Media w edukacji zdrowotnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-MEZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media w edukacji zdrowotnej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: WIEDZA PEP1_W08 Ma podstawową wiedzę dotycząca procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego ich prawidłowości i zakłóceń kreowanych w mediach UMIEJĘTNOŚCI PEP1_UO1 Potrafi dokonać obserwacji oraz interpretacji zjawisk społecznych prezentowanych w mediach KOMPETENCJE SPOŁECZNE PEP1_K08 Docenia znaczenie dbałości o kulturę fizyczną w kontekście różnorodności propozycji i publikowanych w mediach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. WIEDZA PEP1_W08 - Ocena wypowiedzi ustnej 2. UMIEJĘTNOŚCI PEP1_UO1 - Ocena wykonanego projektu 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PEP1_K08 - Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie |
|
Pełny opis: |
Dostrzeganie wartości ale i zagrożeń i odpowiednie destylowanie wiedzy pozyskanej z kreacyjnych propozycji medialnych w kontekście zdrowia i sposobów o jego dbanie - to cel spotkań z uczestnikami fakultetu. Edukowanie zdrowotne w zmedializowanej i zmediatyzowanej rzeczywistości jako ważny procesem, w trakcie którego następuje zachęcanie do samodzielnego decydowania o zdrowiu własnym lub innych. Jak uczyć i pozyskiwać niezbędne umiejętności do kształtowania zdrowego stylu życia. Umiejętności i zachowania, których celem jest uzyskanie zdrowia i dobrego samopoczucia i rola w tym procesie pedagoga medialnego. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1.Nowocień J, Zuchora K.(2013) Sport w kulturze zdrowia, czasu wolnego i edukacji olimpijskiej, Warszawa. 2, Górniewicz J.(2008), Teoria wychowania, wyd. III, Olsztyn. Woynarowska B.(2008), Edukacja zdrowotna, Warszawa 2008. 3.Siwicki M. (2014), Zachowania zdrowotne jako warunek uzyskania życiowych efektów, Medyczne zeszyty naukowe Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej Curii nr. 2, Warszawa. 4.Fąk, T. (2002), Wychowanie do rekreacji ruchowej młodzieży szkolnej, Wrocław. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCĄ 1. Kulmatycki L.(2003), Promocja zdrowia w kulturze fizycznej, Wrocław. 2. Pawłucki A. (2007), Osoba w pedagogice ciała, Olsztyn. 3. Zuchora K. (2009), Nauczyciel i wartości z filozofii kultury fizycznej i pedagogiki sportu, Warszawa. 4. Żukowska Z. (2005), Edukacja informatyczna i medialna rozpatrywana w kategoriach wartości zdrowia młodzieży, [w:] M. Tanaś (red.) Pedagogika@środki informatyczne i media, Warszawa. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w zespołach OCENA Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania NAKŁAD PRACY STUDENTA Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.