Kampanie społeczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3S-KAS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kampanie społeczne |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla IV r. PY; spec.: stosowana psychologia społeczna (5-l) niestacjonarne Obowiązkowe dla IV r. PY; spec.: stosowana psyochologia społeczna, (5-l) stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie. |
Pełny opis: |
● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama. ● CSR i PR firm a kampanie społeczne ● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność? ● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych. ● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek. ● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek. |
Literatura: |
● Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25. ● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019, ● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice ● Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Rozumie rolę mediów w promowaniu przekazu kampanii społecznych. Zna definicje kampanii społecznej i różnice pomiędzy kampanią społeczną a innymi formami społecznego przekazu. Umiejętności Potrafi zaplanować kampanię społeczną skierowaną do konkretnej grupy docelowej. Umie krytycznie ocenić efektywność kampanii społecznych. Kompetencje społeczne - |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: aktywność podczas zajęć, praca w zespole nad projektem kampanii i jej prezentacja. Nakład pracy: godziny pracy w trakcie zajęć: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 20 godzin prace domowe i zadania: 20 godzin przygotowanie kampanii i jej prezentacji: 20 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chotkowska | |
Prowadzący grup: | Berenika Anders-Mosakowska, Maciej Sopyło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chotkowska | |
Prowadzący grup: | Berenika Anders-Mosakowska, Maciej Sopyło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie. |
|
Pełny opis: |
● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama. ● CSR i PR firm a kampanie społeczne ● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność? ● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych. ● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek. ● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek. |
|
Literatura: |
Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25. ● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019, ● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer. |
|
Uwagi: |
mini wykład, pokaz Nakład pracy: na sali - 30 h, w ramach przygotowań - 20 h. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Maciej Sopyło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie. |
|
Pełny opis: |
● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama. ● CSR i PR firm a kampanie społeczne ● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność? ● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych. ● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek. ● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek. |
|
Literatura: |
Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25. ● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019, ● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer. |
|
Uwagi: |
mini wykład, pokaz Nakład pracy: na zajęciach - 30 h, w ramach przygotowań - 20 h. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Prowadzący grup: | Barbara Jędrzejczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pokazanie studentom roli i znaczenia kampanii społecznych we współczesnym świecie i praktyczne zapoznanie z nimi jako narzędziem społecznego oddziaływania. W ramach przedmiotu studenci poznają proces projektowania kampanii społecznych i zaprojektują własne kampanie. |
|
Pełny opis: |
● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama. ● CSR i PR firm a kampanie społeczne ● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność? ● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych. ● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek. ● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek. |
|
Literatura: |
● Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25. ● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019, ● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice ● Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer. |
|
Uwagi: |
Metody i kryteria oceniania: aktywność podczas zajęć, praca w zespole nad projektem kampanii i jej prezentacja. Nakład pracy: godziny pracy w trakcie zajęć: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 20 godzin prace domowe i zadania: 20 godzin przygotowanie kampanii i jej prezentacji: 20 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.