz związaną z tym odpowiedzialność. Umiejętności Student/ka potrafi włączyć się w prozdrowotny styl życia, ma umiejętność wyboru aktywności na całe życie. Potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe ćwiczenia oraz zastosować je w opracowywaniu własnego programu treningowego. Potrafi wykonać i wykorzystać w praktyce podstawowe elementy techniczno-taktyczne danej dyscypliny oraz zastosować przepisy w niej obowiązujące. Ma umiejętność korzystania z testów i sprawdzianów oceniających sprawność fizyczną. Potrafi wykorzystać wiedzę o strukturze sportu rekreacyjnego w Polsce. Kompetencje społeczne Student/ka ma świadomość i zrozumienie ważności aktywności fizycznej. Wykazuje gotowość do promowania społecznego i kulturowego znaczenia sportu. Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej. Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w celu wykorzystania do potrzeb własnych i najbliższego otoczenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
- zajęcia odbywają się na platformie Teams - konsultacje indywidualne za pośrednictwem platformy Teams i poczty elektronicznej w domenie APS w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych ( zgodnie z planem dostępnym w USOS ). Osiągnięcie zakładanych efektów nauczania weryfikowane będzie na podstawie: - samodzielne opracowanie wybranych tematów w formie wypowiedzi ustnej - przygotowanie własnych scenariuszy bądź konspektów zajęć wychowania fizycznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
WT WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
ŚR WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
CZ WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
WF
PT WF
WF
WF
WF
|
Typ zajęć: |
Wychowanie fizyczne, 30 godzin, 600 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Jaworski | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Aleksandrowska, Ilona Jaworska, Paweł Jaworski, Michał Knittel, Elżbieta Kuśmierz, Jolanta Parzęcka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wychowanie fizyczne - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot realizowany na podstawie programów autorskich pracowników SWFiS w oparciu o wytyczne wynikające z celów wychowania fizycznego oraz ramowego programu wychowania fizycznego Studium. Studenci zapisują się poprzez rejestrację żetonową na zajęcia z wychowania fizycznego. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu na platformie Teams. Weryfikacja wykonywanych zadań podczas zajęć na platformie Teams i na platformie e-learningowej - konsultacje indywidualne za pośrednictwem platformy Teams i poczty elektronicznej w domenie APS w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych (zgodnie z planem podanym w USOS). |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć: Przygotowanie do aktywności fizycznej przez całe życie oraz ochrona i doskonalenie zdrowia własnego i innych. 1.Kształtowanie świadomej postawy wobec kultury fizycznej i stworzenie wizerunku aktywności ruchowej jako elementu życia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu na różnych etapach życia. 2.Podnoszenie sprawności fizycznej i wydolności organizmu oraz doskonalenie określonych nawyków ruchowych, poprawa postawy ciała i przyzwyczajenie do systematycznych ćwiczeń. 3. Dostosowanie form ruchu do możliwości psychofizycznych i zainteresowań studentów. Tematyka w semestrze letnim: 1. Edukacja do zwiększenia aktywności fizycznej. 2. Ćwiczenia kształtujące poszczególne grupy mięśniowe. 3. Ćwiczenia wzmacniające i rozciągające z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. 4. Trening cardio w domu i na świeżym powietrzu - piesze wędrówki, bieganie, rower, rolki. 5.Zdrowotne uwarunkowania aktywności fizycznej. 6. Platforma e-learningowa z zakresy kultury fizycznej. |
|
Literatura: |
1. Górski J. (2001) Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. PZWL, Warszawa. 2.Kaźmierczak A.,Maszorek- Szymanek A., Dębowska E. (2008). Kultura fizyczna i zdrowotna współczesnego człowieka. Łódź. 3.Mogiła - Lisowska J. ( 2010 ). Rekreacyjna aktywność ruchowa dorosłych Polaków - uwarunkowania i styl uczestnictwa. AWF Warszawa. 4. Stefaniak T. 2006 Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych, Wrocław 5. Celejowa I. (2014) Żywienie w sporcie. PZWL, Warszawa. 6. Woynarowska B. (2017) Edukacja zdrowotna. PWN, Warszawa. 7.Bednarek-Brzózka P. Brzózka T. (2011) Fitness dla kobiet. Wrocław. |
|
Uwagi: |
WF dla I: DMPC, DMPY, DZEP, DZSC, DZPE, DZPS Linki do Teams w poszczególnych grupach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wychowanie fizyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.