Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształtowanie i rozwijanie inteligencji emocjonalnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-FF-KIR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kształtowanie i rozwijanie inteligencji emocjonalnej
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Jankowska
Prowadzący grup: Maria Jankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposoby pomiaru efektów uczenia się/kształcenia:

przygotowanie prezentacji na wybrany temat

ćwiczenia w małych grupach

wykonanie zadań dotyczącej samooceny, samoregulacji, asertywności, empatii, komunikacji interpersonalnej

Pełny opis:

1. Przedstawienie koncepcji inteligencji emocjonalnej

2. Rola emocji w funkcjonowaniu człowieka

3. Poznanie metod pomiaru inteligencji emocjonalnej ((Kwestionariusz INTE, POPULARNY KWESTIONARIUSZ INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ).

4. Inteligencja emocjonalna jako kompetencja osobista:

- samoświadomość, czyli emocjonalna, samoświadomość swoich mocnych stron orz kształtowanie poczucia własnej wartości)

- samoregulacja - umiejętność wyrażania emocji, ustalania i kierowania się systemem własnej hierarchii wartości

motywacja - umiejętność motywowania się i odpowiedniego reagowania na sytuacje trudne i stresujące

5. Inteligencja emocjonalna jako kompetencja społeczna:

- ćwiczenie empatii w rożnych sytuacjach społecznych

- Ćwiczenie umiejętności społecznych (wyrażania emocji, właściwego komunikowania się

-postawy asertywnej.

6. Znaczenie i świadomość potrzeby kształtowania u siebie oraz u dzieci i młodzieży inteligencji emocjonalnej

Zdalne nauczenie - zajęcia cykliczne we wtorki 8 - 9,35

studenci otrzymują na pocztę mailową informację, zadania i zagadnienia do opracowania

Informacje szczegółowe są zawarte w zajęciach dla grupy 1 - studenci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Branden N. (2016). 6 filarów poczucia własnej wartości. Łódź: Wydawnictwo Feeria

Goleman, D. (2007). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.

Goleman, D. (2007). Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań: Media Rodzina

Knopp, K. A., (2005). Rola inteligencji emocjonalnej w życiu człowieka. Studia Psychologica, nr 6, s. 221-236.

Literatura uzupełniająca

Gardner, H. (2001). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań: Media Rodzina.

Salovey, P., Mayer, J. D. (1999). Czym jest inteligencja emocjonalna? W: Salovey P., Sluyter, D., J., (red.), Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. (rozdz. 1, s. 23-69). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.

Śmieja, M., Orzechowski, J. (2008) (red. naukowa). Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Taracha, M. (2010). Inteligencja emocjonalna a wykorzystanie potencjału intelektualnego. Lublin: Wydawnictwo Marii Curie-Skłodowskiej.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

Wykład, pokaz multimedialny, zadania do wykonania, ćwiczenia w grupach.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe (ćwiczenia) - 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20h

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji wykładów w Power Point z komentarzem, materiałów elektronicznych oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidulane za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach dyżurów oraz dodatkowe konsultacje....”

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)