Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 51-ANG1-B2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski I – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy |
Jednostka: | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.aps.edu.pl/studenci/lektoraty.aspx |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia : - Testy cząstkowe - Testy zaliczeniowe - Odpowiedzi ustne - Ćwiczenia na platformie internetowej - Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, pisemne prace domowe, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć). - Egzamin końcowy ustny i pisemny |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-8 podręcznika podstawowego (English File, Upper Intermediate, OUP). Student doskonali wszystkie umiejętności językowe przy wykorzystaniu szerokiej gamy środków dydaktycznych. W zakresie słownictwa trakcie kursu szczególny nacisk kładziony będzie na tematykę związaną z pracą i jej poszukiwaniem, chorobami i wiekiem starszym, modą, podróżami, pogodą i ochroną środowiska, muzyką, mediami oraz słownictwem związanym z pedagogiką, psychologią naukami społecznymi. Doskonalone będą wypowiedzi pisemne i ustne związane w ww tematyką oraz tematyką poruszaną na zajęciach. W trakcie zajęć omawiane będą dłuższe artykuły z prasy fachowej wraz z towarzyszącymi im różnorodnymi ćwiczeniami mającymi na celu doskonalenie umiejętności językowych w zakresie rozumienia tekstów. Rozwijanie struktur gramatycznych związanych z czasami gramatycznymi, formowaniem pytań pośrednich i bezpośrednich, stopniowaniem i modyfikowaniem przymiotników, stroną bierną, czasownikami modalnymi , formą czasownika, oraz zdaniami warunkowymi. |
Literatura: |
Podręcznik obowiązkowy: English File (OUP) oraz Materiały własne wykładowcy do wyboru m.im z: Internet Grammarway – wyd. Express Publishing English Vocabulary In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Grammar In Use by Murphy, wyd. Cambridge English Matters British Journal of Special Education British Journal of Clinical Psychology American Journal of Mental Retardation Psychologies |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student kierunku: PEDAGOGIKA - profil akademicki WIEDZA PE1_W01 - ma znajomość podstawowych struktur gramatycznych oraz form językowych. PE1_W08 - zna podstawową terminologię i zasady tworzenia pisania spójne i logicznego tekstu, prostego eseju, CV, listu motywacyjnego, listu formalnego i nieformalnego. - posiada podstawową wiedzę o kulturze krajów z danego obszaru językowego, którą zdobył na zajęciach. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U16 - potrafi zrozumieć główne myśli w złożonych wypowiedziach np. prezentację, wykład, program TV lub radiowy, o ile prezenter posługuje się językiem standardowym, mówi składnie i wyraźnie. Dokonuje syntezy wypowiedzi usłyszanej, porządkuje fakty oraz wykazuje wrażliwość na kontekst wypowiedzi pod względem stosowanego słownictwa i wyrażeń. - czyta ze zrozumieniem fragmenty współczesnych utworów literackich, opracowań naukowych ze swojej dziedziny pisanych prostym językiem, artykułów prasowych. - wyszukuje odpowiednie informacje z danej dziedziny w zasobach internetowych. Posługuje się i korzysta ze słownika monolingwalnego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział. - jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym. - ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz braków i rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i pracy nad językiem. - potrafi pracować w grupie, korzystając z informacji zdobytych na zajęciach. - jest świadomy własnego sposobu uczenia się i efektywnie go wykorzystuje. PE1_K09 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności PEDAGOGIKA - profil praktyczny UMIEJĘTNOŚCI PEP1_U07 - potrafi rozwijać swoje kompetencje w zakresie języka obcego, korzystając z różnch źródeł doskonalić podstawowe zdoolności językowe (mówienia, rozumienia ze słuchu, pisania i czytania). PEP1_U11 - potrafi porozumiewać się w języku obcym w sposób spójny. - potrafi korzystać z różnych źródeł i kanałów komunikacyjnych i prowadzić wymianę wiedzy z obszaru studiowanego kierunku i specjalności w języku obcym. PEP1_U20 - ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami okre-ślonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE PEP1_K03 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- PEDAGOGIKA SPECJALNA: Wiedza PC1_KK_W10 Posiada podstawową wiedzę o kulturze krajów z danego obszaru językowego, którą zdobył na zajęciach PC1_KK_W08 Ma znajomość podstawowych struktur gramatycznych oraz form językowych PC1_KK_W08 Zna podstawową terminologię i zasady tworzenia pisania spójne i logicznego tekstu, prostego eseju, CV, listu motywacyjnego, listu formalnego i nieformalnego Umiejętności PC1_KK_U10 Potrafi zrozumieć główne myśli w złożonych wypowiedziach np. prezentację, wykład, program TV lub radiowy, o ile prezenter posługuje się językiem standardowym, mówi składnie i wyraźnie PC1_KK_U10 Dokonuje syntezy wypowiedzi usłyszanej, porządkuje fakty oraz wykazuje wrażliwość na kontekst wypowiedzi pod względem stosowanego słownictwa i wyrażeń PC1_KK_U10 Czyta ze zrozumieniem fragmenty współczesnych utworów literackich, opracowań naukowych ze swojej dziedziny pisanych prostym językiem, artykułów prasowych PC1_KK_U10 Wyszukuje odpowiednie informacje z danej dziedziny w zasobach internetowych PC1_KK_U10 Posługuje się i korzysta ze słownika monolingwalnego Kompetencje społeczne PC1_KK_K01 Odpowiednio przygotowuje się do zajęć, bierze w nich czynny udział PC1_KK_K01 Jest świadomy wagi przedmiotu oraz istoty posługiwania się językiem obcym |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Grabińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Grabińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Grabińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.