Teatr w przestrzeni medialnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-TPM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teatr w przestrzeni medialnej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE2_W07 - Ma wiedzę o sposobach zdobywania zainteresowania mediów działalnością teatralną, ze szczególnym uwzględnieniem promowania jej walorów edukacyjnych. PE2_W19 - Ma wiedzę teoretyczną o technikach realizacji przedstawień oraz formach wypowiedzi artystycznej, a także o sposobach ich opisu stosowanych w działalności edukacyjnej oraz podczas kontaktów z mediami. PE2_W21 - Wie w szczegółach, co najważniejsze z zakresu pedagogiki kultury oraz pedagogii mediów w kontekście wykorzystania i zastosowania akcentów o charakterze kształcącym i wychowawczym w działalności twórczej w teatrze. UMIEJĘTNOŚCI PE2_U01 - Posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat funkcjonowania teatru w przestrzeni medialnej. PE2_U03 - Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. PE2_U05 - Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii na temat funkcjonowania teatru w przestrzeni medialnej, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych. PE2_U10 - Potrafi w ramach działalności pedagogicznej o profilu teatralnym dobrać właściwe techniki komunikacyjne i skuteczne sposoby postępowania w relacjach z mediami. PE2_U11 - Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników działań teatralnych oraz wspierać ich samodzielność i kreatywność. PE2_U12 - Potrafi pracować w zespole, umie wyznaczać cele działania oraz potrafi przyjąć rolę lidera w zespole. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE2_K02 - Angażuje się we współpracę, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych. PE2_K04 - Odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. PE2_K09 - W roli animatora kultury i w swojej działalności artystycznej wykazuje wrażliwość i gotowość działania na rzecz osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena indywidualnych wypowiedzi ustnych studentów w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć, - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
Przedmiot służy przybliżeniu problematyki związanej z miejscem i rolą teatru we współczesnym świecie. W jego ramach studenci uczą się wieloperspektywicznego postrzegania teatru, jako zjawiska kulturowego, mieszczącego w sobie wszystkie rodzaje sztuki. Studenci poznają teksty teatrowi poświęcane, ucząc się zauważać ich charakterystyczne cechy, odnoszą się do aktualnych informacji dotyczących teatru, dostępnych w różnorakich mediach. Celem zajęć jest uwrażliwienie młodzieży na teatr, jego rolę we współczesności. Wyposażenie studenta w umiejętność docierania do informacji i jej niezależnej oceny. 1. Kondycja teatru we współczesnym świecie 2. Miejsce teatru w polskiej przestrzeni kultury 3. Miejsce teatru wśród mediów masowych 4. Obecność teatru w mediach masowych 5. Czym jest teatr współczesny? 6. Rodzaje dziennikarstwa specjalistycznego (krytyk sztuki, teatralny, filmowy) 7. Jaki pisać o teatrze ? 8. Zapowiedź przestawienia, relacja ze spektaklu i recenzja teatralna |
|
Literatura: |
Literatura proponowana (w tym portale i programy TV) T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2004. M. Hopfinger (red) Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Warszawa 2002. T. Mościcki, Teatry Warszawy 1939. Kronika. Bellona .warszawa 2009. A. Skworz, A. Niziołek, Biblia dziennikarstwa, Znak, Kraków 2010. J. Pleszczyński, Etyka dziennikarska i dziennikarstwa. Ddifin, Warszawa 2015. M. Szczygieł (red), Antologia reportażu (t. I, II, III), Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2014 (t. I i II) i 2015 (t.III). M. Wańkowicz, Karafka La Fontaine’a; Prosto od krowy (wydania dowolne). Miesięcznik Press Portal: wirtualnemedia.pl Tygodnik Kulturalny (TVP Kultura) Portal: ninateka.pl |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, kwerenda literatury 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia i prezentacji: 20 godz. Liczba uzyskanych punktów ECTS- 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.