Projekt badawczy specjalnościowy - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4F-PB2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt badawczy specjalnościowy - 2 |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: PE2_W02 - ma pogłębioną wiedzę na temat procedury postępowania badawczego. PE2_U02 - potrafi, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, opracowywać i realizować projekty badawcze. - potrafi wydobywać i precyzować problemy dotyczące obszaru studiowanej specjalności oraz projektować ich eksplorację poznawczą w trakcie badań zespołowych. PE2_U12 - potrafi czynnie uczestniczyć w badaniach zespołowych w charakterze współtwórcy postępowania badawczego i realizatora powierzonych mu zadań szczegółowych PE2_K01 - ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy z zakresu metodologii badań nauk społecznych, rozumie potrzebę wiedzy i umiejętności rozwoju w tym zakresie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Agnieszka Pawlak, Jan Sikora | |
Prowadzący grup: | Sylwia Galanciak, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Agnieszka Pawlak, Jan Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia realizowany przez przedmiot: Warunki zaliczenia przedmiotu: - Wykonanie wszystkich zadań realizowanych na zajęciach i zlecanych jako prace samodzielne, składających się na procedurę realizacji projektu badawczego (uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia). - Ocena procesu pracy zespołowej nad projektem badawczym –zaprezentowanie wyników badań zespołowych (raport z badań bądź inna forma wskazana dla określonej specjalności w cyklu kształcenia). |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: * Poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu. * Dopracowanie i zrealizowanie koncepcji badań. * Organizacja i przeprowadzenie badań (teoretycznych lub w terenie) według wskazań uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia. * Opracowanie osiągniętych wyników badań i formułowanie wniosków. * Analiza SWOT badań zespołowych i refleksja nad uzyskanymi kompetencjami. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN Łobocki, M. (2006), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wyd. Impuls Pilch, T. (1995) Zasady badań pedagogicznych Warszawa: Wyd. Akademickie Żak Jemielniak, D. (red.) (2012) Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: ŁośGraf. Literatura związana z przedmiotem badań realizowanych w ramach zajęć. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna . Gdańsk: GWP. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: * w ramach zajęć: - samodzielna i zespołowa kwerenda literatury i dyskusja; - poszukujące metody pracy (uszczegółowione dla określonej specjalności w cyklu kształcenia). * Organizacja zespołów i grupowe opracowywanie projektów. * prezentacje dotyczące wybranych metod i technik badań pedagogicznych, wykonane przez studentów. Nakład pracy studenta (semestr 2): Godziny kontaktowe: 30 godz. Przygotowanie do zajęć: 15 godz. Przeprowadzenie badań i opracowanie wyników: 30 godz. Przygotowanie raportu/prezentacji wyników badań: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
N CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Czyżewska, Jan Jelinek, Marta Krasuska-Betiuk, Michał Kwiatkowski, Katarzyna Pardej, Marta Wiatr | |
Prowadzący grup: | Monika Czyżewska, Anna Grygoruk, Jan Jelinek, Michał Kwiatkowski, Marta Wiatr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia realizowany przez przedmiot: - Wykonanie wszystkich zadań realizowanych na zajęciach i zlecanych jako prace samodzielne, składających się na procedurę realizacji projektu badawczego (uszczegółowionych dla określonej specjalności w cyklu kształcenia). - Ocena procesu pracy zespołowej nad projektem badawczym –zaprezentowanie wyników badań zespołowych (raport z badań bądź inna forma wskazana dla określonej specjalności w cyklu kształcenia). - Przedstawienie rozwiniętej koncepcji projektu i wyników realizacji. |
|
Pełny opis: |
Tematyka: Rodzina w perspektywie pedagogiki społecznej, Dziecko i dzieciństwo Przemiany rodzicielstwa Partnerstwo edukacyjne, wychowawcze, opiekuńcze Dziecko i jego rozwój w środowisku szkolnym i przedszkolnym Lokalna polityka edukacyjna i zarządzanie szkołą |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Flick U., Jakość w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, PWN Warszawa Pilch, T. (2010). Zasady badań pedagogicznych : strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Łobocki, M. (2011). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. Literatura uzupełniająca: Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015. Denzin, N. (2009). Metody badań jakościowych, T. 1 i 2. Warszawa: PWN. Zdanowicz-Kucharska, K. (2015). Zabawa, rozmowa, a może rysunek – nauczycielskie badania świata dziecka. Forum Oświatowe, 27(2), 193–207. Zwiernik, J. (2012). Podejście mozaikowe w badaniu doświadczania przez dzieci życia codziennego w instytucjach wczesnej opieki i edukacji. Przegląd Badań Edukacyjnych, 15, 88–89. Literatura przedmiotu zgodna z zainteresowaniami i potrzebami studentów oraz przygotowywanym projektem badawczym. |
|
Uwagi: |
Opis metod kształcenia: Stosowane metody: dyskusja, instruktaż, metody praktyczne, metody heurystyczne; Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15; Przygotowanie się do zajęć, lektury - 25 Przygotowanie zadań domowych - 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jan Jelinek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.