Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-ID-MR1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe - 1
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla I r. (ID) interdyscyp. studia nad niepełnosprawnością, (2-l) stacjonarne II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Tematyka seminariów dla I roku studiów stacjonarnych II stopnia interdyscyplinarnych studiów nad niepełnosprawnością na rok ak. 2018/19

Efekty uczenia się:

PN2_KK_W06

Wymienia etapy procesu badawczego.

PN2_KK_W06

Definiuje i podaje przykłady podstawowych pojęć: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki.

PN2_KK_U04

Dostrzega i formułuje aktualne problemy badawcze o charakterze teoretycznym i empirycznym.

PN2_KK_U04

Potrafi opracować koncepcję badań z uzasadnieniem teoretycznym, wskazaniem na cele poznawcze i praktyczne.

PN2_KK_U04

Zna, selekcjonuje i kategoryzuje zagadnienia teoretyczne i terminologię związaną z tematyką pracy.

PN2_KK_U04

Potrafi selekcjonować pozycje bibliograficzne i opracować bibliografię stosując standardy edytorskie.

PN2_KK_K04

Odznacza się odpowiedzialnością w projektowaniu procedur badawczych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Głodkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych:

- wybór problematyki badawczej oraz sformułowanie tematu pracy,

- przygotowanie planu pracy dyplomowej, jej dokładnego konspektu oraz zebranej bibliografii,

- przygotowanie fragmentu lub całości części teoretycznej pracy (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej) z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis);

- wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych, wybór narzędzi badań spośród narzędzi gotowych lub opracowanie własnych.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - magisterskiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań z promotorem student zostaje zapoznany z kolejnymi etapami postępowania badawczego.

Realizowana problematyka seminarium:

1. Etapy postępowania badawczego.

2. Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań.

3. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań.

4. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich.

5. Metodologiczne założenia ilościowych i jakościowych procedur badawczych. Analiza metod, technik i narzędzi badawczych odpowiednich dla rodzaju prowadzonych badań.

6. Formułowanie metodologicznych założeń badań własnych: przedmiot i cel badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki. Dobór metod, technik i narzędzi badań.

7. Kryteria doboru próby badawczej.

8. Metody analizy ilościowych i jakościowych danych empirycznych.

Literatura:

1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.

3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN.

5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.

6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak.

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz.

Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 10 godz.

Przygotowanie konspektu pracy dyplomowej, bibliografii, części teoretycznej - 15 godz.

Liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Głodkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych:

- wybór problematyki badawczej oraz sformułowanie tematu pracy,

- przygotowanie planu pracy dyplomowej, jej dokładnego konspektu oraz zebranej bibliografii,

- przygotowanie fragmentu lub całości części teoretycznej pracy (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej) z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis);

- wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych, wybór narzędzi badań spośród narzędzi gotowych lub opracowanie własnych.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - magisterskiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań z promotorem student zostaje zapoznany z kolejnymi etapami postępowania badawczego.

Realizowana problematyka seminarium:

1. Etapy postępowania badawczego.

2. Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań.

3. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań.

4. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich.

5. Metodologiczne założenia ilościowych i jakościowych procedur badawczych. Analiza metod, technik i narzędzi badawczych odpowiednich dla rodzaju prowadzonych badań.

6. Formułowanie metodologicznych założeń badań własnych: przedmiot i cel badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki. Dobór metod, technik i narzędzi badań.

7. Kryteria doboru próby badawczej.

8. Metody analizy ilościowych i jakościowych danych empirycznych.

Literatura:

1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.

3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN.

5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.

6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak.

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz.

Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 10 godz.

Przygotowanie konspektu pracy dyplomowej, bibliografii, części teoretycznej - 15 godz.

Liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 18 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Głodkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia: obecność studenta na zajęciach; cząstkowe prace wykonywane w ramach prowadzonych projektów badawczych:

- wybór problematyki badawczej oraz sformułowanie tematu pracy,

- przygotowanie planu pracy dyplomowej, jej dokładnego konspektu oraz zebranej bibliografii,

- przygotowanie fragmentu lub całości części teoretycznej pracy (zgodnie z wymogami dla danej grupy seminaryjnej) z uwzględnieniem zasad prawidłowego korzystania ze źródeł (parafraza, cytat, przypis);

- wstępne opracowanie metodologicznych założeń badań własnych, wybór narzędzi badań spośród narzędzi gotowych lub opracowanie własnych.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej - magisterskiej. W trakcie grupowych lub indywidualnych spotkań z promotorem student zostaje zapoznany z kolejnymi etapami postępowania badawczego.

Realizowana problematyka seminarium:

1. Etapy postępowania badawczego.

2. Podstawowe pojęcia metodologiczne: cel badań i przedmiot badań, problemy, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań.

3. Formułowanie zakresu problematyki badawczej oraz tematu badań.

4. Analiza, selekcja i kategoryzacja zagadnień teoretycznych i terminologii związanej z tematyką pracy. Opracowanie bibliografii z zastosowaniem standardów edytorskich.

5. Metodologiczne założenia ilościowych i jakościowych procedur badawczych. Analiza metod, technik i narzędzi badawczych odpowiednich dla rodzaju prowadzonych badań.

6. Formułowanie metodologicznych założeń badań własnych: przedmiot i cel badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki. Dobór metod, technik i narzędzi badań.

7. Kryteria doboru próby badawczej.

8. Metody analizy ilościowych i jakościowych danych empirycznych.

Literatura:

1. Ciczkowski, W. (2006) (red.). Prace promocyjne z pedagogiki: skrypt dla uczestników seminariów: licencjackiego, magisterskiego i doktoranckiego. Olsztyn: Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

2. Guziuk, M. (2005). Podstawy metodologiczne prac promocyjnych (nauki społeczno - pedagogiczne). Warszawa: Wydaw. Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.

3. Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

4. Nowak, S. (2007), Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydaw. PWN.

5. Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne.

6. Palka, S. (1998) (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego.

7. Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydaw. Akademickie Żak.

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, praktycznego działania, metoda problemowa.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: seminarium – 30 godz.

Studiowanie literatury metodologicznej oraz literatury z zakresu problematyki badań własnych – 10 godz.

Przygotowanie konspektu pracy dyplomowej, bibliografii, części teoretycznej - 15 godz.

Liczba punktów ECTS – 2.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.