Przygotowanie aplikacji grantowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10SD-1M-PAG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie aplikacji grantowych |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. (niestacjonarne 3 stopnia) Obowiązkowe dla II r. (stacjonarne 3 stopnia) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie doktorantów ze strukturą finansowania badań naukowych w Polsce, przede wszystkim zapoznanie doktorantów z konkursem Preludium Narodowego Centrum Nauki. Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę (ZO). |
Pełny opis: |
Podczas zajęć realizowane są następujące tematy: 1. Źródła finansowania badań naukowych: wymagania, szanse, ograniczenia, statystyki dotychczasowych konkursów. 2. Analiza struktury aplikacji grantowych. 3. Omówienie aplikacji grantowych na przykładzie projektów realizowanych w ramach programu „Preludium” Narodowego Centrum Nauki. 4. Przygotowanie indywidualnych aplikacji grantowej zgodnie z wymaganiami konkursu Preludium. 5. Prezentacje indywidualnych projektów wniosku o finansowanie badań podstawowych. |
Literatura: |
Lektura obowiązkowa: Bajor, P., Fichna, J., Grabowski, M., Lis, B., Matuszewski, M. i Oprocha, P. (2013). Jak napisać wniosek o finansowanie badań naukowych. Poradnik Rady Młodych Naukowców. Warszawa: Rada Młodych Naukowców. Lektura uzupełniająca: American Psychological Association (2013). Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition Friedland A. J. & Folt. C. L. (2009). Writing Successful Science Proposals. New Haven: Yale University Press. Silvia, P. J. (2007). How to write a lot: A practical guide to productive writing. Washington, D.C: American Psychological Association. |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - dyskusja panelowa - dialog - prezentacja multimedialna UMIEJETNOŚCI: - działania praktyczne - dialog - projekt KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - prezentacja - projekt OCENA na podstawie: - zaangażowania doktoranta na zajęciach - przygotowania własnej aplikacji grantowej. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 30h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 45h Liczba punktów ECTS - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Smogorzewska | |
Prowadzący grup: | Joanna Smogorzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.