Seminarium dyplomowe - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-PC-LIC1a | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe - 1 | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
Tematyka seminariów z pedagogiki specjalnej dla studentów I roku (studia pierwszego stopnia): stacjonarnych; |
||
Efekty uczenia się: |
PC1_KK_W13 Wymienia etapy procesu badawczego PC1_KK_W04 Zna zagadnienia teoretyczne i terminologie związaną z tematyką pracy PC1_KK_W13 Definiuje podstawowe pojęcia: przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, Techniki, narzędzia PC1_KK_U04 Potrafi opracować koncepcję badań PC1_KK_U05 Potrafi osadzić problem pracy w konkretnym tle teoretycznym i empirycznym PC1_KK_U05 Potrafi selekcjonować odpowiednie pozycje bibliograficzne. PC1_KK_K05 Odznacza się odpowiedzialnością w projektowaniu procedur badawczych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-24 - 2015-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 405 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Danuta Al-Khamisy, Katarzyna Bieńkowska, Ewa Bilska, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Kornelia Czerwińska, Andrzej Giryński, Hubert Iwanicki, Agnieszka Jedlińska, Agnieszka Konieczna, Iwona Konieczna, Barbara Marcinkowska, Joanna Moleda, Katarzyna Nawrocka, Anna Nowicka-Skóra, Radosław Piotrowicz, Anna Prożych, Stefan Przybylski, Joanna Smogorzewska, Magdalena Wałachowska, Ewa Wapiennik-Kuczbajska, Katarzyna Wereszka, Izabela Więcek-Poborczyk, Mariola Wolan-Nowakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 406 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Bilska, Agnieszka Dłużniewska, Andrzej Giryński, Tomasz Głowik, Hubert Iwanicki, Agnieszka Jedlińska, Iwona Konieczna, Izabella Kucharczyk, Małgorzata Kupisiewicz, Dorota Lipiec, Barbara Marcinkowska, Anna Nowicka-Skóra, Małgorzata Paplińska, Radosław Piotrowicz, Stefan Przybylski, Barbara Trochimiak, Katarzyna Wereszka, Dorota Wojewódzka, Mariola Wolan-Nowakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, przygotowanie części lub całości rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej), wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych. | |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis). Realizowana tematyka seminarium: 1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego. 2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych. 3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia. 4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych. 5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych. | |
Literatura: |
1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. 2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych. 3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls. 4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN. 5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne. 6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego. 7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak. | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz. Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz. Liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-29 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 152 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Danuta Al-Khamisy, Hubert Iwanicki, Agnieszka Lubowiedzka, Joanna Moleda, Katarzyna Nawrocka, Stefan Przybylski, Grażyna Walczak, Magdalena Wałachowska, Agnieszka Wołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, przygotowanie części lub całości rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej), wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych. | |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis). Realizowana tematyka seminarium: 1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego. 2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych. 3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia. 4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych. 5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych. | |
Literatura: |
1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. 2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych. 3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls. 4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN. 5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne. 6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego. 7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak. | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz. Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz. Liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 357 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Danuta Al-Khamisy, Katarzyna Bieńkowska, Katarzyna Bieńkowska, Ewa Bilska, Agnieszka Dłużniewska, Andrzej Giryński, Tomasz Głowik, Hubert Iwanicki, Iwona Konieczna, Izabella Kucharczyk, Ludwik Malinowski, Barbara Marcinkowska, Kamil Miszewski, Anna Nowicka-Skóra, Małgorzata Paplińska, Radosław Piotrowicz, Stefan Przybylski, Katarzyna Smolińska, Barbara Trochimiak, Małgorzata Walkiewicz-Krutak, Katarzyna Wereszka, Izabela Więcek-Poborczyk, Dorota Wojewódzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, przygotowanie części lub całości rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej), wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych. | |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis). Realizowana tematyka seminarium: 1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego. 2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych. 3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia. 4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych. 5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych. | |
Literatura: |
1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. 2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych. 3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls. 4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN. 5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne. 6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego. 7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak. | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz. Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz. Liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-27 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 128 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Diana Aksamit, Justyna Gasik, Andrzej Giryński, Tomasz Głowik, Urszula Gosk, Marlena Kurowska, Dorota Lipiec, Marianna Marek-Ruka, Kamil Miszewski, Joanna Moleda, Radosław Piotrowicz, Grażyna Walczak, Agnieszka Wołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych: wybór oraz sformułowanie tematu pracy, planowanie badań, sporządzenie bibliografii, przygotowanie części lub całości rozdziałów teoretycznych (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej), wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych. | |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - licencjackiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań student: prezentuje swoje zainteresowania i dokonuje wyboru tematu pracy, formułuje temat, tezy, konstruuje koncepcję badań, poszukuje bibliografii tematycznie wynikającej z podjętego tematu pracy, redaguje tekst części teoretycznej pracy z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis). Realizowana tematyka seminarium: 1. Zapoznanie z etapami postępowania badawczego. 2. Omówienie założeń metodologicznych ilościowych i jakościowych strategii badawczych. 3. Zapoznanie z podstawową terminologią z zakresu metodologii badań: przedmiot badań, cele poznawcze i praktyczne badań naukowych, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia. 4. Opracowanie koncepcji badań własnych oraz konstruowanie narzędzi badawczych. 5. Indywidualne spotkania seminarzystów z promotorem – prezentacja koncepcji badań własnych. | |
Literatura: |
1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. 2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych. 3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls. 4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN. 5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne. 6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego. 7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak. | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz. Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 30 godz. Liczba punktów ECTS – 2. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.