Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna dyplomowa w specjalnych szkołach dla dzieci z wadą słuchu - 2 tyg. (40 godz.)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-5P-STP2a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna dyplomowa w specjalnych szkołach dla dzieci z wadą słuchu - 2 tyg. (40 godz.)
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Skierowanie

Efekty uczenia się:

PC2_KS_W04

zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, w ramach konkretnej placówki edukacyjnej (w której student realizował praktykę) na poziomie klas 1-3 specjalnej szkoły podstawowej

PC2_KS_W03

PC2_KS_W05

zna specjalne potrzeby edukacyjne i specyfikę pracy z uczniem z wadą słuchu w klasach 1-3 specjalnej szkoły podstawowej, w tym formy i rodzaje zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody i formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rewalidacyjnej w ramach indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego (IPET)

PC2_KS_W03

PC2_KS_W04

zna założenia i zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, działania innych specjalistów i organizowane przez nich formy działań wpierających ucznia z wadą słuchu w ramach zajęć lekcyjno-wychowawczych oraz pozalekcyjnych na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej specjalnej, w której student odbywał praktykę

PC2_KS_W01

Wyjaśnia na poziomie podstawowym koncepcje edukacji, diagnozy i terapii dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów

PC2_KS_W03

Opisuje na poziomie podstawowym system wsparcia dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami szkolnymi w szkołach, potrafi wyjaśnić ich specyfikę

i zachodzące procesy

PC2_KS_W05

Wykazuje się podstawową wiedzą o uczestnikach diagnozy, edukacji i terapii dzieci z wada słuchu ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz o metodach diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług

PC2_KS_W04

zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, w ramach konkretnej placówki edukacyjnej (w której student realizował praktykę) na poziomie klas 1-3 specjalnej szkoły podstawowej

PC2_KS_U01

Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu surdopedagogiki oraz z diagnozy i terapii w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych i terapeutycznych dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi

PC2_KS_U02

Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu surdopedagogiki i terapii pedagogicznej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych i terapeutycznych

PC2_KS_U01

Dobiera adekwatnie metody, techniki i narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych działań diagnostycznych i terapeutycznych w zakresie wsparcia dziecka z wada słuchu

PC2_KS_U03

Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określając ich tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, etapy lekcji, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć oraz sposób uwzględniania specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka z wadą słuchu w ramach prowadzenia zajęć lekcyjnych;

PC2_KS_U02

PC2_KS_U03

potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych (diagnozę funkcjonalną) – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.

PC2_KS_U03

Potrafi zaplanować zajęcia lekcyjne w klasie na poziomie edukacji wczesnoszkolnej we współpracy z nauczycielem prowadzącym, określając zakres czynności nauczyciela oraz dostosowując metody, formy i pomoce dydaktyczne do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

PC2_KS_U03

Potrafi przeprowadzić zajęcia lekcyjne w wybranej placówce specjalnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz aktywnie współpracując z nauczycielem głównym w ramach przebiegu zajęć.

PC2_KK_K01

Dostrzega indywidualne potrzeby i możliwości uczniów z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych i udziela im odpowiedniego wsparcia w toku prowadzonych zajęć szkolnych

PC2_KK_K01

PC2_KK_K02

PC2_KS_K01

Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych, doskonalenia posiadanych umiejętności oraz zdobywania nowych praktycznych kompetencji pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.

PC2_KK_K04

PC2_KS_K02

Identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej - w różnych sytuacjach, starając się przejąć odpowiedzialność za wszystkie aspekty nauczania ( m.in.: organizacja lekcji, wyjść czy rozwiązywanie konfliktów wychowawczych, współpraca z nauczycielem prowadzącym i innymi specjalistami) oraz aktywnie uczestniczy w życiu klasy i placówki także w formach pozalekcyjnych i pozaszkolnych

PC2_KK_K03

Dostrzega sens, wartość i potrzebę działań na rzecz podnoszenia efektywności kształcenia dzieci z wadą słuchu ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi/ i poszukiwania optymalnych form kształcenia.

PC2_KK_K04

Jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej, podejmując odpowiedzialność za właściwe przygotowanie do pracy na stanowisku nauczyciela.

PC2_KS_K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego

PC2_KS_K01

Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania diagnostyczne i terapeutyczne oraz ich skutki

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)