Do czego emocje przydają się socjologowi?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-FF-DSE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Do czego emocje przydają się socjologowi? |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
Treści programowe: 1. Socjologia emocji jako subdyscyplina socjologiczna. 2. Czym są emocje? Definicje i klasyfikacje. 3. Emocje uniwersalne czy determinowane przez kulturę? Powstawanie emocji. 4. Emocje w twórczości klasyków socjologii. 5. Wybrane współczesne teorie socjologiczne dotyczące emocji: organicyzm, interakcjonizm, ewolucjonizm. 6. Sposoby badań emocji. 7. Praca emocjonalna. Badania różnych zawodów. 8. Słownik emocjionalny. 9. Emocje w polityce. 10. Emocje w badaniach religijności. 11. Emocje w strefie życia codziennego: miłość, motywacja, lęk, żal, gniew, żal, zadowolenie, duma. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: EK_1. Student potrafi definiować i sprawnie posługiwać się kluczowymi pojęciami dla omawianego/ opracowywanego zagadnienia dotyczącego socjologii emocji EK_2. Student zna główne teorie/ koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia dotyczącego socjologii emocji EK_3. Student ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska związanego z emocjami w życiu społecznym. Umiejętności: EK_4. Student potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia związanego z emocjami. Powinien rozumieć różnorodność czynników kształtujących zachowanie człowieka. EK_5. Student jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę odnośnie poruszanego tematu dotyczącego emocji. Kompetencje społeczne: EK_6. Student postrzega emocje jako komponent życia społecnzego, w tym rodzinnego. EK_7. Student ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie zasadami etycznymi. EK_8. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (emocjonalnego), umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Renata Siemieńska-Żochowska | |
Prowadzący grup: | Marcin Grudzień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.