Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna - korekcyjna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach podstawowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-4P-PEK2a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna - korekcyjna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach podstawowych
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

Efekty uczenia się:

PE2_W07 Ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych tworzących się pomiędzy uczestnikami procesu wczesnej

edukacji oraz czynnikach wpływających na ich kształtowanie się

PE2_W15 Ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach i nauczycielach - specjalistach, jako realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej,

opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej

PE2_U07 ma pogłębione umiejętności obserwowania i diagnozowania trudności dzieci w opanowywaniu umiejętności szkolnych

PE2_U08 Potrafi dokonać poprawnej analizy obserwowanych i podejmowanych działań praktycznych w pracy z dziećmi na etapie wczesnej

edukacji

PE2_U09 Potrafi zaproponować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych, dotyczących dzieci z trudnościami w uczeniu się, a także przewidywać skutki zaproponowanych działań

PE2_U10 W konsultacji z opiekunem praktyki w placówce potrafi wybrać i zastosować zindywidualizowany sposób postępowania wobec danego dziecka, dobrać odpowiednie do jego potrzeb i możliwości metody pracy, stosownie do zadań realizowanych w ramach odpowiedniego rodzaju

praktyki, zawartych w autorskich programach praktyk

PE2_U11 Odpowiednio do danego rodzaju praktyki i zgodnie z zadaniami zawartymi w autorskich programach praktyk, potrafi samorzutnie

podejmować działania praktyk w celu własnego rozwoju, a także wspierać uczestników procesu edukacyjno-wychowawczego w zdobywaniu przez nich wiedzy i rozwijaniu samodzielności w procesie uczenia się

PE2_U12 Potrafi skutecznie współpracować w zespole przyjmując wspólne cele działania, zarówno kierować praca zespołu, jak i pełnić rolę jego odpowiedzialnego i aktywnego członka, w formach i zakresach dostosowanych do określonego rodzaju praktyki i zgodnie z zadaniami zawartymi w

autorskich programach praktyk

PE2_K01 Ma gruntowną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu wczesnej edukacji dzieci z trudnościami w uczeniu się i rozumie ciągła potrzebę doskonalenia się, również dzięki doświadczeniom zdobywanym w toku realizacji odpowiednich rodzajów praktyk

PE2_K04 Odznacza się rozwagą i dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wynikających z programu praktyk i bieżących zadań praktykanta wyznaczonych w odpowiednim autorskim programie praktyk

PE2_K05 Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w trakcie realizacji praktyk asystencko-pedagogicznych

PE2_K06 Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym z trudnościami w uczeniu się, za podejmowane decyzje, działania i ich skutki, odznacza się taką postawą w czasie realizacji odpowiedniego rodzaju praktyk

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pardej
Prowadzący grup: Katarzyna Pardej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pardej
Prowadzący grup: Katarzyna Pardej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)