Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie aplikacji grantowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10SD-1M-PAG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie aplikacji grantowych
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy: Obowiązkowe dla II r. (niestacjonarne 3 stopnia)
Obowiązkowe dla II r. (stacjonarne 3 stopnia)
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie doktorantów ze strukturą finansowania badań naukowych w Polsce, przede wszystkim zapoznanie doktorantów z konkursem Preludium Narodowego Centrum Nauki.

Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę (ZO).

Pełny opis:

Podczas zajęć realizowane są następujące tematy:

1. Źródła finansowania badań naukowych: wymagania, szanse, ograniczenia, statystyki dotychczasowych konkursów.

2. Analiza struktury aplikacji grantowych.

3. Omówienie aplikacji grantowych na przykładzie projektów realizowanych w ramach programu „Preludium” Narodowego Centrum Nauki.

4. Przygotowanie indywidualnych aplikacji grantowej zgodnie z wymaganiami konkursu Preludium.

5. Prezentacje indywidualnych projektów wniosku o finansowanie badań podstawowych.

Literatura:

Lektura obowiązkowa:

Bajor, P., Fichna, J., Grabowski, M., Lis, B., Matuszewski, M. i Oprocha, P. (2013). Jak napisać wniosek o finansowanie badań naukowych. Poradnik Rady Młodych Naukowców. Warszawa: Rada Młodych Naukowców.

Lektura uzupełniająca:

American Psychological Association (2013). Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition

Friedland A. J. & Folt. C. L. (2009). Writing Successful Science Proposals. New Haven: Yale University Press.

Silvia, P. J. (2007). How to write a lot: A practical guide to productive writing. Washington, D.C: American Psychological Association.

Metody i kryteria oceniania:

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- dyskusja panelowa

- dialog

- prezentacja multimedialna

UMIEJETNOŚCI:

- działania praktyczne

- dialog

- projekt

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- prezentacja

- projekt

OCENA na podstawie:

- zaangażowania doktoranta na zajęciach

- przygotowania własnej aplikacji grantowej.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15h

Przygotowanie się do zajęć - 30h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 45h

Liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Smogorzewska
Prowadzący grup: Joanna Smogorzewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)