Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-WTP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 145 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zaliczenie na podstawie 4 zadań określonych w kartach pracy wysłanych na adres mailowy grup uczestniczących w zajęciach |
|
Pełny opis: |
• Zmiany w podejściu do osób z niepełnosprawnością - biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności, kontekstowe uwarunkowania funkcjonowania człowieka . Zagadnienie to omówiono w czasie wykładu w APS w dniu 01.03.20. Poniższe zagadnienia zrealizowano w formie zdalnej edukacji. • Nowe podmioty pedagogiki specjalnej , przykładem : małe dziecko o zaburzonym rozwoju oraz jego rodzina, 15.03.20.20 • Przestrzeń funkcjonowania osób z niepełnosprawnością i współczesne możliwości jej aranżacji - projektowanie uniwersalne, 19.04.20 • Nowe trendy w edukacji - edukacja integracyjna oraz inkluzyjna, 25.04.20 • Nowe technologie w pedagogice specjalnej, 26.04.20. Materiały sukcesywnie wysyłane mailem do studenckich grup uczestniczących w zajęciach. Zestaw do każdego zagadnienia zawiera: • Materiały ( np. prezentacje, wykaz dostępnej literatury i inne) dotyczące omawianego zagadnienia, • wykaz literatury uzupełniającej, • wykaz dostępnych filmów ilustrujących omawiane treści, • karty pracy z zadaniami do wykonania. |
|
Literatura: |
Chrzanowska, I., G. Szumski (red.). (2019) . Edukacja w przedszkolu i w szkole. Warszawa: FRSE. ( dostępne on-line na stronie ORE) Cichocka-Segiet,K., Mostowski,P., Rutkowski,P.(2019). Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych . w: Chrzanowska, I., G. Szumski (2019) . Edukacja w przedszkolu i w szkole. Warszawa: FRSE. ( dostępne on-line na stronie ORE) Fiszer,A.(2016).Nowe media jako narzędzie usprawniające życie osób niepełnosprawnych . Studia Krytyczne/Critical Studies 2: 161-174/ skan do wysłania Głodkowska,J.(2017). Dziecko Osobą- personalistyczny odczyt kanonów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.W: Głodkowska, J., Konieczna, I. , Piotrowicz, R., Walczak, G.(red.). (2017) Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju. Warszawa: Wydawnictw APS ( dostępne on-line na stronie wydawnictwa APS) Głodkowska,J., Konieczna,I. , Piotrowicz,R., Walczak,G.(red.). (2017) Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju. Warszawa: Wydawnictw APS ( dostępne on-line na stronie wydawnictwa APS) Majewski,T. Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności / skan do wysłania 5 kluczowych przesłan dla edukacji włączającej. Europejska Agencja ds. Specjalnych Potrzeb i Edukacji Włączającej. 2014 / wersja PDF dostepność mailowa) Walczak,G.(2017). Wczesna interwencja/wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością w Polsce. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość. W: Głodkowska,J., Konieczna,I. , Piotrowicz,R., Walczak,G.(red.). (2017) Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju. Warszawa: Wydawnictw APS ( dostępne on-line na stronie wydawnictwa APS) Poza tym Prezentacje multimedialne Filmy – dotyczące omawianych zagadnień; Inne materiały ilustracyjne |
|
Uwagi: |
metody , zdalne nauczanie, prezentacje multimedialne, analiza tekstów godziny kontaktowe 3, zdalne nauczanie 12 przygotowane do zajęć 30 wykonanie zadań 25 punkty ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.