Książka artystyczna - warsztaty edukacyjno-terapeutyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-KAR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Książka artystyczna - warsztaty edukacyjno-terapeutyczne |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Foder | |
Prowadzący grup: | Bożena Foder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
METODY KSZTAŁCENIA Wprowadzenie zagadnień teoretycznych, prezentacja modeli, dyskusja dydaktyczna, realizacje praktyczne, praca zdalna - przesyłanie materiałów dydaktycznych do edukacji zdalnej drogą elektroniczną. NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - 30 Przygotowanie się do zajęć, literatura - 10 Przygotowanie się do zaliczenia - 5 Przygotowanie opracowań pisemnych - 10 Przygotowanie teczki prac - 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
|
Pełny opis: |
• Ogólne zasady pracy oraz organizacja zajęć w pracowni graficznej. Przepisy BHP obowiązujące w pracowni – 1 godz. • Książka artystyczna, książka terapeutyczna, bajki terapeutyczne – 2 godz. • Techniki graficzne – organizacja warsztatu, typy druku i sposoby odbijania. Praktyczne zastosowanie technik graficznych (techniki druku wypukłego, techniki druku płaskiego, techniki druku wklęsłego). Grafika strukturalna. Druk barwny, wykonywanie odbitek z kolażem. Organizacja i modyfikacje warsztatu dla potrzeb osób niepełnosprawnych – 1 godz. • Terapeutyczna i edukacyjna wartość twórczości graficznej – prezentacja warsztatów graficznych realizowanych z niepełnosprawnymi intelektualnie uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciowej – 2 godz. • Opracowanie koncepcji książki o charakterze terapeutycznym lub edukacyjnym, dobór odbiorcy – 2 godz. • Przygotowanie tekstu – dobór kroju literniczego i układu tekstu do problematyki zawartej w książce – 8 godz. • Opracowanie strony wizualnej książki w wybranej technice graficznej – 12 godz. Przygotowanie materiałów i zadań do kształcenia zdalnego. •Przygotowanie konspektu zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych z wykorzystaniem zrealizowanej książki – 2 godz. Praca zdalna :tematy do realizacji przesyłane drogą elektroniczną na adres grupy.. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Catafal J., Oliva C., 2004, Techniki graficzne, Warszawa 2. Daszyńska M., 1992, Techniki graficzne, powielane i odbijane, Warszawa 3. Sochal B. (red.), 2008, Arteterapia drogą wyjścia z izolacji osób niepełnosprawnych, Warszawa LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Arnheim R., 2004, Sztuka i percepcja wzrokowa, Gdańsk 2. Twemlow A. (2006). Czemu służy grafika użytkowa? Warszawa: ABE Dom Wydawniczy. 3. Pokorna M. (2006). Kaligrafia sztuka pisania. Warszawa: Wydawnictwo RM. 4. Krejca A., 1984, Techniki sztuk graficznych, Warszawa 5. Kubalska-Sulkiewicz Krystyna, 2012, Słownik terminologiczny sztuk pięknych, Warszawa 6. Popek A.: Psychoterapeutyczna wartość twórczości graficznej, [w:] Sztuka w poszukiwaniu sensu, Chyżyński R., Jasińska J., Szkołut T., Lublin 2002, s. 135 – 143 Tematyczne strony internetowe - książka artystyczna- edukacja plastyczna - sztuka-terapia. |
|
Uwagi: |
Praca zdalna obejmuje wysłanie drogą elektroniczną treści i opisu zagadnień programowych, materiałów dydaktycznych, zadań do samodzielnego wykonania, instrukcji, wskazówek dotyczących pytań i analizy prac na adres grupy.. Kontakt i informacje szczegółowe w zakładce przedmiotu/grupy zajęcia : :ćwiczenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.