Psychologia rozwoju człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-PRC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwoju człowieka |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student, który zaliczył przedmiot potrafi: definiować pojęcia używane w psychologii rozwoju dla scharakteryzowania procesu rozwoju na różnych etapach życia człowieka; wskazać specyficzne dla psychologii rozwoju strategie badań; opisać zmiany w różnych sferach rozwoju psychicznego człowieka: poznawczym, językowym, emocjonalnym, osobowości, społecznym, moralnym; wskazać źródła różnic w rozwoju człowieka; scharakteryzować znaczące teorie dotyczące rozwoju człowieka w cyklu życia (Piageta, Wygotskiego, Eriksona, Kohlberga); Umiejętności Student, który zaliczył przedmiot posiada umiejętność: interpretowania zjawisk związanych z rozwojem człowieka; wyszukania i zanalizowania artykułu empirycznego poświęconego badaniom wybranego aspektu rozwoju; sporządzenia sprawozdania z artykułu empirycznego; przygotowania wystąpienia i zaprezentowania wyników badań empirycznych poświęconych wybranemu aspektowi rozwoju; Kompetencje społeczne Student, który zaliczył przedmiot: ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz potrzeby jej poszerzania; ma świadomość znaczenia wiedzy o rozwoju człowieka dla kształtowania prawidłowych relacji w rodzinie i szkole; Sposób pomiaru Egzamin pisemny – test z pytaniami zamkniętymi; Kolokwium – test z pytaniami zamkniętymi; Wykonywanie zadań w małych, 2-3 osobowych grupach w trakcie ćwiczeń; Wystąpienie na ćwiczeniach (prezentacja multimedialna) i sporządzenie sprawozdania z artykułu empirycznego lub przeprowadzonego badania; |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.