Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca empiryczna - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3F-PE2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca empiryczna - 2
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla III r. PY, (5-l) niestacjonarne
Obowiązkowe dla III r. PY, (5-l) stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna zasady dotyczące przywoływania źródeł w tekście oraz sporządzania bibliografii zgodnie ze spolszczonymi standardami APA.

Umiejętności

Potrafi przeprowadzić badanie psychologiczne.

Potrafi zinterpretować uzyskanie wyniki badania, także w kontekście innych badań i teorii.

Potrafi sporządzić raport z przeprowadzonego badania.

Potrafi przygotować i przeprowadzić prezentację wyników badań.

Kompetencje społeczne

Odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych oraz zasadami etycznymi podczas projektowania i prowadzenia badania.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Kaźmierczak
Prowadzący grup: Magdalena Gawrych, Izabela Kaźmierczak, Justyna Skolimowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

1. Przeprowadzenie zaplanowanego badania;

2. Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami;

3. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy.

Pełny opis:

Ogólne treści programowe:

Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań

Analiza statystyczna wyników

Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną

Jak przygotować prezentację wyników badania

Prezentacja wyników projektów badawczych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium.

Uwagi:

Komunikacja odbywa się na platformie TEAMS lub ZOOM.

Materiały do zajęć znajdują się w ONE DRIVE i ONE NOTE.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Kaźmierczak
Prowadzący grup: Monika Dominiak-Kochanek, Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

1. Przeprowadzenie zaplanowanego badania;

2. Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami;

3. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy.

Pełny opis:

Ogólne treści programowe:

Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań

Analiza statystyczna wyników

Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną

Jak przygotować prezentację wyników badania

Prezentacja wyników projektów badawczych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Kaźmierczak
Prowadzący grup: Natalia Banasik-Jemielniak, Monika Dominiak-Kochanek, Izabela Kaźmierczak, Dominika Zakrzewska-Olędzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

1. Przeprowadzenie zaplanowanego badania;

2. Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami;

3. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy.

Pełny opis:

Ogólne treści programowe:

Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań

Analiza statystyczna wyników

Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną

Jak przygotować prezentację wyników badania

Prezentacja wyników projektów badawczych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Poraj-Weder
Prowadzący grup: Iwona Nowakowska, Magdalena Poraj-Weder, Michał Szulawski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1/ Przeprowadzenie zaplanowanego badania;

2/ Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami;

3/ Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1/ Przygotowanie części metodologicznej pracy (sformułowanie pytań i hipotez badawczych, opis próby i narzędzi badawczych)

2/ Przygotowanie bazy do analizy danych

3/ Analiza statystyczna wyników badania - wstęp do analizy danych (praca w programie SPSS, wykorzystanie syntaxu w analizie danych), diagnostyka zmiennych

4/ Analiza danych (dobór metod analizy do postawionych pytań i hipotez badawczych), interpretacja wyników badania

5/ Prezentacja wyników badania

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

3/ Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1/ Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

2/ Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

3/ Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki problematyki badania.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

wykład, konsultacje

Zajęcia odbywają się na platformie MSTeams.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe: 30 godzin

Praca indywidualna studenta (realizacja projektu badawczego): 30 godzin

Łączny nakład pracy: 60 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)