Praca empiryczna - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-PE2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca empiryczna - 2 |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla III r. PY, (5-l) niestacjonarne Obowiązkowe dla III r. PY, (5-l) stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna zasady dotyczące przywoływania źródeł w tekście oraz sporządzania bibliografii zgodnie ze spolszczonymi standardami APA. Umiejętności Potrafi przeprowadzić badanie psychologiczne. Potrafi zinterpretować uzyskanie wyniki badania, także w kontekście innych badań i teorii. Potrafi sporządzić raport z przeprowadzonego badania. Potrafi przygotować i przeprowadzić prezentację wyników badań. Kompetencje społeczne Odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych oraz zasadami etycznymi podczas projektowania i prowadzenia badania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Gawrych, Izabela Kaźmierczak, Justyna Skolimowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: 1. Przeprowadzenie zaplanowanego badania; 2. Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami; 3. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy. |
|
Pełny opis: |
Ogólne treści programowe: Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań Analiza statystyczna wyników Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną Jak przygotować prezentację wyników badania Prezentacja wyników projektów badawczych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
|
Uwagi: |
Komunikacja odbywa się na platformie TEAMS lub ZOOM. Materiały do zajęć znajdują się w ONE DRIVE i ONE NOTE. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: 1. Przeprowadzenie zaplanowanego badania; 2. Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami; 3. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy. |
|
Pełny opis: |
Ogólne treści programowe: Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań Analiza statystyczna wyników Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną Jak przygotować prezentację wyników badania Prezentacja wyników projektów badawczych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Natalia Banasik-Jemielniak, Monika Dominiak-Kochanek, Izabela Kaźmierczak, Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: 1. Przeprowadzenie zaplanowanego badania; 2. Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami; 3. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy. |
|
Pełny opis: |
Ogólne treści programowe: Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań Analiza statystyczna wyników Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną Jak przygotować prezentację wyników badania Prezentacja wyników projektów badawczych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Poraj-Weder | |
Prowadzący grup: | Iwona Nowakowska, Magdalena Poraj-Weder, Michał Szulawski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1/ Przeprowadzenie zaplanowanego badania; 2/ Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami; 3/ Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1/ Przygotowanie części metodologicznej pracy (sformułowanie pytań i hipotez badawczych, opis próby i narzędzi badawczych) 2/ Przygotowanie bazy do analizy danych 3/ Analiza statystyczna wyników badania - wstęp do analizy danych (praca w programie SPSS, wykorzystanie syntaxu w analizie danych), diagnostyka zmiennych 4/ Analiza danych (dobór metod analizy do postawionych pytań i hipotez badawczych), interpretacja wyników badania 5/ Prezentacja wyników badania |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1/ Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 2/ Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 3/ Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1/ Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. 2/ Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. 3/ Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki problematyki badania. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, konsultacje Zajęcia odbywają się na platformie MSTeams. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 30 godzin Praca indywidualna studenta (realizacja projektu badawczego): 30 godzin Łączny nakład pracy: 60 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.