Rysunek 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-6F-RY2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rysunek 2 |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. edukacji artystycznej (EP), (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Rysunek jako podstawowa, elementarna dyscyplina sztuki wizualnej zmuszająca do uporządkowania zagadnień związanych z interpretowaniem sfery myślenia o sztuce. Punktem odniesienia do stawiania pytań i poruszania problemów na forum jest pracownia, która daje możliwości konfrontowania, analizowania , eksperymentowania i uczestniczenia w procesie powstawania dzieła sztuki. |
Pełny opis: |
Umiejętność stawiania pytań poprzez budowanie i kształtowanie postaw na bazie obserwacji oraz poszukiwanie i formowanie samodzielnych wyborów związanych z określeniem ram i granic możliwości przekazu myśli i idei. Propozycje poddane dyskusji i ocenie stają się miejscem dialogu, dzieleniem doświadczeń i prezentacji różnych postaw artystycznych koniecznych w umiejętnym uczestniczeniu szeroko rozumianej sferze kultury. Praca dyplomowa jako wypowiedź poprzez szeroko pojęty warsztat rysownika. Zakreślenie tematów inspirujących wyobraźnie twórczą i próba postawienia pytań aktywizujących warsztat. Estetyzacja sztuki kontra czysta sztuka. Rozwijanie świadomości artystycznej poprzez analizowanie poszczególnych projektów powstałych w trakcie spotkań w pracowni, oraz samodzielnych zadań aktywujących własne metody kreacji. Zakreślenie tematów inspirujących wyobraźnie twórczą i próba postawienia pytań aktywizujących warsztat. Estetyzacja sztuki kontra czysta sztuka. Rozwijanie świadomości artystycznej poprzez analizowanie poszczególnych projektów powstałych w trakcie spotkań w pracowni, oraz samodzielnych zadań aktywujących własne metody kreacji. |
Literatura: |
Maria Anna Potocka Estetyka kontra sztuka. Kompromitacja założeń estetycznych w konfrontacji ze sztuką nowoczesną”. - Monografia Jarosława Modzelewskiego „Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000”Galeria Zderzak -„Zmęczeni rzeczywistością. Rozmowy z artystami”, Jakub Banasiak -„Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku”, Marcin Giżycki - „Poetyka przestrzeni” G. Bachelard - „Sztuka i percepcja wzrokowa” R. Arncheim |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna podstawowe i zaawansowane techniki rysunkowe. 2. Student zna najwybitniejszych twórców sztuki współczesnej i dawnej posługujących się rysunkiem oraz ich dzieła. Umiejętności: 1. Student opanował podstawowe i zaawansowane techniki rysunku artystycznego. 3. Student potrafi dobrać właściwe środki wyrazu technikami rysunkowymi do znaczeń, które zamierza przekazać. Kompetencje: 1. Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac pod kątem sprawności użycia technik rysunkowych. 2. Student potrafi omówić prace rysunkowe i objaśnić zastosowane w nich techniki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w obowiązkowych zajęciach w pracowni, korektach prowadzonych indywidualnie i zbiorowo, wspólne prowadzenie projektu od szkicu po końcową realizację. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia -45 Przygotowanie się do zajęć, lektury-55 Przygotowanie się do kolokwium-15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji-5 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.