Wprowadzenie do historii myśli społecznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-4F-WHI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do historii myśli społecznej |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru Dyskusje, interpretacje i analizy podczas ćwiczeń na podstawie lektury tekstów źródłowych; sprawdziany i kolokwium zaliczeniowe. Zaliczenie wykładu; egzamin końcowy. Dyskusje, interpretacje i analizy podczas ćwiczeń na podstawie lektury tekstów źródłowych; sprawdziany i kolokwium zaliczeniowe. Przygotowanie referatu lub prezentacji. Zaliczenie wykładu; egzamin końcowy Dyskusja i aktywne uczestnictwo w zajęciach. Praca w grupach na ćwiczeniach. Dyskusje, interpretacje i analizy podczas ćwiczeń na podstawie lektury tekstów źródłowych; sprawdziany i kolokwium zaliczeniowe. Przygotowanie referatu lub prezentacji. Zaliczenie wykładu; egzamin końcowy |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w dziedzinie powszechnej historii socjologii, nauk o kulturze i myśli społecznej. Zna i rozumie główne zasady rozbioru i komentowania podstawowych klasycznych i nowszych dzieł z zakresu socjologii i myśli społecznej. Ma wiedzę o przekształceniach i ewolucji a także o nieciągłościach i radykalnych przełomach w kształtowaniu się kierowniczych nurtów socjologii i myśli społecznej. Zna podstawową terminologię w zakresie humanistyki, nauk społecznych i socjologii, wie jak kształtowała się w dziejach intelektualnych kultury europejskiej i powszechnej, ma wiedzę o semantyce i etymologii głównych terminów socjologicznych. Umiejętności Umie samodzielnie analizować przebieg i kulturowe oraz społeczne uwarunkowania , wzrostu, przemian i kształtowania się nowych paradygmatów w dziedzinie nauk społecznych i socjologii. Potrafi przygotowywać spełniające uznane standardy wystąpień ustnych w języku polskim w z zakresie dziejów socjologii z wykorzystaniem wiedzy o głównych nurtach teoretycznych a także umiejętności rozbioru oraz interpretacji źródeł. Opanował umiejętność rzeczowego argumentowania, polemizowania i przekonywania oraz wyciągania wniosków z wykorzystaniem wiedzy źródłowej i zdobytej na podstawie wykładów i opracowań. Kompetencje społeczne Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role Zdaje sobie sprawę ze znaczenia działań na rzecz zachowania dziedzictwa kulturalnego Europy. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.