Assertiveness Training – Not Only Saying "No"
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-FF-NOS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0310) Nauki społeczne i psychologiczne
|
Nazwa przedmiotu: | Assertiveness Training – Not Only Saying "No" |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Fakultatywne dla V r. (PY) psychologia, stacjonarne jednolite studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Assertiveness is not only saying „no”. It’s a way of life and communication with others. The aim of the workshop is to develop a non-aggressive / non-submissive attitude, which allows to deal with real life situations more effectively, while respecting own and others’ rights. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej oraz wzbogacenie fachowego słownictwa w wybranych obszarach. Students will work in groups and pairs replaying situations from their own life and discussing what would be an appropriate assertive behaviour in given circumstances. Together we will discuss what it means to be assertive and what kind of rights everybody has. The students will have a chance to train skills like: saying no, receiving and giving constructive feedback, expressing different opinions. They will have a chance to exercise different kinds of assertive behaviour in practical work and life situations. Learning outcomes: − Basic knowledge of practical background concerning assertiveness − Knowledge of the assertive tools and methods − Skill to reject assertively − Skill to give and receive assertive feedback − Skill to express anger assertively − Skill to express different opinions − Assertive inner monologue Teaching methods: − Case studies − Role-playing − Group work − Discussions − Individual work – exercises |
Literatura: |
Alberti, R., & Emmons, M. (2017). Your perfect right: Assertiveness and equality in your life and relationships. New harbinger publications. |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ Wiedza 1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia. 2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia. 3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska. Umiejętności 1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia. 2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę obcojęzyczną odnośnie poruszanego tematu. 3. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią z zakresu psychologii. 4. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób. Kompetencje społeczne 1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań. 2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce, wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Assessment methods and criteria: attendance, experiential essay. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Karolina Ziembowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Szanowni Państwo, utworzyłam dla zajęć zespół w programie Microsoft Teams (https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a110f6be1550040109f84a8b6ec3627d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=3a9f37f4-f2f9-464d-b3f0-93a735e1fc8d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86) oraz klasę w w ClassNotebook (https://apsedupl.sharepoint.com/sites/Assertivenesstraining-notonlysayingno/SiteAssets/Assertiveness%20training%20-%20not%20only%20saying%20no%20%E2%80%94%20notes), gdzie należy złożyć wszystkie ostatnio zadane zadania. Do Teams wchodzimy przez pocztę APS, tam, gdzie znajdują się wszystkie aplikacje Microsoft. Do wszystkich jest zdalny dostęp, nie trzeba mieć programu na desktopie komputera. Teams jest również dostępny jako appka na telefon. !!!! Logujemy się tam za pomocą adresu @aps.edu.pl.!!!!! Proszę też o informacje na temat wszystkich problemów na adres kziembowicz@aps.edu.pl Karolina Ziembowicz |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Students will work in groups and pairs replaying situations from their own life and discussing what would be an appropriate assertive behaviour in given circumstances. Together we will discuss what it means to be assertive and what kind of rights everybody has. The students will have a chance to train skills like: saying no, receiving and giving constructive feedback, expressing different opinions. They will have a chance to exercise different kinds of assertive behaviour in practical work and life situations. Learning outcomes: − Basic knowledge of practical background concerning assertiveness − Knowledge of the assertive tools and methods − Skill to reject assertively − Skill to give and receive assertive feedback − Skill to express anger assertively − Skill to express different opinions − Assertive inner monologue Teaching methods: − Case studies − Role-playing − Group work − Discussions − Individual work – exercises |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Alberti, R., & Emmons, M. (2017). Your perfect right: Assertiveness and equality in your life and relationships. New harbinger publications. |
|
Uwagi: |
Drodzy Studenci, Jestem po spotkaniu Zakładu Psychologii Społecznej i mam informację od władz Instytutu o sposobie zaliczania zajęć. Ze strony Studenta wymagane jest zalogowanie się na zajęcia i wykonywanie zadań zadanych przez wykładowców. Na naszych zajęciach wciąż są osoby, które nie wykonują prac, a być może nawet nie zalogowały się w systemie. Osobom tym grozi niezaliczenie zajęć. Ja wykorzystałam już wszystkie dostępne kanały komunikacji, aby zawiadomić Was o zajęciach. Bardzo proszę, aby Starosta grupy (lub inna osoba mająca namiary na grupę) skontaktował się ze wszystkimi osobami, poinformował ich o możliwości niezaliczenia zajęć i pomógł im wprowadzić się w tryb online’owy zajęć. Z góry dziękuję, Karolina Ziembowicz Zespół do pracy w grupie w Teams pod linkiem: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a110f6be1550040109f84a8b6ec3627d0%40thread.tacv2/conversations?groupId=3a9f37f4-f2f9-464d-b3f0-93a735e1fc8d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86) oraz klasę w w ClassNotebook (https://apsedupl.sharepoint.com/sites/Assertivenesstraining-notonlysayingno/SiteAssets/Assertiveness%20training%20-%20not%20only%20saying%20no%20%E2%80%94%20notes |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Karolina Ziembowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Karolina Ziembowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Karolina Ziembowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Karolina Ziembowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Assertiveness is not only saying „no”. It’s a way of life and communication with others. The aim of the workshop is to develop a non-aggressive / non-submissive attitude, which allows to deal with real life situations more effectively, while respecting own and others’ rights. |
|
Pełny opis: |
Students will work in groups and pairs replaying situations from their own life and discussing what would be an appropriate assertive behaviour in given circumstances. Together we will discuss what it means to be assertive and what kind of rights everybody has. The students will have a chance to train skills like: saying no, receiving and giving constructive feedback, expressing different opinions. They will have a chance to exercise different kinds of assertive behaviour in practical work and life situations. Learning outcomes: − Basic knowledge of practical background concerning assertiveness − Knowledge of the assertive tools and methods − Skill to reject assertively − Skill to give and receive assertive feedback − Skill to express anger assertively − Skill to express different opinions − Assertive inner monologue Teaching methods: − Case studies − Role-playing − Group work − Discussions − Individual work – exercises |
|
Literatura: |
Alberti, R., & Emmons, M. (2017). Your perfect right: Assertiveness and equality in your life and relationships. New harbinger publications. |
|
Uwagi: |
Assessment methods and criteria: attendance, experiential essay. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Karolina Ziembowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.