Praca empiryczna - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-PE1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca empiryczna - 1 |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla III r. PY, (5-l) niestacjonarne Obowiązkowe dla III r. PY, (5-l) stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna normy etyczne związane z prowadzeniem badań. Zna metody badawcze stosowane w psychologii. Umiejętności Potrafi formułować problemy badawcze: hipotezy i pytania badawcze. Potrafi wyszukiwać literaturę związaną z tematyką prowadzonych badań. Potrafi przygotować plan badania. Potrafi dobrać odpowiednią metodę badawczą do weryfikacji konkretnej hipotezy. Kompetencje społeczne Potrafi prowadzić dyskusje i wykonywać zadania w małych grupach. Odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych oraz zasadami etycznymi podczas projektowania i prowadzenia badania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Gawrych, Izabela Kaźmierczak, Justyna Skolimowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Ogólne treści programowe: Etapy procesu badawczego; Etyka badania; Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów; Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań; Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury; Standardy APA; Konsultacje projektów badawczych. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek, Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Ogólne treści programowe: Etapy procesu badawczego; Etyka badania; Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów; Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań; Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury; Standardy APA; Konsultacje projektów badawczych. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
|
Uwagi: |
Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie TEAMS. Link do grupy zajęciowej podany jest przy opisie danej grupy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Natalia Banasik-Jemielniak, Monika Dominiak-Kochanek, Izabela Kaźmierczak, Dominika Zakrzewska-Olędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kryteria oceniania: 1. wykonanie indywidualnych prac domowych (streszczenia, analizy krytyczne tekstu) 2. wybór tematu badania i przygotowanie planu pracy 3. przygotowanie i złożenie części raportu (Wprowadzenia teoretycznego); 4. przygotowanie opisu metody badania i przystąpienie do jego przeprowadzenia zgodne z kodeksem etyczno-zawodowym psychologa. |
|
Pełny opis: |
Ogólne treści programowe: Etapy procesu badawczego; Etyka badania; Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów; Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań; Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury; Standardy APA; Konsultacje projektów badawczych. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
|
Uwagi: |
Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie TEAMS. Link do grupy zajęciowej podany jest przy opisie danej grupy. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 25 Przygotowanie i złożenie pracy semestralnej 45 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Poraj-Weder | |
Prowadzący grup: | Iwona Nowakowska, Magdalena Poraj-Weder, Michał Szulawski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1) Sformułowanie problemu badań 2) Zaprojektowanie badania 3) Przygotowanie wstępu teoretycznego pracy empirycznej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1) Etapy procesu badawczego 2) Etyka prowadzenia badań 3) Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi uczestników zajęć 4) Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, pytania i hipotezy badawcze, schematy i metody badań 5) Własne badania w kontekście teoretycznym: Jak przygotować wstęp teoretyczny? Gdzie poszukiwać literatury? Praca z menedżerem bibliografii. 6) Standardy APA 7) Konsultacje projektów badawczych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: 1) Wykład/prezentacja 2) Praca grupowa i indywidualna 3) Wystąpienia (prezentacja multimedialna) LINKI DO SPOTKAŃ W APLIKACJI TEAMS Grupa nr 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab1782acd4d2b47a0a439c7336e5f04c7%40thread.tacv2/conversations?groupId=0419ceaf-8c96-4850-b56b-7e5e22ce54c8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Grupa nr 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab107c8d7bb2b480c9cbfe89a8d66ba22%40thread.tacv2/conversations?groupId=e45111b4-6991-490a-bdc2-697e08a2d188&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Grupa nr 3: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a75be0df28fdf4a2b93af37a511381501%40thread.tacv2/conversations?groupId=12aa0d2b-b456-4299-ba45-af5b7138af20&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontaktowe: 30 realizacja kolejnych zadań: 60 LICZBA ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.