Socjologia mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-4S-SME |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia mediów |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Warsztat socjologicznej pracy z mediami, z elementami internetoznawstwa |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna elementarną terminologię z zakresu socjologii mediów. Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie socjologii mediów. Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w socjologii mediów. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie socjologii. Ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym Umiejętności Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska związane z mediami. Potrafi analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk związanych z mediami. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk medialnych. Posiada umiejętność przygotowania spełniających uznane standardy prac pisemnych w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Posiada umiejętność przygotowania spełniających uznane standardy wystąpień ustnych w języku polskim, w zakresie socjologii, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł Kompetencje społeczne Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny. Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Toczyski | |
Prowadzący grup: | Piotr Toczyski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student przedstawia portfolio własnych prac wykonywanych w toku zajęć oraz, do wyboru przez studenta, przeprowadzany jest egzamin ustny bądź pisemny w formie eseju. |
|
Pełny opis: |
Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu dostosowane do wyjściowego poziomu uczestników ćwiczenie w zastosowaniu teorii i koncepcji socjologii mediów. Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu dostosowane do wyjściowego poziomu uczestników zrozumienie wszelkich procesów społecznych związanych z mediami. Uwrażliwienie na zjawiska związane z mediami i internetem. Analizy wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations. |
|
Literatura: |
Wybrane, odnoszące się do bieżących spraw, artykuły z miesięcznika Press. Wybrane rozdziały z podręcznika: Maigret E. (2012). Socjologia komunikacji i mediów. Oficyna Naukowa |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta to 175-210h. Zgodnie z zaleceniami pilotażowego programu MNiSW pn. Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez prowadzących w University College London stosowane są metody czynne, oparte na tutoringu małych grup i uczeniu przez doświadczenie. Wykład stosowany jest w powiązaniu z innymi formami i jego rolą jest prowadzić do refleksji nad uprzednim doświadczeniem. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.