Profesjonalizm w rehabilitacji osób ze złożoną niepełnosprawnością
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5S-PRN1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Profesjonalizm w rehabilitacji osób ze złożoną niepełnosprawnością |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC2-KS-W04 Zna podstawowe pojęcia w zakresie profesjonalizmu i koncepcje profesjonalizmu PC2-KK-W05 Zna założenia profesjonalizmu w ujęciu M. Grzegorzewskiej PC2-KK-W08 Zna zasady komunikacji –czynniki zakłócające i ułatwiające PC2-KK-W09 Zna zasady budowania własnego wizerunku i autoprezentacji i formy doskonalenia zawodowego Umiejętności PC2-Kk-U03 Umie przygotować i zademonstrować autoprezentację PC2-KK-U05 Umie korzystać z różnych źródeł informacji dotyczących form doskonalenia zawodowego Kompetencje społeczne PC2-KS-K02 Umie współpracować w grupie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Grażyna Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie z oceną na podstawie: - wykonania 3 zadań określonych w kartach pracy, wysłane na adres mailowy grupy sprzężenia aps@gmail,com |
|
Pełny opis: |
-Zdefiniowanie pojęć: profesja, profesjonalizacja, profesjonalizm profesjonalizm w pracy pedagoga/terapeuty, 14.03.20; - Kompetencja pedagoga specjalnego,29.03.20; - Komunikatywność , autoprezentacja, jako atrybuty profesjonalizmu pedagoga specjalnego, 26.04.20; - Wypalania zawodowe- symptomy, zapobieganie, 10.05.20. Do omawianych zagadnień wysłano studentom na adres mailowy grupy: Prezentacje multimedialne: • Profesjonalizm • Komunikatywność i autoprezentacja Wywiad z Profesor Marią Grzegorzewską , strona www.aps.edu.pl , zakładka , Forum Pedagogiki Specjalnej' Skany wybranych tekstów oraz wykaz literatury dostępnej online - zadania stanowiące podstawę zaliczenia |
|
Literatura: |
Bilska, E.(2004). Jak Feniks z popiołów czyli syndrom wypalenia zawodowego. Czasopismo: Niebieska Linia Numer: 4; skan wysłany na adres grupowy Grzegorzewska M.( 1996) Listy do młodego nauczyciela. Cykl I-III. Warszawa: Wydawnictwo WSPS, dostępne w Internecie. |
|
Uwagi: |
METODY -zdalne nauczanie - praktyczne działanie, prezentacje multimedialne, filmy, praca z tekstem Godziny -godziny kontaktowe 15, zdalne nauczanie -przygotowanie do zajęć 30 -praca zaliczeniowa 15 - punkty ECTS 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.